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Child development2023May01Vol.94issue(3)

小児期にわたる複雑な実行機能の開発:グロトン迷路学習タスクのパフォーマンスの縦方向成長曲線モデリング

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

この縦断的研究は、Groton Maze Learning Task(GMLT)を使用した子供の複雑な実行機能(EF)開発をモデル化しました。コホートシーケンシャルデザインを使用して、オーストラリアのメルボルンとパースにある6つの多文化小学校から147人の子供(61人の男性、5.5〜11歳)が募集されました。人種/民族のデータは利用できませんでした。子供は、2010年から2012年の間に2年間にわたって6ヶ月間隔でGMLTで評価されました。成長曲線モデルは、年齢に関連した5.5〜12.5歳の変化を説明しています。結果は、誤差の各尺度、つまり視覚空間記憶、エグゼクティブコントロール(またはアクションのルールを適用する能力)、および複雑なEFを反映した尺度での2次成長軌跡を示しました。複雑なEFのレート制限要因である一方で、アクションのルールを適用する能力は、早期から中の小児期に急速に発展します。

この縦断的研究は、Groton Maze Learning Task(GMLT)を使用した子供の複雑な実行機能(EF)開発をモデル化しました。コホートシーケンシャルデザインを使用して、オーストラリアのメルボルンとパースにある6つの多文化小学校から147人の子供(61人の男性、5.5〜11歳)が募集されました。人種/民族のデータは利用できませんでした。子供は、2010年から2012年の間に2年間にわたって6ヶ月間隔でGMLTで評価されました。成長曲線モデルは、年齢に関連した5.5〜12.5歳の変化を説明しています。結果は、誤差の各尺度、つまり視覚空間記憶、エグゼクティブコントロール(またはアクションのルールを適用する能力)、および複雑なEFを反映した尺度での2次成長軌跡を示しました。複雑なEFのレート制限要因である一方で、アクションのルールを適用する能力は、早期から中の小児期に急速に発展します。

This longitudinal study modeled children's complex executive function (EF) development using the Groton Maze Learning Task (GMLT). Using a cohort-sequential design, 147 children (61 males, 5.5-11 years) were recruited from six multicultural primary schools in Melbourne and Perth, Australia. Race/ethnicity data were not available. Children were assessed on the GMLT at 6-month intervals over 2-years between 2010 and 2012. Growth curve models describe age-related change from 5.5 to 12.5 years old. Results showed a quadratic growth trajectory on each measure of error-that is, those that reflect visuospatial memory, executive control (or the ability to apply rules for action), and complex EF. The ability to apply rules for action, while a rate-limiting factor in complex EF, develops rapidly over early-to-mid childhood.

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