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Cyberpsychology, behavior and social networking2023May01Vol.26issue(5)

擬人化チャットボットはカウンセリングの満足度を高め、意図を再利用しますか?社会的信念と社会的不安の緩和された調停

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

人間のエージェントを置き換えるためのメンタルヘルスサービスと人工知能チャットボットに対する需要の高まりにより、チャットボットの擬人化への注意が高まりました。この研究では、カウンセリングの満足度に対する擬人化の影響と、チャットボット主導のメンタルヘルスカウンセリングの意図と、関係における社会的信頼関係の媒介の役割を調査しました。この研究では、カウンセリングの満足度と意図の再利用に対する擬人化と社会不安の相互作用効果も調べました。オンラインクラウドソーシング会社から合計374人の米国の成人が募集され、メンタルヘルスカウンセリングの文脈でユーザーチャットボットのやり取りをシミュレートしました。高い擬人化されたデザイン(つまり、人間の顔)または低擬人化設計(つまり、ロボットの顔)のいずれかの2つのチャットボットが、Dialogflow-A Natural Language Processing Engineを通じて仮説を調べるために開発されました。結果は、高い擬人化設計が低い擬人化設計よりも高いカウンセリングの満足度と再利用意図を生み出し、この関係はチャットボットのカウンセラーとユーザーの間の認識された社会的信頼関係によって媒介されることを明らかにしました。結果はさらに、カウンセリングの満足度と意図の再利用に対する擬人化と社会不安の重要な相互作用効果を明らかにしました。この研究の結果は、(a)カウンセリングの満足度に対する擬人化チャットボットの効果の理解を高めることが期待されています。設計者は、人間とチャットボットの相互作用のコンテキストで擬人化がどのように機能するかについての心理的メカニズムを提供することにより。

人間のエージェントを置き換えるためのメンタルヘルスサービスと人工知能チャットボットに対する需要の高まりにより、チャットボットの擬人化への注意が高まりました。この研究では、カウンセリングの満足度に対する擬人化の影響と、チャットボット主導のメンタルヘルスカウンセリングの意図と、関係における社会的信頼関係の媒介の役割を調査しました。この研究では、カウンセリングの満足度と意図の再利用に対する擬人化と社会不安の相互作用効果も調べました。オンラインクラウドソーシング会社から合計374人の米国の成人が募集され、メンタルヘルスカウンセリングの文脈でユーザーチャットボットのやり取りをシミュレートしました。高い擬人化されたデザイン(つまり、人間の顔)または低擬人化設計(つまり、ロボットの顔)のいずれかの2つのチャットボットが、Dialogflow-A Natural Language Processing Engineを通じて仮説を調べるために開発されました。結果は、高い擬人化設計が低い擬人化設計よりも高いカウンセリングの満足度と再利用意図を生み出し、この関係はチャットボットのカウンセラーとユーザーの間の認識された社会的信頼関係によって媒介されることを明らかにしました。結果はさらに、カウンセリングの満足度と意図の再利用に対する擬人化と社会不安の重要な相互作用効果を明らかにしました。この研究の結果は、(a)カウンセリングの満足度に対する擬人化チャットボットの効果の理解を高めることが期待されています。設計者は、人間とチャットボットの相互作用のコンテキストで擬人化がどのように機能するかについての心理的メカニズムを提供することにより。

The growing demand for mental health services and artificial intelligence chatbots to replace human agents have led to increased attention to chatbot anthropomorphizing. This study explored the effect of anthropomorphism on counseling satisfaction and reuse intention for chatbot-led mental health counseling and the mediating role of social rapport in the relationship. This study also examined the interaction effect of anthropomorphism and social anxiety on counseling satisfaction and reuse intention. A total of 374 U.S. adults were recruited from an online crowdsourcing company to simulate user-chatbot interactions in the context of mental health counseling. Two chatbots either with a high anthropomorphic design (i.e., human face) or low anthropomorphic design (i.e., robot face) were developed through Dialogflow-a natural language processing engine-to examine the hypotheses. The results revealed that the high anthropomorphic design produced higher counseling satisfaction and reuse intention than the low anthropomorphic design, while this relationship is mediated by the perceived social rapport between chatbot counselors and users. The results further revealed a significant interaction effect of anthropomorphism and social anxiety on counseling satisfaction and reuse intention. The findings of this study are expected to (a) enhance the understanding of the effect of anthropomorphic chatbots on counseling satisfaction and reuse intention, (b) clarify moderating effects of social rapport and social anxiety, and (c) help mental health practitioners and chatbot designers by providing a psychological mechanism of how anthropomorphism functions in the context of human-chatbot interaction.

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