Loading...
Neurobiology of language (Cambridge, Mass.)20210101Vol.2issue(4)

バイリンガリズム、実行機能、および脳:自閉症への影響

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

自閉症スペクトラム障害(ASD)は、実行機能能力の発達に関して顕著な不均一性に関連しています。バイリンガルの利点は、2つの言語を話す個人が、状況によっては、単一言語よりもエグゼクティブ機能タスクで優れたパフォーマンスを発揮するという観察を指します。ただし、この利点を確実に実証できるかどうかについては、まだコンセンサスはありません。また、どの条件が出現するかについてのコンセンサスもありません。ASDを持つバイリンガルと単一言語の子供は、特に中核ASD症状、認知機能、および言語の分野で、同等の発達結果を持っています。それでも、バイリンガリズムが授与される可能性のある潜在的な利点にもかかわらず、臨床医は一般に、ASDの子どもたちにバイリンガル環境を提供することに対してアドバイスしています。現在のレビューの目的は、証拠に基づいた実践を知らせるために、ASDの子供のバイリンガリズムに関する限られた文献の最新の評価を提供することです。研究は、非言語知能商、適応機能、および表現的語彙の分野におけるASDにおける潜在的なバイリンガルの利点を示唆しています。限られているが成長している文献は、ASDの一部の子どもたちの実行機能能力の強化に関する予備的な証拠を提供します。まとめると、現在の証拠は、バイリンガルの優位性は典型的な発達に普遍的に存在するものではないかもしれないが、特定の状況下で現れる可能性があり、実行機能が損なわれる集団に利点を付与する可能性があることを示唆しています。ASDの子供の家族に対する言語の推奨に関する一貫したエビデンスに基づいたガイドラインを開発し、臨床発達集団におけるバイリンガルの優位性を生み出す認知および脳のメカニズムをよりよく理解するためには、さらなる作業が必要です。

自閉症スペクトラム障害(ASD)は、実行機能能力の発達に関して顕著な不均一性に関連しています。バイリンガルの利点は、2つの言語を話す個人が、状況によっては、単一言語よりもエグゼクティブ機能タスクで優れたパフォーマンスを発揮するという観察を指します。ただし、この利点を確実に実証できるかどうかについては、まだコンセンサスはありません。また、どの条件が出現するかについてのコンセンサスもありません。ASDを持つバイリンガルと単一言語の子供は、特に中核ASD症状、認知機能、および言語の分野で、同等の発達結果を持っています。それでも、バイリンガリズムが授与される可能性のある潜在的な利点にもかかわらず、臨床医は一般に、ASDの子どもたちにバイリンガル環境を提供することに対してアドバイスしています。現在のレビューの目的は、証拠に基づいた実践を知らせるために、ASDの子供のバイリンガリズムに関する限られた文献の最新の評価を提供することです。研究は、非言語知能商、適応機能、および表現的語彙の分野におけるASDにおける潜在的なバイリンガルの利点を示唆しています。限られているが成長している文献は、ASDの一部の子どもたちの実行機能能力の強化に関する予備的な証拠を提供します。まとめると、現在の証拠は、バイリンガルの優位性は典型的な発達に普遍的に存在するものではないかもしれないが、特定の状況下で現れる可能性があり、実行機能が損なわれる集団に利点を付与する可能性があることを示唆しています。ASDの子供の家族に対する言語の推奨に関する一貫したエビデンスに基づいたガイドラインを開発し、臨床発達集団におけるバイリンガルの優位性を生み出す認知および脳のメカニズムをよりよく理解するためには、さらなる作業が必要です。

Autism spectrum disorder (ASD) is associated with marked heterogeneity with respect to the development of executive function abilities. The bilingual advantage refers to the observation that individuals who speak two languages perform better on executive function tasks than monolinguals under some circumstances. There is not yet consensus, however, as to whether this advantage can be reliably demonstrated, nor is there consensus regarding under which conditions it emerges. Bilingual and monolingual children with ASD have comparable developmental outcomes, particularly in the areas of core ASD symptoms, cognitive function, and language. Still, despite the potential advantages that bilingualism may confer, clinicians commonly advise against providing a bilingual environment for children with ASD. The purpose of the present review is to provide an up-to-date assessment of the limited literature on bilingualism in children with ASD in order to inform evidence-based practice. Studies suggest a potential bilingual advantage in ASD in the areas of nonverbal intelligence quotient, adaptive functioning, and expressive vocabulary. A limited yet growing literature provides preliminary evidence for enhanced executive function ability in some children with ASD. Taken together, current evidence suggests that although a bilingual advantage may not be universally present in typical development, it may manifest under specific circumstances, conferring advantage for populations in which executive function is compromised. Further work is needed to develop consistent, evidence-based guidelines around language recommendations for families of children with ASD and to better understand the cognitive and brain mechanisms giving rise to the bilingual advantage in clinical developmental populations.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google