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Gait & posture2022Feb01Vol.92issue()

時空間的な歩行変数と妊娠中の子供の妊娠中の子供の段階的な変動は、妊娠30週未満の妊娠および用語で、好みの速度、デュアルタスクパラダイム、タンデムウォーキング

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:非常に早産(妊娠<32週間の妊娠)生まれた子供は、ターム生まれの子供よりも運動障害と執行/注意の機能障害のリスクが高くなります。しかし、歩行を含む機能的なタスクが非常に早産の影響を受ける可能性についてはほとんど知られていません。 研究の質問:30週間未満の就学前の子供の歩行パターンは、さまざまな歩行条件下で生まれたターム生まれのコントロールとどのように比較されますか? 方法:この前向きコホート研究では、30週間未満および学期に生まれた子供は、出生群を盲目にした4.5〜5歳の修正年齢で評価されました。Gaitrite®システムを使用して、4つの歩行条件を評価しました。優先速度、認知デュアルタスク、モーターデュアルタスク、タンデムウォーキングです。分析された歩行変数には、速度、ケイデンス、ステップの長さ、ステップ時間、サポートのベース(BOS)、および単一およびダブルサポート時間が含まれます。空間的変数は、線形回帰を使用してグループ間で比較され、下肢の長さを調整し、評価時の年齢、および試験の数を調整しました。 結果:224人の子供(112 <30週間および112人のターム生まれ)が評価されました。30週未満の子供の歩行変数は、より高いBOS変動性(平均差[MD] = 0.19 cm、95%信頼区間[CI] 0.10、0.27、を除いて、好みの速度で歩くとき、ターム生まれの仲間と違いはありませんでした。p <0.001)。モーターデュアルタスクの状態では、30週間未満の生まれの子供はより速く歩きました(MD = 3.06 cm/s、95%CI 0.14、5.97、P = 0.040)、ステップ長(MD = 1.10 cm、95%CI 0.19)、2.01、p = 0.018)、およびより広いBO(MD = 0.37 cm、95%CI 0.06、0.67、P = 0.019)。認知デュアルタスクおよびタンデム条件では、30週未満の子供がターム生まれの仲間と比較してより広いBOで歩きました(MD = 0.43 cm、95%CI 0.05、0.81、P = 0.028;およびMD = 0.30 cm、95%CI 0.09、0.51、p = 0.005、それぞれ)。 重要性:この研究は、歩行パターンや計画介入を評価する際に、デュアルタスクやタンデムウォーキングなどの困難な条件下で生まれた30週間未満の就学前の子供の歩行性能を考慮する必要性を強調しています。

背景:非常に早産(妊娠<32週間の妊娠)生まれた子供は、ターム生まれの子供よりも運動障害と執行/注意の機能障害のリスクが高くなります。しかし、歩行を含む機能的なタスクが非常に早産の影響を受ける可能性についてはほとんど知られていません。 研究の質問:30週間未満の就学前の子供の歩行パターンは、さまざまな歩行条件下で生まれたターム生まれのコントロールとどのように比較されますか? 方法:この前向きコホート研究では、30週間未満および学期に生まれた子供は、出生群を盲目にした4.5〜5歳の修正年齢で評価されました。Gaitrite®システムを使用して、4つの歩行条件を評価しました。優先速度、認知デュアルタスク、モーターデュアルタスク、タンデムウォーキングです。分析された歩行変数には、速度、ケイデンス、ステップの長さ、ステップ時間、サポートのベース(BOS)、および単一およびダブルサポート時間が含まれます。空間的変数は、線形回帰を使用してグループ間で比較され、下肢の長さを調整し、評価時の年齢、および試験の数を調整しました。 結果:224人の子供(112 <30週間および112人のターム生まれ)が評価されました。30週未満の子供の歩行変数は、より高いBOS変動性(平均差[MD] = 0.19 cm、95%信頼区間[CI] 0.10、0.27、を除いて、好みの速度で歩くとき、ターム生まれの仲間と違いはありませんでした。p <0.001)。モーターデュアルタスクの状態では、30週間未満の生まれの子供はより速く歩きました(MD = 3.06 cm/s、95%CI 0.14、5.97、P = 0.040)、ステップ長(MD = 1.10 cm、95%CI 0.19)、2.01、p = 0.018)、およびより広いBO(MD = 0.37 cm、95%CI 0.06、0.67、P = 0.019)。認知デュアルタスクおよびタンデム条件では、30週未満の子供がターム生まれの仲間と比較してより広いBOで歩きました(MD = 0.43 cm、95%CI 0.05、0.81、P = 0.028;およびMD = 0.30 cm、95%CI 0.09、0.51、p = 0.005、それぞれ)。 重要性:この研究は、歩行パターンや計画介入を評価する際に、デュアルタスクやタンデムウォーキングなどの困難な条件下で生まれた30週間未満の就学前の子供の歩行性能を考慮する必要性を強調しています。

BACKGROUND: Children born very preterm (< 32 weeks' gestation) are at greater risk of motor impairment and executive/attentional dysfunctions than term-born children; however, little is known about how functional tasks, including walking, may be affected by very preterm birth. RESEARCH QUESTION: How does the gait pattern of preschool-age children born < 30 weeks compare with term-born controls under a variety of walking conditions? METHODS: In this prospective cohort study, children born < 30 weeks and at term were assessed at 4.5-5 years' corrected age, blinded to birth group. Four walking conditions were assessed using the GAITRite® system: preferred speed, cognitive dual-task, motor dual-task, and tandem walking. Gait variables analysed included speed, cadence, step length, step time, base of support (BOS), and single and double support time. Spatiotemporal variables were compared between groups using linear regression, adjusting for lower-limb length, corrected age at assessment, and number of trials. RESULTS: 224 children (112 < 30 weeks and 112 term-born) were assessed. Gait variables of children born < 30 weeks did not differ from their term-born peers when walking at their preferred speed, except for higher BOS variability (mean difference [MD] = 0.19 cm, 95% confidence interval [CI] 0.10, 0.27, p < 0.001). Under the motor dual-task condition, children born < 30 weeks walked faster (MD= 3.06 cm/s, 95% CI 0.14, 5.97, p = 0.040), with a longer step length (MD= 1.10 cm, 95%CI 0.19, 2.01, p = 0.018), and a wider BOS (MD= 0.37 cm, 95%CI 0.06, 0.67, p = 0.019). In cognitive dual-task and tandem conditions, children born < 30 weeks walked with a wider BOS compared with term-born peers (MD= 0.43 cm, 95%CI 0.05, 0.81, p = 0.028; and MD= 0.30 cm, 95%CI 0.09, 0.51, p = 0.005, respectively). SIGNIFICANCE: This research highlights the need to consider the walking performance of preschool-age children born < 30 weeks under challenging conditions, such as dual-task or tandem walking, when assessing gait patterns and planning interventions.

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