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Frontiers in public health20220101Vol.10issue()

Neotree-Betaのユーザビリティに焦点を当てた開発と使用、低リソースの新生児ユニット、マラウイの新生児ケアのためのアプリ

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:新生児死亡率は、低リソースの設定では高い。Neotreeは、低資源病院でのデータ駆動型の品質改善と改善された新生児生存を達成することを目的とした新生児の医療専門家(HCPS)のためのデジタル介入です。エンドユーザーでユーザビリティを最適化することで、デジタルヘルスの介入が低リソースの設定でパイロット段階を超えて成功するのに役立ちます。使いやすさとは、介入と対話し、有効性、効率性、全体的な満足度を網羅する際のユーザーのエクスペリエンスの質です。 目的:Neotree Beta-Appの使いやすさと使用性を評価し、機敏性のあるユーザビリティに焦点を当てた介入開発を実施する。 方法:Neotree Beta-Appの現実世界のパイロットは、マラウイのKamuzu Central Hospital新生児ユニットで6か月にわたって実施されました。展開の前に、Think-Aloudインタビューが行われ、アプリを介して看護師を導きながら、考えを声に出して声を出しました(n = 6)。システムユーザビリティスケール(SUS)スコアは、Neotreeが通常の臨床ケアに実装する前に、および実装後6か月後(n = 8および8)に収集されました。パイロット中に、実際のユーザーフィードバックとユーザーデータが収集されました。フィードバックノートは、アジャイルの「製品バックログ」内でテーマ分析を受けました。使用については、ユーザー数、ユーザーキャド、入学/結果の割合がデジタルで記録され、アプリの完了時間の中央値が計算されました。 結果:12の包括的なユーザビリティテーマは、Think Aloud Analysisから39(68%)、実際のテストから18(32%)を生成しました。対応するアプリ機能に関する合計21のユーザビリティテーマ/問題が作成され、アプリに追加されました。データ収集に関連する6つのテーマには、データスキーマの網羅性、エラーの防止、進行の容易さ、ショートカットを使用したデータ入力の効率、ユーザーインターフェイスのナビゲーション(UI)、およびコンテンツの関連性が含まれます。臨床ケアに関連する6つのテーマには、病棟プロセスとの結束、埋め込み教育、ローカルな一貫した言語、利用可能なリソースへのユーザーインターフェイスの適応性、および引き渡しを促進するプリントアウトデザインが含まれます。SUSスコアは、平均を上回っていました(それぞれ1か月と6か月で88.1および89.4)。5つの幹部の93の異なるHCPは、6か月で1,323の入場と1,197の結果を記録しました。Neotreeは、認められた病気の新生児の100%のデジタルカバレッジを達成しました。完了時間の中央値は、それぞれ入場と結果に対して16分と8分でした。 結論:この調査では、低リソースの設定でデジタルヘルスアプリの最適化を実証し、同様の設定で他の同様のユーザビリティ研究アプリに通知することができます。

背景:新生児死亡率は、低リソースの設定では高い。Neotreeは、低資源病院でのデータ駆動型の品質改善と改善された新生児生存を達成することを目的とした新生児の医療専門家(HCPS)のためのデジタル介入です。エンドユーザーでユーザビリティを最適化することで、デジタルヘルスの介入が低リソースの設定でパイロット段階を超えて成功するのに役立ちます。使いやすさとは、介入と対話し、有効性、効率性、全体的な満足度を網羅する際のユーザーのエクスペリエンスの質です。 目的:Neotree Beta-Appの使いやすさと使用性を評価し、機敏性のあるユーザビリティに焦点を当てた介入開発を実施する。 方法:Neotree Beta-Appの現実世界のパイロットは、マラウイのKamuzu Central Hospital新生児ユニットで6か月にわたって実施されました。展開の前に、Think-Aloudインタビューが行われ、アプリを介して看護師を導きながら、考えを声に出して声を出しました(n = 6)。システムユーザビリティスケール(SUS)スコアは、Neotreeが通常の臨床ケアに実装する前に、および実装後6か月後(n = 8および8)に収集されました。パイロット中に、実際のユーザーフィードバックとユーザーデータが収集されました。フィードバックノートは、アジャイルの「製品バックログ」内でテーマ分析を受けました。使用については、ユーザー数、ユーザーキャド、入学/結果の割合がデジタルで記録され、アプリの完了時間の中央値が計算されました。 結果:12の包括的なユーザビリティテーマは、Think Aloud Analysisから39(68%)、実際のテストから18(32%)を生成しました。対応するアプリ機能に関する合計21のユーザビリティテーマ/問題が作成され、アプリに追加されました。データ収集に関連する6つのテーマには、データスキーマの網羅性、エラーの防止、進行の容易さ、ショートカットを使用したデータ入力の効率、ユーザーインターフェイスのナビゲーション(UI)、およびコンテンツの関連性が含まれます。臨床ケアに関連する6つのテーマには、病棟プロセスとの結束、埋め込み教育、ローカルな一貫した言語、利用可能なリソースへのユーザーインターフェイスの適応性、および引き渡しを促進するプリントアウトデザインが含まれます。SUSスコアは、平均を上回っていました(それぞれ1か月と6か月で88.1および89.4)。5つの幹部の93の異なるHCPは、6か月で1,323の入場と1,197の結果を記録しました。Neotreeは、認められた病気の新生児の100%のデジタルカバレッジを達成しました。完了時間の中央値は、それぞれ入場と結果に対して16分と8分でした。 結論:この調査では、低リソースの設定でデジタルヘルスアプリの最適化を実証し、同様の設定で他の同様のユーザビリティ研究アプリに通知することができます。

BACKGROUND: Neonatal mortality is high in low-resource settings. NeoTree is a digital intervention for neonatal healthcare professionals (HCPs) aiming to achieve data-driven quality improvement and improved neonatal survival in low-resource hospitals. Optimising usability with end-users could help digital health interventions succeed beyond pilot stages in low-resource settings. Usability is the quality of a user's experience when interacting with an intervention, encompassing their effectiveness, efficiency, and overall satisfaction. OBJECTIVE: To evaluate the usability and usage of NeoTree beta-app and conduct Agile usability-focused intervention development. METHOD: A real-world pilot of NeoTree beta-app was conducted over 6 months at Kamuzu Central Hospital neonatal unit, Malawi. Prior to deployment, think-aloud interviews were conducted to guide nurses through the app whilst voicing their thoughts aloud (n = 6). System Usability Scale (SUS) scores were collected before the implementation of NeoTree into usual clinical care and 6 months after implementation (n = 8 and 8). During the pilot, real-world user-feedback and user-data were gathered. Feedback notes were subjected to thematic analysis within an Agile "product backlog." For usage, number of users, user-cadre, proportion of admissions/outcomes recorded digitally, and median app-completion times were calculated. RESULTS: Twelve overarching usability themes generated 57 app adjustments, 39 (68%) from think aloud analysis and 18 (32%) from the real-world testing. A total of 21 usability themes/issues with corresponding app features were produced and added to the app. Six themes relating to data collection included exhaustiveness of data schema, prevention of errors, ease of progression, efficiency of data entry using shortcuts, navigation of user interface (UI), and relevancy of content. Six themes relating to the clinical care included cohesion with ward process, embedded education, locally coherent language, adaptability of user-interface to available resources, and printout design to facilitate handover. SUS scores were above average (88.1 and 89.4 at 1 and 6 months, respectively). Ninety-three different HCPs of 5 cadres, recorded 1,323 admissions and 1,197 outcomes over 6 months. NeoTree achieved 100% digital coverage of sick neonates admitted. Median completion times were 16 and 8 min for admissions and outcomes, respectively. CONCLUSIONS: This study demonstrates optimisation of a digital health app in a low-resource setting and could inform other similar usability studies apps in similar settings.

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