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目的:実際のケースに起因する高忠実度、3Dプリント、柔軟な尿管鏡検査シミュレーターの妥当性を作成および評価する。 設計:患者のCTスキャンをセグメント化して、膀胱、尿管、腎腔を含む.stl形式で3Dモデルを取得しました。ファイルが印刷され、腎臓の石が空洞に導入されました。シミュレートされた手術は、モノブロックストーン抽出で構成されていました。19人の参加者は、レベル(6人の医学生、7人の居住者、6人の泌尿器科フェロー)に従って3つのグループに分かれ、1か月の間隔で2回手順を実行しました。それらは、匿名のタイミングされたビデオ録画に基づいて、グローバルスコアとタスク固有のスコアに従って評価されました。 結果:参加者は、グローバルスコア(35のうち29.4対21.9ポイント、P <0.001)とタスク固有のスコア(20のうち17.7対14.7ポイント、P <0.001の2つの評価の間で有意な改善を示しました。)および手順時間(498.5対700秒; p = 0.001)。医学生は、グローバルスコア(+15.5ポイント(平均)、p = 0.001)とタスク固有のスコア(+6.5ポイント(平均)、p <0.001)で最大の進歩を示しました。参加者の69.2%は、このモデルを視覚的に非常に現実的または非常に現実的であると考えており、すべてがインターントレーニングの目的で非常に興味深い、または非常に興味深いと判断しました。 結論:3D印刷された尿管視鏡検査シミュレーターは、内視鏡検査を初めて使用しているが、有効で手頃な価格である医学生の進捗を強化することができました。外科教育に関する最新の推奨事項に沿って、泌尿器科のトレーニングプログラムの一部になる可能性があります。
目的:実際のケースに起因する高忠実度、3Dプリント、柔軟な尿管鏡検査シミュレーターの妥当性を作成および評価する。 設計:患者のCTスキャンをセグメント化して、膀胱、尿管、腎腔を含む.stl形式で3Dモデルを取得しました。ファイルが印刷され、腎臓の石が空洞に導入されました。シミュレートされた手術は、モノブロックストーン抽出で構成されていました。19人の参加者は、レベル(6人の医学生、7人の居住者、6人の泌尿器科フェロー)に従って3つのグループに分かれ、1か月の間隔で2回手順を実行しました。それらは、匿名のタイミングされたビデオ録画に基づいて、グローバルスコアとタスク固有のスコアに従って評価されました。 結果:参加者は、グローバルスコア(35のうち29.4対21.9ポイント、P <0.001)とタスク固有のスコア(20のうち17.7対14.7ポイント、P <0.001の2つの評価の間で有意な改善を示しました。)および手順時間(498.5対700秒; p = 0.001)。医学生は、グローバルスコア(+15.5ポイント(平均)、p = 0.001)とタスク固有のスコア(+6.5ポイント(平均)、p <0.001)で最大の進歩を示しました。参加者の69.2%は、このモデルを視覚的に非常に現実的または非常に現実的であると考えており、すべてがインターントレーニングの目的で非常に興味深い、または非常に興味深いと判断しました。 結論:3D印刷された尿管視鏡検査シミュレーターは、内視鏡検査を初めて使用しているが、有効で手頃な価格である医学生の進捗を強化することができました。外科教育に関する最新の推奨事項に沿って、泌尿器科のトレーニングプログラムの一部になる可能性があります。
OBJECTIVE: To create and assess the validity of a high-fidelity, 3D-printed, flexible ureteroscopy simulator resulting from a real case. DESIGN: A patient's CT scan was segmented to obtain a 3D model in .stl format, including the urinary bladder, ureter and renal cavities. The file was printed and a kidney stone was introduced into the cavities. The simulated surgery consisted of monobloc stone extraction. Nineteen participants split into three groups according to their level (six medical students, seven residents and six urology fellows) performed the procedure twice at a one-month interval. They were rated according to a global score and a task-specific score, based on an anonymized, timed video recording. RESULTS: Participants demonstrated a significant improvement between the two assessments, both on the global score (29.4 vs. 21.9 points out of 35; p<0.001) and the task-specific score (17.7 vs. 14.7 points out of 20; p<0.001) as well as procedure time (498.5 vs. 700 seconds; p=0.001). Medical students showed the greatest progress for the global score (+15.5 points (mean), p=0.001) and the task-specific score (+6.5 points (mean), p<0.001). 69.2% of participants considered the model as visually quite realistic or highly realistic and all of them judged it quite or extremely interesting for intern training purposes. CONCLUSION: Our 3D printed ureteroscopy simulator was able to enhance the progress of medical students who are new to endoscopy, whilst being valid and reasonably priced. It could become part of a training program in urology, in line with the latest recommendations for surgical education.
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