Loading...
Gerontology & geriatrics education20220101Vol.43issue(4)

歯科カリキュラムに老朽化した老朽化:インドの緊急事件

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

高齢者の割合は増加しています。このグループの歯科問題の管理は一般集団とは異なるため、特別なトレーニングが必要です。老年学は、インドの歯科カリキュラムにまだその場所を見つけていません。トレーニングの欠如は、不十分なケアを提供することになります。この記事では、インドの歯科研究所に学部および大学院のカリキュラムに老朽化した老年学の組み込み、潜在的な課題、潜在的な課題を含める必要性についての見解を共有しています。カリキュラム開発のためのカーンの6段階のアプローチとコッターの8段階の変更管理モデルの顕著な特徴に基づいたフレームワークを提案します。いくつかの機能は両方のモデルに共通しています。これらのモデルの組み合わせには、次の顕著な機能が含まれます。問題の識別と一般的なニーズ評価、緊急感とターゲットニーズの評価から始まり、変化のビジョンのコミュニケーション、ガイド付き連合での作業、明確な目標と目的の定義、関連するものを採用する教育戦略、変化を可能にし、短期的な勝利を生み出し、カリキュラム改革の有効性を評価し、変化を維持し、固定するための実装戦略。提案されたフレームワークは、老年学がまだ実施されていない国にも役立つ可能性があります。

高齢者の割合は増加しています。このグループの歯科問題の管理は一般集団とは異なるため、特別なトレーニングが必要です。老年学は、インドの歯科カリキュラムにまだその場所を見つけていません。トレーニングの欠如は、不十分なケアを提供することになります。この記事では、インドの歯科研究所に学部および大学院のカリキュラムに老朽化した老年学の組み込み、潜在的な課題、潜在的な課題を含める必要性についての見解を共有しています。カリキュラム開発のためのカーンの6段階のアプローチとコッターの8段階の変更管理モデルの顕著な特徴に基づいたフレームワークを提案します。いくつかの機能は両方のモデルに共通しています。これらのモデルの組み合わせには、次の顕著な機能が含まれます。問題の識別と一般的なニーズ評価、緊急感とターゲットニーズの評価から始まり、変化のビジョンのコミュニケーション、ガイド付き連合での作業、明確な目標と目的の定義、関連するものを採用する教育戦略、変化を可能にし、短期的な勝利を生み出し、カリキュラム改革の有効性を評価し、変化を維持し、固定するための実装戦略。提案されたフレームワークは、老年学がまだ実施されていない国にも役立つ可能性があります。

The proportion of older adults is on the rise. Management of dental problems in this group is different from the general population, and hence requires special training. Gerodontology is yet to find its place in the Indian dental curriculum. A lack of training would result in inadequate care delivery. In this article, we share our views on the need for inclusion of the subject, potential challenges, and a guide for incorporation of gerodontology in undergraduate and postgraduate curriculum in the Indian dental institutes. We propose a framework based on the salient features of Kern's 6-step approach for curriculum development and Kotter's 8-step change management model. Some features are common to both the models. A combination of these models includes the following salient features: Problem identification and general needs assessment, beginning with a sense of urgency and targeted needs assessment, communication of the vision for change, working in guided coalitions and defining clear goals and objectives, adopting the relevant educational strategies, implementation strategies to enable change and generating short-term wins, evaluating the effectiveness of the curricular reform and sustaining and anchoring the change. The proposed framework may also be useful for countries where gerodontology is yet to be implemented.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google