著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:Health Sciences Librarians and Nursing Journalの貢献者は、文献を検索する際に厳格なパラメーターを使用することの影響について懸念を表明しています。 目的:この研究の目的は、直接ケア看護師と看護学生による厳格な検索基準(5年規則「著者としての看護師」)の使用を調査することでした。 方法:直接ケア看護師、健康科学司書、看護学部、および看護学生の54人の参加者と一緒に14のオンラインフォーカスグループが実施されました。看護学部と健康科学図書館員は、厳しい検索基準の使用の起源と効果に視点を追加するために、参加者として含まれていました。 結果:看護師の大半は、5年の規則と看護師を著者の検索制限と見なし、厳密な日付範囲が検索の成功を妨げる可能性があることに注意してください。図書館員は、これらの検索基準をより好ましくないと見なしましたが、トピックに適した検索制限の価値を認識しました。 結論:厳格な制限への依存は、関連する結果にとって有害な場合があります。ただし、関連する結果には適切な使用が不可欠です。教育学は、看護文献の検索に焦点を当てており、制限は賢明に使用するツールであることを強調する必要があります。
背景:Health Sciences Librarians and Nursing Journalの貢献者は、文献を検索する際に厳格なパラメーターを使用することの影響について懸念を表明しています。 目的:この研究の目的は、直接ケア看護師と看護学生による厳格な検索基準(5年規則「著者としての看護師」)の使用を調査することでした。 方法:直接ケア看護師、健康科学司書、看護学部、および看護学生の54人の参加者と一緒に14のオンラインフォーカスグループが実施されました。看護学部と健康科学図書館員は、厳しい検索基準の使用の起源と効果に視点を追加するために、参加者として含まれていました。 結果:看護師の大半は、5年の規則と看護師を著者の検索制限と見なし、厳密な日付範囲が検索の成功を妨げる可能性があることに注意してください。図書館員は、これらの検索基準をより好ましくないと見なしましたが、トピックに適した検索制限の価値を認識しました。 結論:厳格な制限への依存は、関連する結果にとって有害な場合があります。ただし、関連する結果には適切な使用が不可欠です。教育学は、看護文献の検索に焦点を当てており、制限は賢明に使用するツールであることを強調する必要があります。
BACKGROUND: Health sciences librarians and nursing journal contributors have expressed concern about the impact of using strict parameters when searching the literature. PURPOSE: The purpose of this study was to explore the use of strict search criteria (eg, 5-year rule, "nurse as author") by direct care nurses and nursing students. METHODS: Fourteen online focus groups were conducted with 54 participants: direct care nurses, health sciences librarians, nursing faculty, and nursing students. Nursing faculty and health sciences librarians were included as participants to add perspective to the origins and effects of the use of stringent search criteria. RESULTS: The majority of the nurses viewed the 5-year rule and nurse as author search limits favorably, while noting that a strict date range may hamper successful searching. Librarians viewed these search criteria more unfavorably but recognized the value of topic-appropriate search limits. CONCLUSION: Reliance on strict limits can be detrimental to pertinent results; however, appropriate use is essential for relevant results. Pedagogy focused on searching the nursing literature needs to emphasize that limits are tools to be used judiciously.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。






