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Injury2022Apr01Vol.53issue(4)

発展途上国における心的外傷後切断の負担 - レベルIトラウマセンターからの疫学研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:人口が急速に増加し、道路上の車両密度が拡大することで、発展途上国では道路事故が急増しています。外傷関連の切断の原因とパターンに関する知識は、四肢の野av人、タイムリーな管理、効果的なリハビリテーションの戦略の策定に役立ちます。 目的:北インドのレベルI三次ケアセンターでの心的外傷後切断の疫学、人口統計プロファイル、および結果を研究する。 方法:2018年1月1日から2019年12月31日までの切断者データの遡及的評価。人口統計の詳細、傷害メカニズム、外科的遅延、入院、合併症に焦点を当てています。 結果:研究期間中、私たちの外傷センターで合計17,445の外傷症例が見られました。これらのうち、442人の患者(2.5%)が主要な四肢切断を受けました。外傷性肢切断の病院ベースの有病率は2.5%でした。切断者の平均年齢は35.6年(範囲1〜75)で、大半は男性(n = 369、83.5%)でした。下肢と上肢の関与率は3:1(n = 338:105)でした。道路交通事故は、最も一般的な負傷モード(77.4%)であり、その後に機械カット損傷(16.1%)が続きました。現場での外傷性切断は23.1%(n = 102)で見られ、43.5%が病院で切断された手足を壊していました(平均混乱9.53)。全体として、症例の27%は外傷後に血管損傷を負い、最終的には手足切断で終わりました。院内死亡率は2%でした(n = 9/442)。単一の肢切断患者の43.7%が48時間以内に排出されました。他の手足(28.5%)、頭部または顔面損傷(9.9%)の関連する骨折がある場合、および胸部、腹部、骨盤、または脊椎損傷(7.2%)の組み合わせの有無にかかわらず、拡張された入院滞在が認められました。 結論:心的外傷後切断の2.5%の発生率は、生産的な仕事のピーク時に主に下肢に影響を与える道路および産業事故に関連する傷害の重症度を反映しています。全国的な切断レジストリがない場合、結果は、交通安全プロトコル、患者移動方法、地元の病院のアップグレードに焦点を合わせる必要性を強調しています。

背景:人口が急速に増加し、道路上の車両密度が拡大することで、発展途上国では道路事故が急増しています。外傷関連の切断の原因とパターンに関する知識は、四肢の野av人、タイムリーな管理、効果的なリハビリテーションの戦略の策定に役立ちます。 目的:北インドのレベルI三次ケアセンターでの心的外傷後切断の疫学、人口統計プロファイル、および結果を研究する。 方法:2018年1月1日から2019年12月31日までの切断者データの遡及的評価。人口統計の詳細、傷害メカニズム、外科的遅延、入院、合併症に焦点を当てています。 結果:研究期間中、私たちの外傷センターで合計17,445の外傷症例が見られました。これらのうち、442人の患者(2.5%)が主要な四肢切断を受けました。外傷性肢切断の病院ベースの有病率は2.5%でした。切断者の平均年齢は35.6年(範囲1〜75)で、大半は男性(n = 369、83.5%)でした。下肢と上肢の関与率は3:1(n = 338:105)でした。道路交通事故は、最も一般的な負傷モード(77.4%)であり、その後に機械カット損傷(16.1%)が続きました。現場での外傷性切断は23.1%(n = 102)で見られ、43.5%が病院で切断された手足を壊していました(平均混乱9.53)。全体として、症例の27%は外傷後に血管損傷を負い、最終的には手足切断で終わりました。院内死亡率は2%でした(n = 9/442)。単一の肢切断患者の43.7%が48時間以内に排出されました。他の手足(28.5%)、頭部または顔面損傷(9.9%)の関連する骨折がある場合、および胸部、腹部、骨盤、または脊椎損傷(7.2%)の組み合わせの有無にかかわらず、拡張された入院滞在が認められました。 結論:心的外傷後切断の2.5%の発生率は、生産的な仕事のピーク時に主に下肢に影響を与える道路および産業事故に関連する傷害の重症度を反映しています。全国的な切断レジストリがない場合、結果は、交通安全プロトコル、患者移動方法、地元の病院のアップグレードに焦点を合わせる必要性を強調しています。

BACKGROUND: With the rapidly growing population and expanding vehicle density on the roads, there has been an upsurge in road accidents in developing countries. Knowledge about the causes and patterns of trauma-related amputations helps in the formulation of strategies for limb savage, timely management, and effective rehabilitation. OBJECTIVE: To study the epidemiology, demographic profile, and outcomes of post-trauma amputations at a level I tertiary care centre in North India. METHODS: Retrospective evaluation of the amputee data from 1st January 2018 to 31st December 2019, focusing on demographic details, injury mechanisms, surgical delays, hospital stay, and complications. RESULTS: A total of 17,445 trauma cases were seen in our trauma centre during the study period. Of these, 442 patients (2.5%) underwent major limb amputation. The hospital-based prevalence of traumatic limb amputation was 2.5%. The mean age of the amputees was 35.6years (range 1-75), and the majority were males (n = 369, 83.5%). The lower to upper limb involvement ratio was 3:1 (n = 338:105). A road traffic accident was the most common mode of injury (77.4%), followed by machine-cut injuries (16.1%). On-site traumatic amputation was seen in 23.1% (n = 102), while 43.5% had a mangled limb amputated in the hospital (mean MESS score 9.53). Overall, 27% of cases had a vascular injury after trauma, ultimately ending in limb amputation. The in-hospital mortality was 2% (n = 9/442). 43.7% of patients with a single limb amputation were discharged within 48 h. Extended hospital stay was noted in cases with associated fractures in the other limbs (28.5%), head or facial injury (9.9%), and with or without a combination of chest, abdomen, pelvic, or spine injury (7.2%). CONCLUSION: A 2.5% incidence of post-trauma amputation reflects on the severity of injury related to road and industrial accidents which predominantly affect the lower limbs at the peak of productive work life. In the absence of national amputation registries, the results underscore the need to focus on road safety protocols, patient transfer methods, and the up-gradation of local hospitals.

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