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冠動脈疾患の報告およびデータシステム(CAD-RADS)は、冠動脈CT血管造影(CCTA)を受けている患者の報告システムを標準化し、患者管理における次のステップの可能性を導くために作成されました。この更新された2022 CAD-RADS 2.0の目標は、最近の臨床試験や新しい臨床ガイドラインのデータを含む、心臓CTの新しい技術開発を検討することにより、CCTAの初期報告システムを改善することです。更新されたCAD-RADS分類は、狭窄、プラークの負担、および修飾因子の確立された枠組みに従います。これには、CT分数凍結保存(CT-FFR)または心筋CT灌流(CTP)、時期、病変特異的虚血の評価が含まれます。実行されました。元のCAD-RADSバージョンで使用された方法と同様に、狭窄の重症度分類の決定要因は、プラークまたは任意のプラークがないためのCAD-RADS 0(ゼロ)からの患者ごとに最も重度の冠動脈管腔狭窄となります。CAD-RADS 5の狭窄5は、少なくとも1つの完全に閉塞した冠動脈の存在を示しています。冠動脈プラークの負担の予後関連性をサポートするデータの増加を考えると、このドキュメントは、総プラークの負担を推定および報告するためのさまざまな方法を提供します。P1へのP4記述子への添加は、プラークの負担の増加するカテゴリを示すために使用されます。CAD-Radsの主な目標は、常にレポートで見つかった印象と一緒に解釈する必要がありますが、その後の患者管理の提案とともに、紹介医とのテスト結果のコミュニケーションを促進するためにまだ残っています。さらに、CAD-RADSは、患者ケアを改善するという究極の目標を達成して、教育、研究、ピアレビュー、人工知能開発、臨床試験設計、人口の健康、品質保証に利益をもたらす可能性のある標準化の枠組みを提供し続けます。
冠動脈疾患の報告およびデータシステム(CAD-RADS)は、冠動脈CT血管造影(CCTA)を受けている患者の報告システムを標準化し、患者管理における次のステップの可能性を導くために作成されました。この更新された2022 CAD-RADS 2.0の目標は、最近の臨床試験や新しい臨床ガイドラインのデータを含む、心臓CTの新しい技術開発を検討することにより、CCTAの初期報告システムを改善することです。更新されたCAD-RADS分類は、狭窄、プラークの負担、および修飾因子の確立された枠組みに従います。これには、CT分数凍結保存(CT-FFR)または心筋CT灌流(CTP)、時期、病変特異的虚血の評価が含まれます。実行されました。元のCAD-RADSバージョンで使用された方法と同様に、狭窄の重症度分類の決定要因は、プラークまたは任意のプラークがないためのCAD-RADS 0(ゼロ)からの患者ごとに最も重度の冠動脈管腔狭窄となります。CAD-RADS 5の狭窄5は、少なくとも1つの完全に閉塞した冠動脈の存在を示しています。冠動脈プラークの負担の予後関連性をサポートするデータの増加を考えると、このドキュメントは、総プラークの負担を推定および報告するためのさまざまな方法を提供します。P1へのP4記述子への添加は、プラークの負担の増加するカテゴリを示すために使用されます。CAD-Radsの主な目標は、常にレポートで見つかった印象と一緒に解釈する必要がありますが、その後の患者管理の提案とともに、紹介医とのテスト結果のコミュニケーションを促進するためにまだ残っています。さらに、CAD-RADSは、患者ケアを改善するという究極の目標を達成して、教育、研究、ピアレビュー、人工知能開発、臨床試験設計、人口の健康、品質保証に利益をもたらす可能性のある標準化の枠組みを提供し続けます。
Coronary Artery Disease Reporting and Data System (CAD-RADS) was created to standardize reporting system for patients undergoing coronary CT angiography (CCTA) and to guide possible next steps in patient management. The goal of this updated 2022 CAD-RADS 2.0 is to improve the initial reporting system for CCTA by considering new technical developments in Cardiac CT, including data from recent clinical trials and new clinical guidelines. The updated CAD-RADS classification will follow an established framework of stenosis, plaque burden, and modifiers, which will include assessment of lesion-specific ischemia using CT fractional-flow-reserve (CT-FFR) or myocardial CT perfusion (CTP), when performed. Similar to the method used in the original CAD-RADS version, the determinant for stenosis severity classification will be the most severe coronary artery luminal stenosis on a per-patient basis, ranging from CAD-RADS 0 (zero) for absence of any plaque or stenosis to CAD-RADS 5 indicating the presence of at least one totally occluded coronary artery. Given the increasing data supporting the prognostic relevance of coronary plaque burden, this document will provide various methods to estimate and report total plaque burden. The addition of P1 to P4 descriptors are used to denote increasing categories of plaque burden. The main goal of CAD-RADS, which should always be interpreted together with the impression found in the report, remains to facilitate communication of test results with referring physicians along with suggestions for subsequent patient management. In addition, CAD-RADS will continue to provide a framework of standardization that may benefit education, research, peer-review, artificial intelligence development, clinical trial design, population health and quality assurance with the ultimate goal of improving patient care.
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