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Data in brief2023Jun01Vol.48issue()

テキスト情報と画像による認知的不協和を引き起こす:肉を食べる3つの実験からのデータ

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この記事では、肉食者の認知的不協和音をトリガーおよび測定した3つの実験からのデータを提示します。認知的不協和は、​​社会心理学の文献における確立された概念です。ただし、経験的対策は希少です。すべてのデータセットで、認知的不協和音をトリガーする手段として、肉の消費に関連するテキスト情報や画像を使用しました。研究1と研究2と3はセマンティック双極スケールを使用したのに対し、認知不協和音データはリッカートスケールで収集されました。各実験はQualtricsでプログラムされ、4つの条件で構成されていました。データはオンラインで収集されました。研究1はソーシャルメディアを利用して参加者を募集し、研究2と3はProlificでホストされました。すべてのデータセットには、参加者の社会人口統計上の背景に関するアイテムが含まれており、さまざまな食品、認知的不協和音、肉の回避の尺度が好きです。データは、認知的不協和音と肉の回避に対する情報提供の効果を分析するために使用できます。さらに、社会人口統計学的変数と認知的不協和との関係、および肉の回避に関する他の探索的目的を調査することができます。さらに、研究者はデータを使用して、リッカートスケールとセマンティック双極スケールの違いを調査できます。このデータは紙に関連しており、画像やテキスト情報が肉の回避につながることができますか?認知的不協和音の媒介役割[1]。

この記事では、肉食者の認知的不協和音をトリガーおよび測定した3つの実験からのデータを提示します。認知的不協和は、​​社会心理学の文献における確立された概念です。ただし、経験的対策は希少です。すべてのデータセットで、認知的不協和音をトリガーする手段として、肉の消費に関連するテキスト情報や画像を使用しました。研究1と研究2と3はセマンティック双極スケールを使用したのに対し、認知不協和音データはリッカートスケールで収集されました。各実験はQualtricsでプログラムされ、4つの条件で構成されていました。データはオンラインで収集されました。研究1はソーシャルメディアを利用して参加者を募集し、研究2と3はProlificでホストされました。すべてのデータセットには、参加者の社会人口統計上の背景に関するアイテムが含まれており、さまざまな食品、認知的不協和音、肉の回避の尺度が好きです。データは、認知的不協和音と肉の回避に対する情報提供の効果を分析するために使用できます。さらに、社会人口統計学的変数と認知的不協和との関係、および肉の回避に関する他の探索的目的を調査することができます。さらに、研究者はデータを使用して、リッカートスケールとセマンティック双極スケールの違いを調査できます。このデータは紙に関連しており、画像やテキスト情報が肉の回避につながることができますか?認知的不協和音の媒介役割[1]。

This article presents data from three experiments in which we triggered and measured cognitive dissonance in meat-eaters. Cognitive dissonance is a well-established concept in the social psychology literature; however, empirical measures are scarce. In all datasets, we used textual information and/or images related to meat consumption as means to trigger cognitive dissonance. Cognitive dissonance data was collected in Study 1 with a Likert scale, whereas Study 2 and 3 used a Semantic Bipolar scale. Each experiment was programmed with Qualtrics and consisted of four conditions. Data was collected online; Study 1 utilized social media to recruit participants while Study 2 and 3 were hosted on Prolific. All datasets contain items on participants' socio-demographic background, liking of different food products, cognitive dissonance, and a measure of meat avoidance. The data can be used to analyze the effect of information provision on cognitive dissonance and meat avoidance. Moreover, the relationship between socio-demographic variables and cognitive dissonance, as well as other exploratory purposes regarding meat avoidance can be explored. Furthermore, researchers can use the data to investigate differences between Likert scales and Semantic Bipolar scales. This data is related to the paper Can images and textual information lead to meat avoidance? The mediating role of cognitive dissonance[1].

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