Loading...
Transcultural psychiatry2022Oct01Vol.59issue(5)

サイケデリック体験のモダリティ:幻覚症の研究と文化におけるセットと設定のミクロクライメート

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

サイケデリックに関する20世紀半ばのアメリカの研究は、幻覚効果の解釈の見事な多様性を証明しました。一部の研究者はサイケデリックを精神療法のための貴重なツールと見なしていましたが、他の研究者はそれらを精神病誘導剤として扱うことに固執していました。サイケデリックを芸術的な創造性の触媒と見なしたグループもあったため、他のグループは、戦場でのサイコ化学的武器として、または逆にスピリチュアルエクスタシーと啓示のツールとしての潜在的な使用を調査しました。幻覚効果の性質に関するこの戸惑いのある一連の認識は、サイケデリックな研究と実験の文脈(セットと設定)の厳しいコントラストをもたらし、薬物の影響に関する乱暴な異なる結果と報告につながり、俳優たちの間の厳しい意見の不一致を引き起こしました。フィールド。サイケデリックとその効果に関する認識論的不明瞭さのこの顕著な歴史的瞬間を調べるこの記事では、20世紀半ばのアメリカの科学的および文化的傾向と瞬間が、研究者の信念と態度と態度のセットと設定の多様なマイクロクライメートの作成にどのように貢献したかを説明しています。研究者を困惑させ、困惑させた魅力的なピグマリオン効果をもたらしました。私はサイケデリックなモダリティの概念を提案して、明確な社会文化的微気候が、異なるタイプの期待、意図、物理的、社会的、文化的環境がすべてクラスター化し、特徴的な結果と結果を生み出す傾向があるテーマの集合体にどのようにつながるかを説明する。20世紀半ばのアメリカにおける7つのサイケデリックモダリティ(精神的、軍事的、精神療法、精神的、芸術的、技術的、政治的、政治)の出現の歴史的背景と結果を探ることにより、この記事は精神的経験の品種の概要を示しています文化全体との関係、特にサブカルチャー。

サイケデリックに関する20世紀半ばのアメリカの研究は、幻覚効果の解釈の見事な多様性を証明しました。一部の研究者はサイケデリックを精神療法のための貴重なツールと見なしていましたが、他の研究者はそれらを精神病誘導剤として扱うことに固執していました。サイケデリックを芸術的な創造性の触媒と見なしたグループもあったため、他のグループは、戦場でのサイコ化学的武器として、または逆にスピリチュアルエクスタシーと啓示のツールとしての潜在的な使用を調査しました。幻覚効果の性質に関するこの戸惑いのある一連の認識は、サイケデリックな研究と実験の文脈(セットと設定)の厳しいコントラストをもたらし、薬物の影響に関する乱暴な異なる結果と報告につながり、俳優たちの間の厳しい意見の不一致を引き起こしました。フィールド。サイケデリックとその効果に関する認識論的不明瞭さのこの顕著な歴史的瞬間を調べるこの記事では、20世紀半ばのアメリカの科学的および文化的傾向と瞬間が、研究者の信念と態度と態度のセットと設定の多様なマイクロクライメートの作成にどのように貢献したかを説明しています。研究者を困惑させ、困惑させた魅力的なピグマリオン効果をもたらしました。私はサイケデリックなモダリティの概念を提案して、明確な社会文化的微気候が、異なるタイプの期待、意図、物理的、社会的、文化的環境がすべてクラスター化し、特徴的な結果と結果を生み出す傾向があるテーマの集合体にどのようにつながるかを説明する。20世紀半ばのアメリカにおける7つのサイケデリックモダリティ(精神的、軍事的、精神療法、精神的、芸術的、技術的、政治的、政治)の出現の歴史的背景と結果を探ることにより、この記事は精神的経験の品種の概要を示しています文化全体との関係、特にサブカルチャー。

Mid-20th-century American research on psychedelics evinced a stunning diversity of interpretations of hallucinogenic effects. While some researchers viewed psychedelics as invaluable tools for psychotherapy, others persisted in treating them as psychosis-inducing agents. As some groups considered psychedelics as catalysts for artistic creativity, others investigated their potential use as psychochemical weapons in the battlefield, or conversely as tools for spiritual ecstasy and revelation. This bewildering array of perceptions regarding the nature of hallucinogenic effects led to stark contrasts in the contexts (set and setting) of psychedelic research and experimentation, leading to wildly divergent outcomes and reports on the effects of the drugs, and strident disagreements between the actors in the field. Examining this remarkable historical moment of epistemological unclarity regarding psychedelics and their effects, this article describes how distinct scientific and cultural trends and moments of mid-20th-century America contributed to the creation of diverse microclimates of set and setting that reproduced investigator beliefs and attitudes and brought about a beguiling Pygmalion effect that left researchers befuddled and perplexed. I propose the concept of psychedelic modality to describe how distinct sociocultural microclimates lead to thematic aggregates in which distinct types of expectations, intentions as well as physical, social, and cultural environments all tend to cluster, producing characteristic outcomes and results. By exploring the historical context and consequences of the emergence of seven psychedelic modalities (psychotomimetic, military, psychotherapeutic, spiritual, artistic-creative, tech-innovative, and political) in mid-20th-century America, this article outlines the varieties of psychedelic experiences in their relationship with culture at large, and subcultures in particular.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google