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BMC oral health2023Jun23Vol.23issue(1)

学部の歯科学生を教える際のフィードバックの使用:フィードバックサンドイッチまたはアスクテルアスクモデル?

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:フィードバックは、形成的評価の重要な要素であり、学生の学習学習に最も大きな影響を与える要素の1つと見なされます。本研究の目的は、歯科材料科学コースを教える際に、2つのフィードバックモデル、つまりフィードバックサンドイッチとAsk-Tell-Ask(ATA)の2つのフィードバックモデルの使用に関する学生の認識を評価および比較することを目的としています。 方法:すべての学部2年生の歯科学生は、歯科材料科学の実践セッションに参加するよう招待され、グループ1(フィードバック)サンドイッチとグループ2(ATA)の2つのグループにランダムに割り当てられました。セッションは、教師が一般的に使用される歯科材料について短いブリーフィングを行うことから始まり、その後、それらの材料の操作の短いデモンストレーションが続きました。その後、学生は資料を混ぜて操作することを許可され、教師はそれに応じてフィードバックを提供しました。セッションの終わりに、16のクローズエンド(5ポイントのリッカートスケール)と自由回答形式のアンケートが学生に配布され、与えられたフィードバックの認識を評価しました。アンケート項目の内部信頼性は、Cronbachのアルファを使用して評価されました。平均フィードバックスコアは、性別と民族性を制御するためにANCOVAを使用した独立したt検定を使用して分析されました。テーマ分析を使用して、定性的データをコーディングしました。 結果:69人の学生が本研究に参加し、大半は女性(72.5%)と中国人(79.7%)です。CronbachのAlpha分析では、3つのリッカートスケールアイテムを削除し、残りの13のアイテムが受け入れられました。一般に、2つのグループ(p = 0.197)の間に有意差は認められませんでしたが、3つの項目が有意であることがわかりました(p <0.05)。フィードバックサンドイッチグループの平均スコアが高い。さらに、性別と民族性を制御する場合、2つのフィードバックモデル(P = 0.325)の間に有意差は認められませんでした。自由回答形式の質問は、フィードバックサンドイッチグループの学生がより大きな肯定的な認識を表明したことを示しました。 結論:学生は一般に両方のフィードバックモデルについて前向きな認識を持っていましたが、フィードバックサンドイッチを支持する傾向がありました。性別も民族も、2つのフィードバックモデルに対する生徒の認識に影響を与えませんでした。

背景:フィードバックは、形成的評価の重要な要素であり、学生の学習学習に最も大きな影響を与える要素の1つと見なされます。本研究の目的は、歯科材料科学コースを教える際に、2つのフィードバックモデル、つまりフィードバックサンドイッチとAsk-Tell-Ask(ATA)の2つのフィードバックモデルの使用に関する学生の認識を評価および比較することを目的としています。 方法:すべての学部2年生の歯科学生は、歯科材料科学の実践セッションに参加するよう招待され、グループ1(フィードバック)サンドイッチとグループ2(ATA)の2つのグループにランダムに割り当てられました。セッションは、教師が一般的に使用される歯科材料について短いブリーフィングを行うことから始まり、その後、それらの材料の操作の短いデモンストレーションが続きました。その後、学生は資料を混ぜて操作することを許可され、教師はそれに応じてフィードバックを提供しました。セッションの終わりに、16のクローズエンド(5ポイントのリッカートスケール)と自由回答形式のアンケートが学生に配布され、与えられたフィードバックの認識を評価しました。アンケート項目の内部信頼性は、Cronbachのアルファを使用して評価されました。平均フィードバックスコアは、性別と民族性を制御するためにANCOVAを使用した独立したt検定を使用して分析されました。テーマ分析を使用して、定性的データをコーディングしました。 結果:69人の学生が本研究に参加し、大半は女性(72.5%)と中国人(79.7%)です。CronbachのAlpha分析では、3つのリッカートスケールアイテムを削除し、残りの13のアイテムが受け入れられました。一般に、2つのグループ(p = 0.197)の間に有意差は認められませんでしたが、3つの項目が有意であることがわかりました(p <0.05)。フィードバックサンドイッチグループの平均スコアが高い。さらに、性別と民族性を制御する場合、2つのフィードバックモデル(P = 0.325)の間に有意差は認められませんでした。自由回答形式の質問は、フィードバックサンドイッチグループの学生がより大きな肯定的な認識を表明したことを示しました。 結論:学生は一般に両方のフィードバックモデルについて前向きな認識を持っていましたが、フィードバックサンドイッチを支持する傾向がありました。性別も民族も、2つのフィードバックモデルに対する生徒の認識に影響を与えませんでした。

BACKGROUND: Feedback is regarded as a key component of formative assessment and one of the elements with the greatest impact on students' academic learning. The present study aimed to evaluate and compare students' perceptions of the use of two feedback models, namely feedback sandwich and Ask-Tell-Ask (ATA), in teaching dental materials science courses. METHODS: All undergraduate second-year dental students were invited to participate in the dental materials science practical session and were randomly allocated into two groups: Group 1 (feedback) sandwich and Group 2 (ATA). The session began with the teacher giving a short briefing on the commonly used dental materials, followed by a short demonstration of the manipulation of those materials. Students were then allowed to mix and manipulate the materials, and teachers provided feedback accordingly. At the end of the session, 16 close-ended (five-point Likert scales) and an open-ended questionnaire were distributed to students to evaluate their perceptions of the feedback given. Internal reliability of the questionnaire items was evaluated using Cronbach's alpha. Mean feedback scores were analysed using an independent t-test with ANCOVA for controlling gender and ethnicity. Thematic analysis was used to code the qualitative data. RESULTS: Sixty-nine students participated in the present study with the majority being females (72.5%) and Chinese (79.7%). Cronbach's alpha analysis suggested removing three Likert-scale items, with the remaining 13 items being accepted. Generally, no significant difference was noted between the two groups (p = 0.197), but three items were found to be significant (p < 0.05), with higher mean scores in the feedback sandwich group. Moreover, no significant difference was noted between the two feedback models (p = 0.325) when controlling gender and ethnicity. The open-ended question showed that students in the feedback sandwich group expressed greater positive perceptions. CONCLUSION: Although students generally had positive perceptions of both feedback models, they tended to favour the feedback sandwich. Neither gender nor ethnicity affected the students' perceptions of the two feedback models.

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