著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
ADHDとASDに関する以前の研究は、主にこれらの条件に関連する赤字に焦点を合わせてきましたが、強みの証拠もあります。残念ながら、神経発達条件における潜在的な強みについての理解は限られています。特定の強さである創造性は、ADHDとASDの両方に関連付けられています。ただし、両方の条件の明確なプレゼンテーションは、ADHDとASDが創造性の同じまたは異なる側面に関連するかどうかという疑問を請います。したがって、現在の研究では、ADHDとASDの症状、創造的思考能力、創造的な成果の間のリンクを調査しました。ADHDおよびASD症状のスペクトル、自己報告ADHDおよびASD症状、収束(リモート関連テスト)および発散的思考(代替用途タスク)と創造的な成果(創造的な達成アンケート)のスペクトルを調査するために、自己報告サンプルのサンプルで評価されました。大人(n = 470)。ADHD/ASD症状と創造性測定値との関係を調査するために、相関分析を実施しました。分析の第2段階では、ADHDの症状とADHDの診断の有無にかかわらず、ADHD症状と分岐思考との関連を調査するために、成人ADHD症例対照研究(n = 151)からのデータを追加しました。私たちの分析により、一般集団にADHDの症状が増えることは、分岐思考(流encyさ、柔軟性、独創性)のすべての結果尺度でより高いスコアに関連しているが、収束思考のためではないことが明らかになりました。ケースコントロールサンプルでADHD診断を受けた個人も、発散思考の尺度で高得点を獲得しました。人口ベースの研究と症例対照研究のデータを組み合わせることで、ADHDの症状は、特定のレベルの症状に至るまでの発散的思考を予測することが示されました。ASD症状の総数と創造性測定値の間に有意な関連性は見られませんでした。しかし、探索的分析は、想像力の問題のASDサブドメインと社会的困難に関連する症状の間の興味深いリンクを示しました。我々の発見は、ADHD症状と症状の臨床的スペクトルのプラトーになる発散能力との間のリンクを示しました。ASDの症状については、創造性の測定値に関する関係は見つかりませんでした。神経発達条件に関連する陽性の表現型に関する知識を高めることと、その症状の次元は、心理教育を助け、スティグマ化を減らし、そのような状態で生きる個人の生活の質を向上させる可能性があります。
ADHDとASDに関する以前の研究は、主にこれらの条件に関連する赤字に焦点を合わせてきましたが、強みの証拠もあります。残念ながら、神経発達条件における潜在的な強みについての理解は限られています。特定の強さである創造性は、ADHDとASDの両方に関連付けられています。ただし、両方の条件の明確なプレゼンテーションは、ADHDとASDが創造性の同じまたは異なる側面に関連するかどうかという疑問を請います。したがって、現在の研究では、ADHDとASDの症状、創造的思考能力、創造的な成果の間のリンクを調査しました。ADHDおよびASD症状のスペクトル、自己報告ADHDおよびASD症状、収束(リモート関連テスト)および発散的思考(代替用途タスク)と創造的な成果(創造的な達成アンケート)のスペクトルを調査するために、自己報告サンプルのサンプルで評価されました。大人(n = 470)。ADHD/ASD症状と創造性測定値との関係を調査するために、相関分析を実施しました。分析の第2段階では、ADHDの症状とADHDの診断の有無にかかわらず、ADHD症状と分岐思考との関連を調査するために、成人ADHD症例対照研究(n = 151)からのデータを追加しました。私たちの分析により、一般集団にADHDの症状が増えることは、分岐思考(流encyさ、柔軟性、独創性)のすべての結果尺度でより高いスコアに関連しているが、収束思考のためではないことが明らかになりました。ケースコントロールサンプルでADHD診断を受けた個人も、発散思考の尺度で高得点を獲得しました。人口ベースの研究と症例対照研究のデータを組み合わせることで、ADHDの症状は、特定のレベルの症状に至るまでの発散的思考を予測することが示されました。ASD症状の総数と創造性測定値の間に有意な関連性は見られませんでした。しかし、探索的分析は、想像力の問題のASDサブドメインと社会的困難に関連する症状の間の興味深いリンクを示しました。我々の発見は、ADHD症状と症状の臨床的スペクトルのプラトーになる発散能力との間のリンクを示しました。ASDの症状については、創造性の測定値に関する関係は見つかりませんでした。神経発達条件に関連する陽性の表現型に関する知識を高めることと、その症状の次元は、心理教育を助け、スティグマ化を減らし、そのような状態で生きる個人の生活の質を向上させる可能性があります。
Previous research on ADHD and ASD has mainly focused on the deficits associated with these conditions, but there is also evidence for strengths. Unfortunately, our understanding of potential strengths in neurodevelopmental conditions is limited. One particular strength, creativity, has been associated with both ADHD and ASD. However, the distinct presentations of both conditions beg the question whether ADHD and ASD associate with the same or different aspects of creativity. Therefore, the current study investigated the links between ADHD and ASD symptoms, creative thinking abilities, and creative achievements. To investigate the spectrum of ADHD and ASD symptoms, self-reported ADHD and ASD symptoms, convergent (Remote Associations Test) and divergent thinking (Alternative Uses Task) and creative achievements (Creative Achievement Questionnaire) were assessed in a self-reportedly healthy sample of adults (n = 470). We performed correlation analysis to investigate the relation between ADHD/ASD symptoms and creativity measures. In a second phase of analysis, data from an adult ADHD case-control study (n = 151) were added to investigate the association between ADHD symptoms and divergent thinking in individuals with and without a diagnosis of ADHD. Our analysis revealed that having more ADHD symptoms in the general population was associated with higher scores on all the outcome measures for divergent thinking (fluency, flexibility, and originality), but not for convergent thinking. Individuals with an ADHD diagnosis in the case-control sample also scored higher on measures of divergent thinking. Combining data of the population based and case-control studies showed that ADHD symptoms predict divergent thinking up to a certain level of symptoms. No significant associations were found between the total number of ASD symptoms and any of the creativity measures. However, explorative analyses showed interesting links between the ASD subdomains of problems with imagination and symptoms that relate to social difficulties. Our findings showed a link between ADHD symptoms and divergent thinking abilities that plateaus in the clinical spectrum of symptoms. For ASD symptoms, no relation was found with creativity measures. Increasing the knowledge about positive phenotypes associated with neurodevelopmental conditions and their symptom dimensions might aid psychoeducation, decrease stigmatization and improve quality of life of individuals living with such conditions.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。