Loading...
PloS one20230101Vol.18issue(5)

視力測定中の視線スパンとピアノのパフォーマンスに対するエグゼクティブ機能の影響

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

リハーサルされていない音楽、または視覚読み物を実行する能力は、音楽パフォーマーに必要なスキルです。視界では、パフォーマーは音楽を同時に読み取り、再生します。これには、視覚、聴覚、およびモーター処理の調整が必要です。パフォーマンス中、それらは目のハンドスパンと呼ばれる特徴を表示します。このスコアの部分は、再生されるパートの前に見られます。彼らは、メモを読んでから再生するまでの時間にスコアを認識し、解読し、処理する必要があります。認知、感情、行動を制御する個人の実行機能(EF)は、これらの個々の動きの監督に関与する可能性があります。ただし、EFが視力測定中の視線スパンとパフォーマンスにどのように関連しているかを調査した研究はありません。したがって、この研究の目的は、EF、アイハンドスパン、ピアノのパフォーマンス間の関係を明確にすることです。この研究には、平均33.3年の経験を持つピアニストになることを目指している39人の日本人ピアニストと大学生が参加しました。彼らは異なる難易度レベルの2種類の音楽スコアの視力を読みましたが、アイの動きはアイトラッカーを使用して視力スパンを取得しました。抑制、作業記憶、シフトのコアEFは、各参加者に対して直接測定されました。ピアノのパフォーマンスは、研究に参加しなかった2人のピアニストによって評価されました。構造方程式モデリングを使用して、結果を分析しました。結果は、聴覚作業記憶が目の手のスパンを予測したことを示しました(β= .73、イージースコアでのp <.001、β= .65、困難なスコアでp <.001)、および視線スパンが予測されたパフォーマンス(β=.57、p <.001 in easy score;β= .56、p <.001 forge Score)。聴覚のワーキングメモリは、パフォーマンスに直接影響するのではなく、目の手に影響しました。簡単なスコアのためのアイハンドスパンは、困難なスコアのスパンよりも大幅に大きかった。さらに、困難な音楽スコアでは、変化する能力がピアノのパフォーマンスの向上を予測しました。これらは、目からのノートの入力が脳内の音になり、聴覚作業記憶を活性化し、それが指の動きに伝達され、ピアノの性能をもたらすことを示唆しています。さらに、困難なスコアを実行するには、シフト能力も必要であることが示唆されました。

リハーサルされていない音楽、または視覚読み物を実行する能力は、音楽パフォーマーに必要なスキルです。視界では、パフォーマーは音楽を同時に読み取り、再生します。これには、視覚、聴覚、およびモーター処理の調整が必要です。パフォーマンス中、それらは目のハンドスパンと呼ばれる特徴を表示します。このスコアの部分は、再生されるパートの前に見られます。彼らは、メモを読んでから再生するまでの時間にスコアを認識し、解読し、処理する必要があります。認知、感情、行動を制御する個人の実行機能(EF)は、これらの個々の動きの監督に関与する可能性があります。ただし、EFが視力測定中の視線スパンとパフォーマンスにどのように関連しているかを調査した研究はありません。したがって、この研究の目的は、EF、アイハンドスパン、ピアノのパフォーマンス間の関係を明確にすることです。この研究には、平均33.3年の経験を持つピアニストになることを目指している39人の日本人ピアニストと大学生が参加しました。彼らは異なる難易度レベルの2種類の音楽スコアの視力を読みましたが、アイの動きはアイトラッカーを使用して視力スパンを取得しました。抑制、作業記憶、シフトのコアEFは、各参加者に対して直接測定されました。ピアノのパフォーマンスは、研究に参加しなかった2人のピアニストによって評価されました。構造方程式モデリングを使用して、結果を分析しました。結果は、聴覚作業記憶が目の手のスパンを予測したことを示しました(β= .73、イージースコアでのp <.001、β= .65、困難なスコアでp <.001)、および視線スパンが予測されたパフォーマンス(β=.57、p <.001 in easy score;β= .56、p <.001 forge Score)。聴覚のワーキングメモリは、パフォーマンスに直接影響するのではなく、目の手に影響しました。簡単なスコアのためのアイハンドスパンは、困難なスコアのスパンよりも大幅に大きかった。さらに、困難な音楽スコアでは、変化する能力がピアノのパフォーマンスの向上を予測しました。これらは、目からのノートの入力が脳内の音になり、聴覚作業記憶を活性化し、それが指の動きに伝達され、ピアノの性能をもたらすことを示唆しています。さらに、困難なスコアを実行するには、シフト能力も必要であることが示唆されました。

The ability to perform an unrehearsed piece of music, or sight-read, is a skill required by music performers. In sight-reading, the performer reads and plays the music simultaneously, which requires the coordination of visual, auditory, and motor processing. While performing, they display a characteristic called eye-hand span, in which the part of the score being looked at precedes the part being played. They must recognize, decipher, and process the score in the time between reading a note and playing it. An individual's executive function (EF) that control their cognition, emotions, and behavior may be involved in overseeing these individual movements. However, no study has investigated how EF is related to the eye-hand span and performance during sight-reading. Therefore, the purpose of this study is to clarify the relationships among EF, eye-hand span, and piano performance. Thirty-nine Japanese pianists and college students aspiring to be pianists with an average of 33.3 years of experience participated in this study. They performed sight-reading of two types of music scores with different difficulty levels while their eye movements were measured using an eye tracker to obtain their eye-hand span. The core EFs of inhibition, working memory, and shifting, were measured directly for each participant. Piano performance was evaluated by two pianists who did not participate in the study. Structural equation modeling was used to analyze the results. The results showed that auditory working memory predicted eye-hand span (β = .73, p < .001 in easy score; β = .65, p < .001 in difficult score), and eye-hand span predicted performance (β = .57, p < .001 in easy score; β = .56, p < .001 in difficult score). Auditory working memory did not directly affect performance, but through eye-hand span. The eye-hand span for easy scores was significantly greater than that for difficult scores. Furthermore, in a difficult music score, the shifting ability predicted higher piano performance. These suggest that the input of notes from the eyes becomes sound in the brain and activates the auditory working memory, which is then transmitted to finger movement, resulting in piano performance. In addition, it was suggested that shifting ability is also needed to perform difficult scores.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google