Loading...
Frontiers in psychology20230101Vol.14issue()

教師の自己効力感、教師の回復力、および教師の燃え尽きに対する感情規制の影響:調停モデル

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:この研究は、教師の自己効力感、教師の回復力、感情規制、および中国語英語(EFL)教師としての中国英語の文脈内での関係を探ることを目的としています。 方法:638人の中国人EFL教師のサンプルがこの研究に参加しました。彼らは、教師の自己効力感、教師の回復力、感情規制、および教師の燃え尽きのための自己報告評価を完了しました。確認因子分析を実施して、測定ツールの構成妥当性を確立しました。その後、構造方程式モデリングを利用して、提案された構造モデルを評価しました。 結果:研究の結果は、重要な洞察を明らかにしました。教師の自己効力感と回復力は、教師の燃え尽きと直接的および否定的な関連性を示しました。さらに、教師の感情規制が教師の回復力によって媒介される教師の燃え尽きに間接的に影響を与えたという興味深い発見が明らかになりました。分析は、関係の最適な表現としての部分調停モデルの適合性をサポートしました。 議論:この研究の結果は、EFL教育プログラムに貴重な意味を提供します。教師の自己効力感、回復力、燃え尽き症候群の間の否定的な関係は、燃え尽き症候群を緩和するためにこれらの要因を育てることの重要性を強調しています。教師の回復力の発見された調停効果は、教師の全体的な幸福を促進する際の感情調節の役割を強調しています。これらの結果は、教師のダイナミクスの理解に集合的に貢献し、ターゲットを絞った介入の潜在的な手段を示唆しています。

はじめに:この研究は、教師の自己効力感、教師の回復力、感情規制、および中国語英語(EFL)教師としての中国英語の文脈内での関係を探ることを目的としています。 方法:638人の中国人EFL教師のサンプルがこの研究に参加しました。彼らは、教師の自己効力感、教師の回復力、感情規制、および教師の燃え尽きのための自己報告評価を完了しました。確認因子分析を実施して、測定ツールの構成妥当性を確立しました。その後、構造方程式モデリングを利用して、提案された構造モデルを評価しました。 結果:研究の結果は、重要な洞察を明らかにしました。教師の自己効力感と回復力は、教師の燃え尽きと直接的および否定的な関連性を示しました。さらに、教師の感情規制が教師の回復力によって媒介される教師の燃え尽きに間接的に影響を与えたという興味深い発見が明らかになりました。分析は、関係の最適な表現としての部分調停モデルの適合性をサポートしました。 議論:この研究の結果は、EFL教育プログラムに貴重な意味を提供します。教師の自己効力感、回復力、燃え尽き症候群の間の否定的な関係は、燃え尽き症候群を緩和するためにこれらの要因を育てることの重要性を強調しています。教師の回復力の発見された調停効果は、教師の全体的な幸福を促進する際の感情調節の役割を強調しています。これらの結果は、教師のダイナミクスの理解に集合的に貢献し、ターゲットを絞った介入の潜在的な手段を示唆しています。

INTRODUCTION: This research aimed to explore the relationships among teacher self-efficacy, teacher resilience, emotion regulation, and teacher burnout within the context of Chinese English as a foreign language (EFL) teachers. METHODS: A sample of 638 Chinese EFL teachers participated in this study. They completed self-report assessments for teacher self-efficacy, teacher resilience, emotion regulation, and teacher burnout. Confirmatory factor analysis was conducted to establish the construct validity of the measurement tools. Subsequently, structural equation modeling was utilized to assess the proposed structural model. RESULTS: The results of the study revealed significant insights. Teacher self-efficacy and resilience exhibited direct and negative associations with teacher burnout. Additionally, an interesting finding emerged where teacher emotion regulation indirectly affected teacher burnout, mediated by teacher resilience. The analysis supported the suitability of the partial mediation model as the best-fit representation of the relationships. DISCUSSION: The findings of this study provide valuable implications for EFL teaching programs. The negative connections between teacher self-efficacy, resilience, and burnout highlight the importance of nurturing these factors to mitigate burnout risk. The discovered mediation effect of teacher resilience emphasizes the role of emotion regulation in promoting teachers' overall well-being. These outcomes collectively contribute to the understanding of teacher dynamics and suggest potential avenues for targeted interventions.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google