Loading...
Child neuropsychology : a journal on normal and abnormal development in childhood and adolescence2023May01Vol.29issue(4)

NIHツールボックス認知バッテリーでは、3歳の子供はどのように行いますか?

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Intramural
概要
Abstract

NIHツールボックスには、3〜7歳の子供に幼児期の複合スコアを提供する認知バッテリーが含まれています。ただし、この年齢の範囲-3歳の最年少セグメントで使用されている場合、実現可能性を評価した研究はほとんどありません。現在の研究では、幼児期の複合材料を構成する4つの認知サブテストでのパフォーマンスを評価しました。そのうちの2つは、国立児童研究の先駆的なパイロットに登録された3歳の大規模なサンプルで実行機能を評価しました。結果、609人の3歳のコホート(平均年齢= 39.6か月、SD = 1.6、53%男性、64%、白人、87%非ヒスパニック系)で、幼児期の複合材料に含まれる4つのサブテストを投与したことがわかりました。最大約30%は、フランカーの練習項目、次元変更カードソート、および画像シーケンスメモリに合格することができませんでしたが、写真の語彙テストで練習項目を渡すことができませんでした。さらに、サブテストの練習とスコアを達成した人のうち、それぞれ約70%と80%が実行機能タスク(フランカーと次元の変更カードソート)と画像シーケンスメモリでチャンスレベル以下で実行されました。最終的に、平均的な3歳は、幼児期の複合材を構成する4つのNIHツールボックスタスクのうち3つに困難を抱えており、まだ必要なスキルを開発していない可能性があります。これらの調査結果は、3歳の子供の個々の認知の違いを測定する際のNIHツールボックスの実現可能性と有効性を高めるために、未就学児の発達レベルと互換性のある変化が推奨されることを示しています。

NIHツールボックスには、3〜7歳の子供に幼児期の複合スコアを提供する認知バッテリーが含まれています。ただし、この年齢の範囲-3歳の最年少セグメントで使用されている場合、実現可能性を評価した研究はほとんどありません。現在の研究では、幼児期の複合材料を構成する4つの認知サブテストでのパフォーマンスを評価しました。そのうちの2つは、国立児童研究の先駆的なパイロットに登録された3歳の大規模なサンプルで実行機能を評価しました。結果、609人の3歳のコホート(平均年齢= 39.6か月、SD = 1.6、53%男性、64%、白人、87%非ヒスパニック系)で、幼児期の複合材料に含まれる4つのサブテストを投与したことがわかりました。最大約30%は、フランカーの練習項目、次元変更カードソート、および画像シーケンスメモリに合格することができませんでしたが、写真の語彙テストで練習項目を渡すことができませんでした。さらに、サブテストの練習とスコアを達成した人のうち、それぞれ約70%と80%が実行機能タスク(フランカーと次元の変更カードソート)と画像シーケンスメモリでチャンスレベル以下で実行されました。最終的に、平均的な3歳は、幼児期の複合材を構成する4つのNIHツールボックスタスクのうち3つに困難を抱えており、まだ必要なスキルを開発していない可能性があります。これらの調査結果は、3歳の子供の個々の認知の違いを測定する際のNIHツールボックスの実現可能性と有効性を高めるために、未就学児の発達レベルと互換性のある変化が推奨されることを示しています。

The NIH Toolbox includes a cognitive battery that provides an Early Childhood Composite score for children age 3-7. However, very few studies have evaluated feasibility when it is used in the youngest segment of this age range-3-year-olds. The current study evaluated performance on the four cognitive subtests composing the early childhood composite, two of which assess executive function, in a large sample of 3-year-olds enrolled in a Vanguard pilot of the National Children's Study. Results found that in a cohort of 609 3-year-olds (mean age = 39.6 months, SD = 1.6, 53% male, 64% White, 87% Non-Hispanic) who were administered four subtests included in the Early Childhood Composite, up to approximately 30% were unable to pass practice items on the Flanker, Dimensional Change Card Sort, and Picture Sequence Memory, whereas only approximately 3% were unable to pass practice items on the Picture Vocabulary Test. Furthermore, of those that did pass practice and achieve scores on the subtests, approximately 70% and 80% performed at or below chance level on the executive function tasks (Flanker and Dimensional Change Card Sort) and Picture Sequence Memory, respectively. Ultimately, the average 3-year-old has difficulty with three of the four NIH Toolbox tasks composing the Early Childhood Composite and may not yet have developed the requisite skills. These findings indicate that changes compatible with the developmental level of preschoolers are recommended to increase the feasibility and effectiveness of the NIH Toolbox in measuring individual cognition differences in 3-year-old children.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google