Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Frontiers in nutrition20210101Vol.8issue()

グルタミンの補充は、過敏性腸症候群管理における低FODMAP食の影響を高める

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景と目的:過敏性腸症候群は、胃腸科医に提示される最も一般的な胃腸障害の1つですが、治療戦略はまだ確立されていません。したがって、過敏性腸症候群(IBS)患者における発酵性オリゴ単糖およびポリオール(FODMAP)食事にグルタミンサプリメントを追加することの可能性を評価するために、ランダム化された二重盲検プラセボ対照臨床試験を実施しました。方法:適格な成人は、グルタミン(15 g/日)またはプラセボのいずれかで低FODMAP食を6週間かけて低FODMAP食を受け取るために無作為化されました。主要エンドポイントは、IBS-Symptomの重症度スコア(IBS-SSS)の大幅な減少でした。二次エンドポイントは、IBSの症状、便の頻度、一貫性、および生活の質の変化でした。結果:研究グループは50人の患者を登録し、そのうち各グループの22人の参加者が研究プロトコルを完了しました。グルタミン群は、総IBS重度スコア、腸の習慣の不満、コミュニティ機能への干渉に有意な変化を示しました(58%の減少、P <0.001、57%減少、P <0.001、51%減少; P = 0.043)。グルタミン群の25人の参加者のうち22人(88%)で45%以上のIBS過程スコアの改善が観察されましたが、対照群の25人の参加者のうち15人(60%)(P = 0.015)でした。深刻な有害事象は観察されませんでした。結論:我々の発見は、IBS管理における低FODMAP食の有益な効果を確認しながら、IBS症状の改善における低FODMAP食にグルタミン補給を追加することの優位性を示しました。

背景と目的:過敏性腸症候群は、胃腸科医に提示される最も一般的な胃腸障害の1つですが、治療戦略はまだ確立されていません。したがって、過敏性腸症候群(IBS)患者における発酵性オリゴ単糖およびポリオール(FODMAP)食事にグルタミンサプリメントを追加することの可能性を評価するために、ランダム化された二重盲検プラセボ対照臨床試験を実施しました。方法:適格な成人は、グルタミン(15 g/日)またはプラセボのいずれかで低FODMAP食を6週間かけて低FODMAP食を受け取るために無作為化されました。主要エンドポイントは、IBS-Symptomの重症度スコア(IBS-SSS)の大幅な減少でした。二次エンドポイントは、IBSの症状、便の頻度、一貫性、および生活の質の変化でした。結果:研究グループは50人の患者を登録し、そのうち各グループの22人の参加者が研究プロトコルを完了しました。グルタミン群は、総IBS重度スコア、腸の習慣の不満、コミュニティ機能への干渉に有意な変化を示しました(58%の減少、P <0.001、57%減少、P <0.001、51%減少; P = 0.043)。グルタミン群の25人の参加者のうち22人(88%)で45%以上のIBS過程スコアの改善が観察されましたが、対照群の25人の参加者のうち15人(60%)(P = 0.015)でした。深刻な有害事象は観察されませんでした。結論:我々の発見は、IBS管理における低FODMAP食の有益な効果を確認しながら、IBS症状の改善における低FODMAP食にグルタミン補給を追加することの優位性を示しました。

Background and Aims: Although irritable bowel syndrome is one of the most common gastrointestinal disorders presented to gastroenterologists, therapeutic strategies are not yet well-established. Accordingly, we conducted a randomized, double-blind, placebo-controlled, clinical trial to evaluate the possible superiority of adding glutamine supplement to low fermentable oligo- di- monosaccharides and polyols (FODMAP) diet in patients with irritable bowel syndrome (IBS). Methods: Eligible adults were randomized to receive a low FODMAP diet either with glutamine (15 g/day) or a placebo for 6 weeks. The primary endpoint was a significant reduction in IBS-symptom severity score (IBS-SSS). Secondary endpoints were changes in IBS symptoms, stool frequency, consistency, and quality of life. Results: The study group enrolled 50 patients, among which 22 participants from each group completed the study protocol. The glutamine group had significant changes in total IBS-severity score, dissatisfaction of bowel habit and interference with community function (58% reduction; P < 0.001, 57% reduction; P < 0.001, 51% reduction; P = 0.043, respectively). Improvement in IBS-severity score of more than 45% was observed in 22 of 25 participants (88%) in the glutamine group, while it was only 15 of 25 participants (60%) in the control group (p = 0.015). No serious adverse events were observed. Conclusions: Our findings indicated the superiority of adding glutamine supplementation to a low FODMAP diet in amelioration of IBS symptoms while confirming the beneficial effects of a low FODMAP diet in IBS management.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google