著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:小児期の言語障害(CAS)の診断に焦点を当てた研究が高まっていますが、CASの小児動力障害の区別に焦点を合わせたものはほとんどありません。CasとDysarthiaは重複した言語症状を共有し、一部の子供は両方の運動言語障害を持っているため、鑑別診断は困難な場合があります。小児のCASとダイサルリアの両方の症状の評価を促進する臨床ツールが必要です。このチュートリアルの目標は、(a)ジュサルリアとCASの微分診断における臨床医の信頼レベルを決定し、(b)小児のCAと小児障害症を区別するための体系的な手順を提供することです。 方法:CASの鑑別診断とジサルリアの診断に関連する証拠がレビューされています。次に、359人の小児語言語言語病理学者のWebベースの調査を使用して、CAおよびジサルリアの診断における臨床的信頼レベルを決定します。最後に、小児聴覚知覚運動音声機能のチェックリストが、運動言語障害の疑いがある小児のCAと障害性を特定する手順とともに提示されています。ケーススタディは、このプロトコルの適用を示しており、複雑な症例に対する治療への影響について説明します。 結果:臨床医の回答者の過半数(60%)は、小児のダイサルール症の診断に対する自信が低いか、まったくないと報告しており、40%が結果としてこの診断を行わない傾向があると報告しています。今後、臨床医はこのチュートリアルで機能チェックリストとプロトコルを使用して、CASの鑑別診断と臨床診療におけるダイサルリアをサポートすることができます。 結論:この診断プロトコルを臨床診療に組み込むことは、小児の運動言語障害の診断における自信と精度を高めるのに役立つはずです。将来の研究では、さまざまな音声障害を持つ子供の大規模なサンプルにおけるこのプロトコルの感度と特異性をテストする必要があります。大学院プログラムと継続教育トレーニングは、ダイサルリアとCASの子供に評価の音声機能を実践する機会を提供する必要があります。 補足資料:https://doi.org/10.23641/asha.19709146。
目的:小児期の言語障害(CAS)の診断に焦点を当てた研究が高まっていますが、CASの小児動力障害の区別に焦点を合わせたものはほとんどありません。CasとDysarthiaは重複した言語症状を共有し、一部の子供は両方の運動言語障害を持っているため、鑑別診断は困難な場合があります。小児のCASとダイサルリアの両方の症状の評価を促進する臨床ツールが必要です。このチュートリアルの目標は、(a)ジュサルリアとCASの微分診断における臨床医の信頼レベルを決定し、(b)小児のCAと小児障害症を区別するための体系的な手順を提供することです。 方法:CASの鑑別診断とジサルリアの診断に関連する証拠がレビューされています。次に、359人の小児語言語言語病理学者のWebベースの調査を使用して、CAおよびジサルリアの診断における臨床的信頼レベルを決定します。最後に、小児聴覚知覚運動音声機能のチェックリストが、運動言語障害の疑いがある小児のCAと障害性を特定する手順とともに提示されています。ケーススタディは、このプロトコルの適用を示しており、複雑な症例に対する治療への影響について説明します。 結果:臨床医の回答者の過半数(60%)は、小児のダイサルール症の診断に対する自信が低いか、まったくないと報告しており、40%が結果としてこの診断を行わない傾向があると報告しています。今後、臨床医はこのチュートリアルで機能チェックリストとプロトコルを使用して、CASの鑑別診断と臨床診療におけるダイサルリアをサポートすることができます。 結論:この診断プロトコルを臨床診療に組み込むことは、小児の運動言語障害の診断における自信と精度を高めるのに役立つはずです。将来の研究では、さまざまな音声障害を持つ子供の大規模なサンプルにおけるこのプロトコルの感度と特異性をテストする必要があります。大学院プログラムと継続教育トレーニングは、ダイサルリアとCASの子供に評価の音声機能を実践する機会を提供する必要があります。 補足資料:https://doi.org/10.23641/asha.19709146。
PURPOSE: While there has been mounting research centered on the diagnosis of childhood apraxia of speech (CAS), little has focused on differentiating CAS from pediatric dysarthria. Because CAS and dysarthria share overlapping speech symptoms and some children have both motor speech disorders, differential diagnosis can be challenging. There is a need for clinical tools that facilitate assessment of both CAS and dysarthria symptoms in children. The goals of this tutorial are to (a) determine confidence levels of clinicians in differentially diagnosing dysarthria and CAS and (b) provide a systematic procedure for differentiating CAS and pediatric dysarthria in children. METHOD: Evidence related to differential diagnosis of CAS and dysarthria is reviewed. Next, a web-based survey of 359 pediatric speech-language pathologists is used to determine clinical confidence levels in diagnosing CAS and dysarthria. Finally, a checklist of pediatric auditory-perceptual motor speech features is presented along with a procedure to identify CAS and dysarthria in children with suspected motor speech impairments. Case studies illustrate application of this protocol, and treatment implications for complex cases are discussed. RESULTS: The majority (60%) of clinician respondents reported low or no confidence in diagnosing dysarthria in children, and 40% reported they tend not to make this diagnosis as a result. Going forward, clinicians can use the feature checklist and protocol in this tutorial to support the differential diagnosis of CAS and dysarthria in clinical practice. CONCLUSIONS: Incorporating this diagnostic protocol into clinical practice should help increase confidence and accuracy in diagnosing motor speech disorders in children. Future research should test the sensitivity and specificity of this protocol in a large sample of children with varying speech sound disorders. Graduate programs and continuing education trainings should provide opportunities to practice rating speech features for children with dysarthria and CAS. SUPPLEMENTAL MATERIAL: https://doi.org/10.23641/asha.19709146.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。