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Games for health journal2022Sep08Vol.issue()

統合失調症におけるリハビリテーション介入のための映画の仮想現実ベースのアプリケーションの受け入れを評価する

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:この研究の目的は、統合失調症患者の社会的スキルトレーニング(SST)リハビリテーション介入をサポートする新しい治療アプローチとして、映画のVRテクノロジーの受け入れを評価することを目的としています。材料と方法:私たちは、独立した生活スキルのSSTリハビリテーションのためのサポートシステムとして革新的な映画VRベースのプラットフォームを開発し、ユーザビリティ、ユーザーエクスペリエンス、およびパフォーマンスの使用に関して精神医学患者の受け入れを評価しました。10人の自発的な参加者が研究に登録されました。研究の包含基準は、18〜65歳、中程度および重度の知的障害の欠如、物質使用障害のない、およびDSM Vによると統合失調症スペクトラム障害の病理で構成されていました。結果:患者は、ユーザビリティとユーザーエクスペリエンスを優れたものから優れたものまで評価しました。また、使用パフォーマンスの改善が観察されました。結論:映画の仮想現実ベースのアプリケーションは、統合失調症患者の間で良好な受容性を示しました。この結果は、SSTリハビリテーションの介入をサポートする新しい治療アプローチとしての有効性を評価するためのさらなる努力をサポートしています。

目的:この研究の目的は、統合失調症患者の社会的スキルトレーニング(SST)リハビリテーション介入をサポートする新しい治療アプローチとして、映画のVRテクノロジーの受け入れを評価することを目的としています。材料と方法:私たちは、独立した生活スキルのSSTリハビリテーションのためのサポートシステムとして革新的な映画VRベースのプラットフォームを開発し、ユーザビリティ、ユーザーエクスペリエンス、およびパフォーマンスの使用に関して精神医学患者の受け入れを評価しました。10人の自発的な参加者が研究に登録されました。研究の包含基準は、18〜65歳、中程度および重度の知的障害の欠如、物質使用障害のない、およびDSM Vによると統合失調症スペクトラム障害の病理で構成されていました。結果:患者は、ユーザビリティとユーザーエクスペリエンスを優れたものから優れたものまで評価しました。また、使用パフォーマンスの改善が観察されました。結論:映画の仮想現実ベースのアプリケーションは、統合失調症患者の間で良好な受容性を示しました。この結果は、SSTリハビリテーションの介入をサポートする新しい治療アプローチとしての有効性を評価するためのさらなる努力をサポートしています。

Objectives: This study aims to evaluate the acceptability of Cinematic VR technology as a novel therapeutic approach supporting Social Skills Training (SST) rehabilitation interventions among patients with schizophrenia. Materials and Methods: We developed an innovative cinematic VR-based platform as a support system for SST rehabilitation of independent living skills and evaluated its acceptance among psychiatric patients in terms of usability, user experience, and use performance. Ten voluntary participants were enrolled in the study. The study inclusion criteria consisted of age 18-65 years, lack of moderate and severe intellectual disability, no substance use disorder, and schizophrenia spectrum disorder pathology according to DSM V. We administered post treatment questionnaires and developed the platform to capture relevant data automatically. Results: Patients rated usability and user experience from good to excellent. We also observed an improvement in the use performance. Conclusions: Cinematic Virtual Reality based applications showed good acceptability among patients with schizophrenia. This result supports further efforts in evaluating its effectiveness as a novel therapeutic approach supporting SST rehabilitation interventions.

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