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Pediatrics2022Aug01Vol.150issue(2)

睡眠時間と幼稚園の調整

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

目的:現在の研究では、子供の睡眠期間と子どもの社会的感情、学習の関与、実行機能、および幼稚園(k)年の学問的結果との間の縦方向のつながりを調べました。 方法:測定バースト設計が採用され、K(7月から8月)、K(9月下旬)、MID-K(11月下旬)、およびK(7月後半)、およびK(11月下旬)での7日間のバーストでの児童睡眠期間の3つの異なる測定値を調べるために採用されました。k(4月中旬から後半)、手首のアクションを使用しています。これらの測定には、1週間の24時間あたりの平均児童睡眠の量、子供が10時間以上眠った週24時間の割合、子供が10時間以上眠る週あたりの夜間睡眠期間の割合が含まれていました。初期、中、および後期のKの子供の結果は、子供の睡眠の歴史を盲目にするK教師から、およびプロジェクトスタッフが管理する評価によって提供されました。 結果:調査された3つの睡眠測定のうち、子供が1泊あたり10時間以上、特にPre-Kで眠っていた夜間睡眠の規則性は、社会的感情、学習の関与、および学術領域の両方でより有利なKの結果を一貫して予測しました。結果は、Kの開始前に健康的な夜間の睡眠習慣を確立することが、K年にわたるK調整の改善を特に促進することを示唆しました。これらの調査結果は、収入と貧困のしきい値比、子どもの健康状態、および逃した学習数のために管理されていました。 結論:初めての学校教育への好ましい移行を促進する努力は、Kの開始前に確立された10時間以上の夜間の子供の睡眠の睡眠衛生と規則性に特に注意を払うべきです。

目的:現在の研究では、子供の睡眠期間と子どもの社会的感情、学習の関与、実行機能、および幼稚園(k)年の学問的結果との間の縦方向のつながりを調べました。 方法:測定バースト設計が採用され、K(7月から8月)、K(9月下旬)、MID-K(11月下旬)、およびK(7月後半)、およびK(11月下旬)での7日間のバーストでの児童睡眠期間の3つの異なる測定値を調べるために採用されました。k(4月中旬から後半)、手首のアクションを使用しています。これらの測定には、1週間の24時間あたりの平均児童睡眠の量、子供が10時間以上眠った週24時間の割合、子供が10時間以上眠る週あたりの夜間睡眠期間の割合が含まれていました。初期、中、および後期のKの子供の結果は、子供の睡眠の歴史を盲目にするK教師から、およびプロジェクトスタッフが管理する評価によって提供されました。 結果:調査された3つの睡眠測定のうち、子供が1泊あたり10時間以上、特にPre-Kで眠っていた夜間睡眠の規則性は、社会的感情、学習の関与、および学術領域の両方でより有利なKの結果を一貫して予測しました。結果は、Kの開始前に健康的な夜間の睡眠習慣を確立することが、K年にわたるK調整の改善を特に促進することを示唆しました。これらの調査結果は、収入と貧困のしきい値比、子どもの健康状態、および逃した学習数のために管理されていました。 結論:初めての学校教育への好ましい移行を促進する努力は、Kの開始前に確立された10時間以上の夜間の子供の睡眠の睡眠衛生と規則性に特に注意を払うべきです。

OBJECTIVES: The current study examined longitudinal linkages between child sleep duration and children's socioemotional, learning engagement, executive functioning, and academic outcomes across the full kindergarten (K) year. METHODS: A measurement-burst design was employed to examine 3 different measures of child sleep duration in 7-day bursts at pre-K (July-August), early K (late September), mid-K (late November), and late K (mid-to-late April), using wrist actigraphy. These measures included mean amounts of child sleep per 24-hour period across the full week, proportion of 24-hour periods per week that children slept 10 or more hours, and proportion of nighttime sleep periods per week that children slept 10 or more hours. Children's outcomes at early, mid-, and late K were provided by their K teachers blind to children's sleep histories, and by assessments administered by project staff. RESULTS: Among the 3 sleep measures examined, regularity of nighttime sleep in which children slept 10 or more hours per night, especially at pre-K, consistently predicted more favorable K outcomes in both socioemotional, learning engagement, and academic domains. Results suggested that establishing healthy nighttime sleep habits before K start was especially promotive of better K adjustment across the full K year. These findings were controlled for income-to-poverty threshold ratios, child health status, and number of missed school days. CONCLUSIONS: Efforts to promote a favorable transition to first-time schooling should pay particular attention to sleep hygiene and regularity of 10-plus hours of nightly child sleep established before the start of K.

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