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Vaccines2023Jun30Vol.11issue(7)

Covid-19ワクチンの取り込みと需要を増やすためのコミュニティベースのアプローチ:4つのユニセフがサポートする介入から学んだ教訓

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

ワクチン接種は、Covid-19からの深刻な病気と死を最小限に抑えるために重要です。しかし、Covid-19ワクチンの取り込みは、特に疎外されたコミュニティの間で非常に多様なままです。この記事では、ザンビア、イラク、ガーナ、インドのCovid-19ワクチンの受け入れと需要を生み出すために政府を支援する4つのユニセフ介入から学んだ教訓を共有しています。ザンビアでは、コミュニティの迅速な評価は、Covid-19ワクチン接種に関する貴重なリアルタイムの洞察を提供し、Covid-19ワクチン接種に関する信念と動機を共有する集団セグメントの識別を許可しました。その後、調査結果は、異なるペルソナに合わせた推奨事項を開発するために使用されました。イラクでは、新しいアウトリーチアプローチ(3IS:統合予防接種の強化)により、コミュニティの直接的な関与を利用して健康メッセージを提供し、サービスの取り込みを奨励し、わずか8か月で440万回以上のCOVID-19と日常的な予防接種ワクチンが配達されました。ガーナでは、Covid-19ワクチン接種率を改善するためのコミュニティに基づいた戦略を共同開発するために、人間中心の設計イニシアチブが適用されました。インドでは、リスクコミュニケーションとコミュニティエンゲージメントイニシアチブが6か月にわたって50万人に達し、ワクチン接種率が25%増加しました。これらの共有アプローチを活用して、Covid-19ワクチン接種のカバレッジを改善し、多様で疎外されたコミュニティ全体の日常的な予防接種の緊密なギャップを改善できます。

ワクチン接種は、Covid-19からの深刻な病気と死を最小限に抑えるために重要です。しかし、Covid-19ワクチンの取り込みは、特に疎外されたコミュニティの間で非常に多様なままです。この記事では、ザンビア、イラク、ガーナ、インドのCovid-19ワクチンの受け入れと需要を生み出すために政府を支援する4つのユニセフ介入から学んだ教訓を共有しています。ザンビアでは、コミュニティの迅速な評価は、Covid-19ワクチン接種に関する貴重なリアルタイムの洞察を提供し、Covid-19ワクチン接種に関する信念と動機を共有する集団セグメントの識別を許可しました。その後、調査結果は、異なるペルソナに合わせた推奨事項を開発するために使用されました。イラクでは、新しいアウトリーチアプローチ(3IS:統合予防接種の強化)により、コミュニティの直接的な関与を利用して健康メッセージを提供し、サービスの取り込みを奨励し、わずか8か月で440万回以上のCOVID-19と日常的な予防接種ワクチンが配達されました。ガーナでは、Covid-19ワクチン接種率を改善するためのコミュニティに基づいた戦略を共同開発するために、人間中心の設計イニシアチブが適用されました。インドでは、リスクコミュニケーションとコミュニティエンゲージメントイニシアチブが6か月にわたって50万人に達し、ワクチン接種率が25%増加しました。これらの共有アプローチを活用して、Covid-19ワクチン接種のカバレッジを改善し、多様で疎外されたコミュニティ全体の日常的な予防接種の緊密なギャップを改善できます。

Vaccination is critical to minimize serious illness and death from COVID-19. Yet uptake of COVID-19 vaccines remains highly variable, particularly among marginalized communities. This article shares lessons learned from four UNICEF interventions that supported Governments to generate acceptance and demand for COVID-19 vaccines in Zambia, Iraq, Ghana, and India. In Zambia, community rapid assessment provided invaluable real-time insights around COVID-19 vaccination and allowed the identification of population segments that share beliefs and motivations regarding COVID-19 vaccination. Findings were subsequently used to develop recommendations tailored to the different personas. In Iraq, a new outreach approach (3iS: Intensification of Integrated Immunization) utilized direct community engagement to deliver health messages and encourage service uptake, resulting in over 4.4 million doses of COVID-19 and routine immunization vaccines delivered in just 8 months. In Ghana, a human-centered design initiative was applied to co-develop community-informed strategies to improve COVID-19 vaccination rates. In India, a risk communication and community engagement initiative reached half a million people over six months, translating into a 25% increase in vaccination rates. These shared approaches can be leveraged to improve COVID-19 vaccination coverage and close gaps in routine immunization across diverse and marginalized communities.

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