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背景:銃器自殺は、一般的およびベテランの人口の中で、アメリカ合衆国の重大な公衆衛生問題です。致死手段の安全性を含む広範な予防戦略は、自殺予防への重要なアプローチとして強調されています。以前の研究では、致命的な手段のリーチと摂取を改善する方法を特定しました。ただし、これらのレッスンを念頭に置いて作成されたリソースはほとんどありません。 方法:ルイジアナの銃器所有者とインストラクターは、より大きなプロジェクト、ベテランに基づいた安全性介入とアウトリーチネットワーク、および銃器インストラクターの公開されたデータベースを通じて採用され、フォーカムグループに参加して既存の自殺予防学習モジュール(開発された開発ユタ州)銃器のインストラクターによる使用。彼らのフィードバックは、簡単なビデオとPowerPointのプレゼンテーションを含むモジュールの適応に使用されました。その後、銃器の所有者とインストラクターは、この適応した学習モジュールに関するフィードバックを提供するために、別のラウンドのフォーカスグループに戻って招待されました。チームベースの迅速な定性分析が実施され、これら4つのフォーカスグループのトランスクリプト全体のテーマを特定しました。 結果:銃器の所有者とインストラクターは、メッセンジャーの関連性の重要性や致命的な手段の安全メッセージを銃器所有者の価値に合わせるなど、いくつかの重要なテーマに同意しました。フィードバックは、これらのテーマが適応した学習モジュールで適切に対処され、全体的なモジュールの受容性に貢献したことを示唆しました。元の学習モジュール(ユタとルイジアナ)に存在する最終テーマは、銃器の自殺予防に関するさらなる情報とトレーニングに対するオープン性でした。 結論:自殺予防への公衆衛生アプローチと一致して、現在の研究では、利害関係者の関与を使用して、ルイジアナの銃器所有者とインストラクターが代表的で正確で、受け入れられる自殺予防学習モジュールを開発しました。これらの調査結果は、他の州での銃器自殺予防の努力を知らせるために使用できます。
背景:銃器自殺は、一般的およびベテランの人口の中で、アメリカ合衆国の重大な公衆衛生問題です。致死手段の安全性を含む広範な予防戦略は、自殺予防への重要なアプローチとして強調されています。以前の研究では、致命的な手段のリーチと摂取を改善する方法を特定しました。ただし、これらのレッスンを念頭に置いて作成されたリソースはほとんどありません。 方法:ルイジアナの銃器所有者とインストラクターは、より大きなプロジェクト、ベテランに基づいた安全性介入とアウトリーチネットワーク、および銃器インストラクターの公開されたデータベースを通じて採用され、フォーカムグループに参加して既存の自殺予防学習モジュール(開発された開発ユタ州)銃器のインストラクターによる使用。彼らのフィードバックは、簡単なビデオとPowerPointのプレゼンテーションを含むモジュールの適応に使用されました。その後、銃器の所有者とインストラクターは、この適応した学習モジュールに関するフィードバックを提供するために、別のラウンドのフォーカスグループに戻って招待されました。チームベースの迅速な定性分析が実施され、これら4つのフォーカスグループのトランスクリプト全体のテーマを特定しました。 結果:銃器の所有者とインストラクターは、メッセンジャーの関連性の重要性や致命的な手段の安全メッセージを銃器所有者の価値に合わせるなど、いくつかの重要なテーマに同意しました。フィードバックは、これらのテーマが適応した学習モジュールで適切に対処され、全体的なモジュールの受容性に貢献したことを示唆しました。元の学習モジュール(ユタとルイジアナ)に存在する最終テーマは、銃器の自殺予防に関するさらなる情報とトレーニングに対するオープン性でした。 結論:自殺予防への公衆衛生アプローチと一致して、現在の研究では、利害関係者の関与を使用して、ルイジアナの銃器所有者とインストラクターが代表的で正確で、受け入れられる自殺予防学習モジュールを開発しました。これらの調査結果は、他の州での銃器自殺予防の努力を知らせるために使用できます。
BACKGROUND: Firearm suicide is a significant public health problem in the United States of America among the general and veteran populations. Broad-based preventive strategies, including lethal means safety, have been emphasized as a key approach to suicide prevention. Prior research has identified ways to improve the reach and uptake of lethal means safety messages. However, few resources have been created with these lessons in mind. METHODS: Louisiana firearm owners and instructors were recruited through a larger project, Veteran-Informed Safety Intervention and Outreach Network, as well as a publicly available database of firearm instructors to participate in focus groups to provide feedback on an existing suicide prevention learning module (developed in Utah) for use by firearm instructors. Their feedback was used to adapt the module, which included a brief video and PowerPoint presentation. Firearm owners and instructors were then invited back for another round of focus groups to provide feedback on this adapted learning module. Team-based rapid qualitative analysis was conducted to identify themes across transcripts from these four focus groups. RESULTS: Firearm owners and instructors agreed on several key themes, including the importance of messenger relatability and aligning the lethal means safety message with firearm owner values. Feedback suggested these themes were adequately addressed in the adapted learning module and contributed to overall module acceptability. The final theme, present across the original and adapted learning modules (i.e., Utah and Louisiana), was openness to further information and training on firearm suicide prevention. CONCLUSION: Consistent with a public health approach to suicide prevention, the current study used stakeholder engagement to develop a suicide prevention learning module perceived as representative, accurate, and acceptable to Louisiana firearm owners and instructors. These findings can be used to inform firearm suicide prevention efforts in other states.
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