著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
制度化された子どもたちの学業成績が低い要因を理解するには、さらに研究が必要です。この研究の目的は、制度化されたポルトガルの子供と非制度化された子供を比較することにより、認知と感情の調節スキルと学業成績の関係を調査することでした。サンプルは、6〜10歳の94人の参加者(46人の制度化(22人の少年)(22人の少年)(22人の少年)(23人の少年)(23人の少年))で構成されており、年齢と性別に合っています。レイヴンの色付きのプログレッシブマトリックス(RCPM)を使用して、認知能力を測定しました。感情的な調節と否定的な安定性は、感情調節アンケート(ERC)を使用して評価されました。アカデミックパフォーマンスは、ソーシャルスキルレーティングシステムと教師のフォーム(SSRS-T)のポルトガル語バージョンのコンピテンスアカデミックスケール(CAS)で評価されました。制度化された子どもたちは、制度化されていないカウンターパート(効果サイズ、η2= 0.174)よりも貧しい学業成績を示しました。認知能力(β= 0.28)および負の能力(β= -0.28)は、学業成績の有意な予測因子でした。制度化に加えて、認知能力、および否定的な感情を管理するという課題は、学業成績の観察された違いに貢献する可能性があります。認知的および感情的な能力を促進することを目的とした介入は、学問的および社会的困難に直面している制度化された子どもたちに保護的な役割を果たす可能性があります。
制度化された子どもたちの学業成績が低い要因を理解するには、さらに研究が必要です。この研究の目的は、制度化されたポルトガルの子供と非制度化された子供を比較することにより、認知と感情の調節スキルと学業成績の関係を調査することでした。サンプルは、6〜10歳の94人の参加者(46人の制度化(22人の少年)(22人の少年)(22人の少年)(23人の少年)(23人の少年))で構成されており、年齢と性別に合っています。レイヴンの色付きのプログレッシブマトリックス(RCPM)を使用して、認知能力を測定しました。感情的な調節と否定的な安定性は、感情調節アンケート(ERC)を使用して評価されました。アカデミックパフォーマンスは、ソーシャルスキルレーティングシステムと教師のフォーム(SSRS-T)のポルトガル語バージョンのコンピテンスアカデミックスケール(CAS)で評価されました。制度化された子どもたちは、制度化されていないカウンターパート(効果サイズ、η2= 0.174)よりも貧しい学業成績を示しました。認知能力(β= 0.28)および負の能力(β= -0.28)は、学業成績の有意な予測因子でした。制度化に加えて、認知能力、および否定的な感情を管理するという課題は、学業成績の観察された違いに貢献する可能性があります。認知的および感情的な能力を促進することを目的とした介入は、学問的および社会的困難に直面している制度化された子どもたちに保護的な役割を果たす可能性があります。
More research is needed to understand the factors that contribute to low academic achievement in institutionalized children. The aim of this study was to investigate the relationship between cognitive and emotion regulation skills and academic performance, by comparing institutionalized and noninstitutionalized Portuguese children. The sample comprised 94 participants (46 institutionalized (22 boys) and 48 noninstitutionalized (23 boys) children), aged between 6 and 10 years, matched for age and sex. We used Raven's Colored Progressive Matrices (RCPM) to measure cognitive abilities. Emotional regulation and negative lability were assessed using the Emotion Regulation Questionnaire (ERC). Academic performance was assessed with the Competence Academic Scale (CAS) of the Portuguese version of the Social Skills Rating System-Teacher Form (SSRS-T). Institutionalized children exhibited poorer academic performance than their noninstitutionalized counterparts (effect size, η2 = 0.174). Cognitive ability (β = 0.28) and negative lability (β = -0.28) were significant predictors of academic performance. In addition to institutionalization, cognitive ability, and the challenges of managing negative emotions may contribute to the observed differences in academic performance. Interventions aimed at fostering cognitive and emotional competencies may play a protective role for institutionalized children facing academic and social difficulties.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。