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消費者の購買行動は、すべてのマーケティング戦略において、市場から最大の出力を生み出す重要な側面です。この研究の目的は、ブランド認知度と知覚される品質の緩和的役割との間の調停者を考慮することにより、広告が消費者の購買行動とブランドの忠誠心にどのように影響するかを判断することを目的としています。この目的のために、この研究は上昇する化粧品業界を対象としています。この研究では、Google Docを介したオンライン調査方法の助けを借りて、300人の回答者からデータを収集するために、目的のあるサンプリング手法を使用しました。部分的最小二乗構造方程式モデリングPLS-SEMを適用して、仮説関係を検証しました。調査結果は、広告がブランド認知度、ブランドの忠誠心、消費者の購買行動を大幅に予測していることを確認しました。さらに、ブランド認知度は、広告の関連とブランドの忠誠心と消費者の購買行動を部分的に媒介しました。また、知覚された品質は、ブランド認知とブランドの忠誠心と消費者の購買行動との関連について大幅に緩和されています。このような調査結果に基づいて、この研究は文献に貢献しており、調査の将来のロードマップとともに実用的な意味についての新しい洞察を提供しました。
消費者の購買行動は、すべてのマーケティング戦略において、市場から最大の出力を生み出す重要な側面です。この研究の目的は、ブランド認知度と知覚される品質の緩和的役割との間の調停者を考慮することにより、広告が消費者の購買行動とブランドの忠誠心にどのように影響するかを判断することを目的としています。この目的のために、この研究は上昇する化粧品業界を対象としています。この研究では、Google Docを介したオンライン調査方法の助けを借りて、300人の回答者からデータを収集するために、目的のあるサンプリング手法を使用しました。部分的最小二乗構造方程式モデリングPLS-SEMを適用して、仮説関係を検証しました。調査結果は、広告がブランド認知度、ブランドの忠誠心、消費者の購買行動を大幅に予測していることを確認しました。さらに、ブランド認知度は、広告の関連とブランドの忠誠心と消費者の購買行動を部分的に媒介しました。また、知覚された品質は、ブランド認知とブランドの忠誠心と消費者の購買行動との関連について大幅に緩和されています。このような調査結果に基づいて、この研究は文献に貢献しており、調査の将来のロードマップとともに実用的な意味についての新しい洞察を提供しました。
Consumer buying behavior is an important aspect in every marketing strategy to produce maximum output from the market. This study aims to determine how advertisement affects consumer buying behavior and brand loyalty by considering a mediator between brand awareness and the moderating role of perceived quality. For this purpose, this study targets the rising cosmetics industry. This study used the purposive sampling technique to collect data from 300 respondents with the help of an online survey method via Google doc. The partial least squares structural equation modeling PLS-SEM was applied to verify the hypotheses relationships. The findings have confirmed that advertisements substantially predicted brand awareness, brand loyalty, and consumer buying behavior. Furthermore, brand awareness partially mediated the association of advertisement with brand loyalty and consumer buying behavior. Also, perceived quality is significantly moderated on the association of brand awareness with brand loyalty and consumer buying behavior. Based on such findings, this study has contributed to the literature and provided new insights into the practical implications alongside the future roadmap of the survey.
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