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Polymers2022Apr28Vol.14issue(9)

高流量グレードSEBS/PPブレンド熱可塑性エラストマーの耐摩耗性のメカニズムと影響因子

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

水素化スチレン - ブタジエン - スチレンブロックコポリマー(SEBS)/ポリプロピレン(PP)ブレンド熱可塑性エラストマー(TPE)は、優れた弾力性、柔らかさ、気象抵抗、低臭気、低VOC、その他の環境に優しいため、自動車のインテリアの調製に適しています。プロパティ。自動車のインストルメントパネルの皮膚は、表面の優れた摩擦損失抵抗を必要とする外観部分です。このホワイトペーパーでは、自動車用インストルメントパネル用の射出成形スキンの調製に適した高流量SEBS/PPブレンド熱可塑性エラストマー(TPE)を研究しました。タバーの摩耗とクロススクラッチ特性を比較することにより、SEBS分子量の影響、分子のスチレン含有量、分子構造、および材料の摩擦損失特性に対する潤滑剤の種類を調査しました。結果は、同じSEBS分子構造の下で、特定の範囲内の分子量が高いほど、高流量SEBS/PPタイプTPEの耐摩耗性が優れていることを示していますが、超高分子量は高分子よりも低い耐摩耗性を示すことを示しています。重さ;中程度のスチレン含有量SEBSによって調製された高流量SEBS/PPブレンドTPEは、より良い耐摩耗性を持っています。Star Sebsが作成したTPEは、線形SEBよりも優れています。シランベースの潤滑剤を追加することは、材料の摩擦損失抵抗、特に高分子量のシリコンの使用を組み合わせて改善するために有益です。

水素化スチレン - ブタジエン - スチレンブロックコポリマー(SEBS)/ポリプロピレン(PP)ブレンド熱可塑性エラストマー(TPE)は、優れた弾力性、柔らかさ、気象抵抗、低臭気、低VOC、その他の環境に優しいため、自動車のインテリアの調製に適しています。プロパティ。自動車のインストルメントパネルの皮膚は、表面の優れた摩擦損失抵抗を必要とする外観部分です。このホワイトペーパーでは、自動車用インストルメントパネル用の射出成形スキンの調製に適した高流量SEBS/PPブレンド熱可塑性エラストマー(TPE)を研究しました。タバーの摩耗とクロススクラッチ特性を比較することにより、SEBS分子量の影響、分子のスチレン含有量、分子構造、および材料の摩擦損失特性に対する潤滑剤の種類を調査しました。結果は、同じSEBS分子構造の下で、特定の範囲内の分子量が高いほど、高流量SEBS/PPタイプTPEの耐摩耗性が優れていることを示していますが、超高分子量は高分子よりも低い耐摩耗性を示すことを示しています。重さ;中程度のスチレン含有量SEBSによって調製された高流量SEBS/PPブレンドTPEは、より良い耐摩耗性を持っています。Star Sebsが作成したTPEは、線形SEBよりも優れています。シランベースの潤滑剤を追加することは、材料の摩擦損失抵抗、特に高分子量のシリコンの使用を組み合わせて改善するために有益です。

Hydrogenated styrene-butadiene-styrene block copolymer (SEBS)/polypropylene (PP) blended thermoplastic elastomer (TPE) is suitable for preparing the automotive interiors because of its excellent elasticity, softness, weather resistance, low odor, low VOC and other environmental-friendly properties. The skin of the automobile instrument panel is an appearance part, which requires excellent friction loss resistance of surface. In this paper, the high-flow SEBS/PP blended thermoplastic elastomer (TPE) suitable for the preparation of injection molding skins for automobile instrument panel was studied. By comparing the Taber abrasion and cross-scratch properties, the effects of SEBS's molecular weight, styrene content in the molecule, molecular structure and types of lubricating agents on the friction loss properties of the material were investigated. The results show that under the same SEBS molecular structure, the higher the molecular weight within a certain range, the better the wear resistance of high-flow SEBS/PP type TPE, but the ultra-high molecular weight exhibits lower wear resistance than high molecular weight; The high-flow SEBS/PP blended TPE prepared by medium styrene content SEBS has better abrasion resistance; TPE prepared by star SEBS is better than linear SEBS; Adding silane-based lubricating agents is beneficial to improve the friction loss resistance of the material, especially combined use of high and low molecular weight silicone.

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