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Frontiers in pediatrics20220101Vol.10issue()

慢性疾患のある若者のための健康リテラシーと回復力スケールの日本語版のコンテンツの妥当性

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

情報と情報を見つけ、理解し、使用する能力と、情報に基づいた健康関連の意思決定と行動を行う能力であるヘルスリテラシーは、慢性疾患の若者が病気に適応し、暮らすことを保証するために不可欠です。しかし、日本では、子供の健康リテラシーレベルを測定するための適切なアプローチはまだ開発されていません。若者向けの健康リテラシーと回復力尺度(HLRS-Y)は、キャシーブラッドリークルーグと彼女の同僚によって開発され、13歳から21歳の若者の健康リテラシー、弾力性、自己擁護/サポートを評価し、慢性疾患を患っています。アメリカ州(米国)。この研究では、HLRS-Yの日本語版を開発し、その内容の妥当性を評価することを目指しました。元の著者から承認を受けた後、小児看護の専門知識を持つ4人の看護師研究者が、スケールを日本語に翻訳しました(前方翻訳)。その後、各表現の適切性は小児科医によって調べられました。次に、英語のネイティブスピーカーが式を英語に翻訳しました(逆翻訳)。元の著者にスケールのバック翻訳バージョンを報告して、その精度を確認しました。スケールのコンテンツ有効性指数(CVI)は、小児、遷移、および成人のヘルスケアの分野で働く医療専門家によって評価されました。参加者は、4ポイントスケールを使用してアイテムを評価しました。各アイテムは、0.78の最小アイテムレベルのコンテンツ有効性指数(I-CVI)値について評価されました。スケールの合計およびサブスケールの有効性は、平均(S-CVI/AVE)値0.90に基づく最小スケールレベルのコンテンツ妥当性指数を使用して評価されました。11人の参加者が、コンテンツの妥当性を評価するためのオンライン調査に回答しました。36項目のうち、34はI-CVI基準を満たしました。2つの項目は基準の値を超えませんでしたが、それらはそれを近似しました。S-CVI/AVEの値は0.96であったため、基準の要件を満たしました。結果に基づいて、HLRS-Yの日本語版には良好なコンテンツの有効性があることが確認されました。将来の研究では、因子の妥当性、既知のグループの妥当性、およびこのスケールの信頼性を調べる必要があります。

情報と情報を見つけ、理解し、使用する能力と、情報に基づいた健康関連の意思決定と行動を行う能力であるヘルスリテラシーは、慢性疾患の若者が病気に適応し、暮らすことを保証するために不可欠です。しかし、日本では、子供の健康リテラシーレベルを測定するための適切なアプローチはまだ開発されていません。若者向けの健康リテラシーと回復力尺度(HLRS-Y)は、キャシーブラッドリークルーグと彼女の同僚によって開発され、13歳から21歳の若者の健康リテラシー、弾力性、自己擁護/サポートを評価し、慢性疾患を患っています。アメリカ州(米国)。この研究では、HLRS-Yの日本語版を開発し、その内容の妥当性を評価することを目指しました。元の著者から承認を受けた後、小児看護の専門知識を持つ4人の看護師研究者が、スケールを日本語に翻訳しました(前方翻訳)。その後、各表現の適切性は小児科医によって調べられました。次に、英語のネイティブスピーカーが式を英語に翻訳しました(逆翻訳)。元の著者にスケールのバック翻訳バージョンを報告して、その精度を確認しました。スケールのコンテンツ有効性指数(CVI)は、小児、遷移、および成人のヘルスケアの分野で働く医療専門家によって評価されました。参加者は、4ポイントスケールを使用してアイテムを評価しました。各アイテムは、0.78の最小アイテムレベルのコンテンツ有効性指数(I-CVI)値について評価されました。スケールの合計およびサブスケールの有効性は、平均(S-CVI/AVE)値0.90に基づく最小スケールレベルのコンテンツ妥当性指数を使用して評価されました。11人の参加者が、コンテンツの妥当性を評価するためのオンライン調査に回答しました。36項目のうち、34はI-CVI基準を満たしました。2つの項目は基準の値を超えませんでしたが、それらはそれを近似しました。S-CVI/AVEの値は0.96であったため、基準の要件を満たしました。結果に基づいて、HLRS-Yの日本語版には良好なコンテンツの有効性があることが確認されました。将来の研究では、因子の妥当性、既知のグループの妥当性、およびこのスケールの信頼性を調べる必要があります。

Health literacy, which is the ability to find, understand, and use information as well as services to make informed health-related decisions and actions, is essential for ensuring that youths with chronic diseases adapt to and live with their illnesses. However, in Japan, an appropriate approach for measuring health literacy levels among children is yet to be developed. The Health Literacy and Resiliency Scale for Youth (HLRS-Y) was developed by Kathy Bradley-Klug and her colleagues to assess health literacy, resiliency, and self-advocacy/support among youths aged between 13 and 21 years with chronic illnesses in the United States of America (United States). In this study, we aimed to develop a Japanese version of the HLRS-Y and evaluate its content validity. After receiving approvals from the original authors, four nurse researchers with expertise in pediatric nursing translated the scale into Japanese (forward translation). Afterwards, the appropriateness of each expression was examined by a pediatrician. Next, an English native speaker translated the expressions into English (back-translation). We reported the back-translated version of the scale to the original authors to confirm its accuracy. The scale's content validity index (CVI) was evaluated by health professionals working in the fields of pediatric, transitional, and adult health care. The participants rated the items using a four-point scale. Each item was evaluated for a minimum item-level content validity index (I-CVI) value of 0.78. The scale's total and subscale validities were evaluated using a minimum scale-level content validity index based on an average (S-CVI/Ave) value of 0.90. Eleven participants responded to an online survey for evaluating content validity. Of the 36 items, 34 met the I-CVI criteria. Two items did not exceed the criteria's value, but they approximated it. The values of the S-CVI/Ave were 0.96, thereby satisfying the criteria's requirements. Based on the results, it was confirmed that the Japanese version of the HLRS-Y had good content validity. Future studies should examine the factor validity, known group validity, and reliability of this scale.

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