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PloS one20210101Vol.16issue(12)

VRリアリズムスケール - ポーランドのサンプル上の現代のVRヘッドセットの再評価

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

このホワイトペーパーでは、ポーランドのサンプル上のVRシミュレーションリアリズムスケールの検証を提示します。このスケールは、そのようなリアリズムシーンのリアリズム、聴衆の行動リアリズム、聴衆の外観リアリズム、健全なリアリズムの4つの主要な側面における仮想環境の認識されたリアリズムの自己報告測定を可能にします。ただし、元のスケールの開発以来、VRテクノロジーは大幅に変化しました。私たちは、その変化に対応し、現代の環境で元の尺度を再確認することを目指しました。スケール検証の目的で、データは6つの研究から収集され、合計720人の参加者が参加しました。5つの実験と1つのオンライン調査が実施され、教育および心理的検査の基準に従って規模の心理測定特性を調べました。内部構造、他の変数との関係、およびテストコンテンツに基づく証拠が得られました。元のスケールの要因構造をテストし、確認しました。リアリズムと没入感、存在、美学の関係が検証されました。リアリズムとポジティブな影響の抑制された関係が発見されました。さらに、スケールの結果はVRグラフィックの品質に依存していることが確認されました。分析の結果は、VRシミュレーションリアリズムスケールが科学とVR開発の両方で使用される可能性のある確立されたツールであるという証拠を提供します。ただし、スケールの外部の妥当性と予測力を高めるために、さらなる研究が必要です。

このホワイトペーパーでは、ポーランドのサンプル上のVRシミュレーションリアリズムスケールの検証を提示します。このスケールは、そのようなリアリズムシーンのリアリズム、聴衆の行動リアリズム、聴衆の外観リアリズム、健全なリアリズムの4つの主要な側面における仮想環境の認識されたリアリズムの自己報告測定を可能にします。ただし、元のスケールの開発以来、VRテクノロジーは大幅に変化しました。私たちは、その変化に対応し、現代の環境で元の尺度を再確認することを目指しました。スケール検証の目的で、データは6つの研究から収集され、合計720人の参加者が参加しました。5つの実験と1つのオンライン調査が実施され、教育および心理的検査の基準に従って規模の心理測定特性を調べました。内部構造、他の変数との関係、およびテストコンテンツに基づく証拠が得られました。元のスケールの要因構造をテストし、確認しました。リアリズムと没入感、存在、美学の関係が検証されました。リアリズムとポジティブな影響の抑制された関係が発見されました。さらに、スケールの結果はVRグラフィックの品質に依存していることが確認されました。分析の結果は、VRシミュレーションリアリズムスケールが科学とVR開発の両方で使用される可能性のある確立されたツールであるという証拠を提供します。ただし、スケールの外部の妥当性と予測力を高めるために、さらなる研究が必要です。

This paper presents validation of the VR Simulation Realism Scale on a Polish sample. The scale enables a self-report measurement of perceived realism of a virtual environment in four main aspects of such realism-scene realism, audience behavior realism, audience appearance realism and sound realism. However, since the development of the original scale, the VR technology significantly changed. We aimed to respond to that change and revalidate the original measure in the contemporary setting. For the purpose of scale validation, data was gathered from six studies with 720 participants in total. Five experiments and one online survey were conducted to examine psychometric properties of the scale in accordance with the Standards for Educational and Psychological Testing. Evidence based on internal structure, relations to other variables and test content was obtained. The factorial structure of the original scale was tested and confirmed. The connections between realism and immersion, presence, aesthetics were verified. A suppressed relationship between realism and positive affect was discovered. Moreover, it was confirmed that scale result is dependent on the quality of VR graphics. Results of the analyses provide the evidence that the VR Simulation Realism Scale is a well-established tool that might be used both in science and in VR development. However, further research needs to be done to increase external validity and predictive power of the scale.

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