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ヘイトスピーチはしばしばオンライン現象として議論され調査されますが、現実世界の青少年(学校の青少年)のヘイトスピーチはめったに研究されていません。その結果、青少年がオフライン環境でヘイトスピーチに関与する理由をよりよく理解するのに役立つ可能性のある対人的相関と理論的枠組みについてはあまり知られていない。文献に追加するために、この研究は、社会的認知理論を利用することにより、若者の間のヘイトスピーチの犯罪を調査します。より具体的には、学校でのヘイトスピーチの目撃と実行の関連性、およびこの関係が反嫌った発話の差止命令規範と逸脱した仲間の圧力によって弱体化または強化されるかどうか。サンプルは、スイスの22校の1719年の若者(男の子45.1%、男の子45.6%、女子53.6%、1.3%の性別が多様)(Mage = 13.96; SD = .98)で構成されています。ヘイトスピーチの関与と青少年の社会的規範に対する認識を測定するために、自己報告アンケートが実施されました(すなわち、反憎しみの言語的差止命令規範と逸脱した仲間の圧力)。マルチレベルの回帰分析により、ヘイトスピーチを目撃して実行することが積極的に関連していることが明らかになりました。さらに、差止命令的な反憎悪の発話規範は、ネガティブに関連し、逸脱したピア圧力がヘイトスピーチの加害に積極的に関連していました。最後に、差し止め命令的な反憎悪の発話規範のレベルの増加は、ヘイトスピーチの目撃と実行の関係を弱体化させましたが、より高いレベルの逸脱したピアプレッシャーはこの関連性を強化しました。調査結果は、社会的認知理論が学校でのヘイトスピーチの犯罪を理解するための有用な枠組みであることを示しています。また、結果は、対立的な音声防止プログラムを設計し、個人内要因に焦点を当てることなく、社会的規範と対人関係(クラス内)を考慮することの重要性を強調しています。
ヘイトスピーチはしばしばオンライン現象として議論され調査されますが、現実世界の青少年(学校の青少年)のヘイトスピーチはめったに研究されていません。その結果、青少年がオフライン環境でヘイトスピーチに関与する理由をよりよく理解するのに役立つ可能性のある対人的相関と理論的枠組みについてはあまり知られていない。文献に追加するために、この研究は、社会的認知理論を利用することにより、若者の間のヘイトスピーチの犯罪を調査します。より具体的には、学校でのヘイトスピーチの目撃と実行の関連性、およびこの関係が反嫌った発話の差止命令規範と逸脱した仲間の圧力によって弱体化または強化されるかどうか。サンプルは、スイスの22校の1719年の若者(男の子45.1%、男の子45.6%、女子53.6%、1.3%の性別が多様)(Mage = 13.96; SD = .98)で構成されています。ヘイトスピーチの関与と青少年の社会的規範に対する認識を測定するために、自己報告アンケートが実施されました(すなわち、反憎しみの言語的差止命令規範と逸脱した仲間の圧力)。マルチレベルの回帰分析により、ヘイトスピーチを目撃して実行することが積極的に関連していることが明らかになりました。さらに、差止命令的な反憎悪の発話規範は、ネガティブに関連し、逸脱したピア圧力がヘイトスピーチの加害に積極的に関連していました。最後に、差し止め命令的な反憎悪の発話規範のレベルの増加は、ヘイトスピーチの目撃と実行の関係を弱体化させましたが、より高いレベルの逸脱したピアプレッシャーはこの関連性を強化しました。調査結果は、社会的認知理論が学校でのヘイトスピーチの犯罪を理解するための有用な枠組みであることを示しています。また、結果は、対立的な音声防止プログラムを設計し、個人内要因に焦点を当てることなく、社会的規範と対人関係(クラス内)を考慮することの重要性を強調しています。
Hate speech is often discussed and investigated as an online phenomenon, while hate speech among adolescents in the real world (e.g., in schools) has rarely been researched. Consequently, not much is known about potential interpersonal correlates and theoretical frameworks that might help us better understand why adolescents engage in hate speech in offline environments. To add to the literature, this study investigates hate speech perpetration among young people by utilizing the Social Cognitive Theory; more specifically, the association between witnessing and perpetrating hate speech in schools, and whether this relation is weakened or strengthened by anti-hate speech injunctive norms and deviant peer pressure. The sample consists of 1719 young people (45.1% boys, 53.6% girls, 1.3% gender diverse) between 11 and 18 years old (Mage = 13.96; SD = .98) from 22 schools in Switzerland. Self-report questionnaires were administered to measure hate speech involvement and adolescents' perception of social norms (i.e., anti-hate speech injunctive norms and deviant peer pressure). Multilevel regression analyses revealed that witnessing and perpetrating hate speech were positively associated. Moreover, injunctive anti-hate speech norms were negatively related and deviant peer pressure positively related to hate speech perpetration. Finally, increasing levels of injunctive anti-hate speech norms weakened the relation between witnessing and perpetrating hate speech, whereas higher levels of deviant peer pressure strengthened this association. The findings demonstrate that the Social Cognitive Theory is a useful framework for understanding hate speech perpetration in schools. The results also highlight the importance of taking into account social norms and interpersonal relationships (e.g., within the class) when designing anti-hate speech prevention programs and not focusing solely on intrapersonal factors.
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