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はじめに:米国FDAは、先天性奇形を防ぐために、抗肥満薬であるフェンテルミン/トピラメートのリスク評価と緩和戦略(REMS)を必要としました。単一象徴的なトピラメートにはレムは必要ありません。これは、同じ目的で適応外で使用できます。 目的:この研究の目的は、肥満の患者の間でのその後のトピラメートの使用に対する2012年のフェンテルミン/トピラメートの承認の影響を評価することでした。 方法:国民保険請求データベースを使用して、中断された時系列調査(2009-2015)を実施しました。調査された各暦四半期の18〜65歳の登録者は、その四半期に完全な保険給付と前6か月でした。患者に肥満診断を受け、トピラメートの使用を保証する他の状態は必要ありませんでした。トピラマートまたはコンパレータ薬(アトルバスタチン、メトホルミン)開始率を計算し、2012年前後の傾向の変化を評価しました(移行期間)。 結果:トピラメートユーザーの間では、80%が女性であり、調査期間中は人口統計学的特性が一貫していました。2009年から2011年の間に、肥満の患者のトピラメート開始率(95%信頼区間)は、1000人の患者あたり0.85(0.73-0.98)であり、有意な上向きまたは下向きの傾向はありませんでした。2013年の第1四半期に、このレートは2.5倍以上増加しました(変更: +1.36 [1.19-1.52])。メトホルミンとアトルバスタチンの開始率は変化しませんでした。トピラメートの開始率は、承認後の期間中のフェンテルミン/トピラマート速度よりも3倍高かった。 結論:フェンテルミン/トピラマートの承認は、肥満の患者の間でのトピラメートの使用の増加と関連していた。処方者は、フェンテルミン/トピラメートのREMと比較して、トピラメートの処方情報が出生前曝露の防止にあまり重点を置いていないため、このような臨床使用で患者の教育と監視を強化することをお勧めします。
はじめに:米国FDAは、先天性奇形を防ぐために、抗肥満薬であるフェンテルミン/トピラメートのリスク評価と緩和戦略(REMS)を必要としました。単一象徴的なトピラメートにはレムは必要ありません。これは、同じ目的で適応外で使用できます。 目的:この研究の目的は、肥満の患者の間でのその後のトピラメートの使用に対する2012年のフェンテルミン/トピラメートの承認の影響を評価することでした。 方法:国民保険請求データベースを使用して、中断された時系列調査(2009-2015)を実施しました。調査された各暦四半期の18〜65歳の登録者は、その四半期に完全な保険給付と前6か月でした。患者に肥満診断を受け、トピラメートの使用を保証する他の状態は必要ありませんでした。トピラマートまたはコンパレータ薬(アトルバスタチン、メトホルミン)開始率を計算し、2012年前後の傾向の変化を評価しました(移行期間)。 結果:トピラメートユーザーの間では、80%が女性であり、調査期間中は人口統計学的特性が一貫していました。2009年から2011年の間に、肥満の患者のトピラメート開始率(95%信頼区間)は、1000人の患者あたり0.85(0.73-0.98)であり、有意な上向きまたは下向きの傾向はありませんでした。2013年の第1四半期に、このレートは2.5倍以上増加しました(変更: +1.36 [1.19-1.52])。メトホルミンとアトルバスタチンの開始率は変化しませんでした。トピラメートの開始率は、承認後の期間中のフェンテルミン/トピラマート速度よりも3倍高かった。 結論:フェンテルミン/トピラマートの承認は、肥満の患者の間でのトピラメートの使用の増加と関連していた。処方者は、フェンテルミン/トピラメートのREMと比較して、トピラメートの処方情報が出生前曝露の防止にあまり重点を置いていないため、このような臨床使用で患者の教育と監視を強化することをお勧めします。
INTRODUCTION: The US FDA required a Risk Evaluation and Mitigation Strategy (REMS) for phentermine/topiramate, an anti-obesity medication, to prevent congenital malformations. No REMS is required for single-ingredient topiramate, which may be used off-label for the same purpose. OBJECTIVE: The aim of this study was to evaluate the impact of phentermine/topiramate approval in 2012 on subsequent topiramate use among patients with obesity. METHODS: We used a national insurance claims database to conduct an interrupted time-series study (2009-2015). Enrollees aged 18-65 years in each examined calendar quarter had full insurance benefits during that quarter and the preceding 6 months. We required patients to have an obesity diagnosis and no other conditions warranting topiramate use. We calculated topiramate or comparator drug (atorvastatin, metformin) initiation rates and evaluated changes in trends before and after 2012 (transition period). RESULTS: Among topiramate users, 80% were female, and demographic characteristics remained consistent during the study period. Between 2009 and 2011, the topiramate initiation rate (95% confidence interval) among patients with obesity was 0.85 (0.73-0.98) per 1000 patients, with no significant upward or downward trend. In the first quarter of 2013, this rate had increased more than 2.5-fold (change: + 1.36 [1.19-1.52]). Metformin and atorvastatin initiation rates did not change. Topiramate initiation rates were threefold higher than phentermine/topiramate rates during the post-approval period. CONCLUSION: Phentermine/topiramate approval was associated with increased topiramate use among patients with obesity. Prescribers are encouraged to enhance patient education and monitoring in such clinical use since topiramate prescribing information, compared with REMS for phentermine/topiramate, has less emphasis on preventing prenatal exposure.
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