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多文化主義(違いの認識と評価を含む)と人種/民族のカラーブラインドネス(類似性や個々の特性を強調することができます)は、グループ間の調和を促進することを目的としています。それにもかかわらず、これらのイデオロギーは顕著なときに裏目に出ることができます。この作業は、支配的なグループメンバーが顕著な多文化主義を認識する可能性があることを示唆するように時々解釈されており、非支配的なグループメンバーは顕著な色盲を脅迫的であると認識する可能性がありますが、これらの民族間イデオロギーが脅威とその理由を提起するのは不明です。この記事は、自己概念の理論を利用して、自己への脅威として多文化主義と色覚異常の枠組みを紹介しています。具体的には、多文化主義(カラーブラインドネス)は、支配的な(非支配的な)グループメンバーの集団、関係、個人的な自分自身を脅かす可能性があることが提案されています。支配的および非支配的なグループのメンバーの間で脅威の認識を緩和する可能性のある処分および文脈的変数、多文化主義と色覚異常に対する代替の民族間イデオロギー、および潜在的な将来の研究の方向性について説明します。
多文化主義(違いの認識と評価を含む)と人種/民族のカラーブラインドネス(類似性や個々の特性を強調することができます)は、グループ間の調和を促進することを目的としています。それにもかかわらず、これらのイデオロギーは顕著なときに裏目に出ることができます。この作業は、支配的なグループメンバーが顕著な多文化主義を認識する可能性があることを示唆するように時々解釈されており、非支配的なグループメンバーは顕著な色盲を脅迫的であると認識する可能性がありますが、これらの民族間イデオロギーが脅威とその理由を提起するのは不明です。この記事は、自己概念の理論を利用して、自己への脅威として多文化主義と色覚異常の枠組みを紹介しています。具体的には、多文化主義(カラーブラインドネス)は、支配的な(非支配的な)グループメンバーの集団、関係、個人的な自分自身を脅かす可能性があることが提案されています。支配的および非支配的なグループのメンバーの間で脅威の認識を緩和する可能性のある処分および文脈的変数、多文化主義と色覚異常に対する代替の民族間イデオロギー、および潜在的な将来の研究の方向性について説明します。
Both multiculturalism (which involves recognizing and appreciating differences) and racial/ethnic colorblindness (which can involve emphasizing similarities or individual characteristics) are intended to promote intergroup harmony. Nevertheless, these ideologies can backfire when salient. Although this work has sometimes been interpreted to suggest that dominant group members may perceive salient multiculturalism, and non-dominant group members may perceive salient colorblindness, as threatening, it is unclear what about these interethnic ideologies poses a threat and why. The present article draws upon theories of the self-concept to introduce a framework of Multiculturalism and Colorblindness as Threats to the Self. Specifically, it is proposed that multiculturalism (colorblindness) is potentially threatening to dominant (non-dominant) group members' collective, relational, and personal selves. Dispositional and contextual variables that may moderate perceptions of threat among members of dominant and non-dominant groups, alternative interethnic ideologies to multiculturalism and colorblindness, and potential future research directions are discussed.
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