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この研究の目的は、自閉症スペクトラム障害(ASD)の4〜12歳の子供の社会的機能に対する高解像度5チャンネルTDC(HD-TDC)のCZの効果を決定することでした。この研究は、45人のASDの子供が募集され、性別、年齢、リハビリテーション治療を対照変数として3つのグループに分割された無作為化二重盲検擬似対照試験でした。ASDを持つ15人の子供の各グループに、CZを伴う活性HD-TDCを中心陽極としてランダムに投与し、中央陽極として左背外側前頭前皮質(F3)を持つアクティブHD-TDC、およびCZを伴う偽のHD-TDCを中心陽極として投与しました。3週間で毎日14のセッションを伴う中央アノード。社会的反応性スケール中国語版(SRS-CINESEバージョン)は、刺激の1週間後に刺激の1週間前に記録された値と比較されました。治療の終了時に、陽極CZと陽極の両方がDLFPC TDCを去ったため、SRS-CINEESバージョンの測定値が減少しました。SRS-CINESEバージョンの合計スコアは13.08%減少し、社会的認知は18.33%減少し、社会的コミュニケーションは10.79%減少し、特に若い年齢の子供でCZ中央アノード活性刺激グループで大幅に改善されました。および低機能。CZ Central Anode Sham刺激グループでSRS-CINEESバージョンの合計スコアとサブスケールスコアに大きな変化はありませんでした。F3中央アノードアクティブ刺激グループでは、SRS-CINESEバージョンの合計スコアは13%減少し、自閉症の挙動は19.39%減少し、社会的コミュニケーションは14.39%減少し、すべて大幅に改善されました。ただし、CZと左DLPFC刺激条件の間に有意な差はありませんでした。CZ中央アノードのHD-TDCは、ASDの子供の社会的機能障害に対する効果的な治療法である可能性があります。
この研究の目的は、自閉症スペクトラム障害(ASD)の4〜12歳の子供の社会的機能に対する高解像度5チャンネルTDC(HD-TDC)のCZの効果を決定することでした。この研究は、45人のASDの子供が募集され、性別、年齢、リハビリテーション治療を対照変数として3つのグループに分割された無作為化二重盲検擬似対照試験でした。ASDを持つ15人の子供の各グループに、CZを伴う活性HD-TDCを中心陽極としてランダムに投与し、中央陽極として左背外側前頭前皮質(F3)を持つアクティブHD-TDC、およびCZを伴う偽のHD-TDCを中心陽極として投与しました。3週間で毎日14のセッションを伴う中央アノード。社会的反応性スケール中国語版(SRS-CINESEバージョン)は、刺激の1週間後に刺激の1週間前に記録された値と比較されました。治療の終了時に、陽極CZと陽極の両方がDLFPC TDCを去ったため、SRS-CINEESバージョンの測定値が減少しました。SRS-CINESEバージョンの合計スコアは13.08%減少し、社会的認知は18.33%減少し、社会的コミュニケーションは10.79%減少し、特に若い年齢の子供でCZ中央アノード活性刺激グループで大幅に改善されました。および低機能。CZ Central Anode Sham刺激グループでSRS-CINEESバージョンの合計スコアとサブスケールスコアに大きな変化はありませんでした。F3中央アノードアクティブ刺激グループでは、SRS-CINESEバージョンの合計スコアは13%減少し、自閉症の挙動は19.39%減少し、社会的コミュニケーションは14.39%減少し、すべて大幅に改善されました。ただし、CZと左DLPFC刺激条件の間に有意な差はありませんでした。CZ中央アノードのHD-TDCは、ASDの子供の社会的機能障害に対する効果的な治療法である可能性があります。
The purpose of this study was to determine the effect of the Cz of high-definition 5-channel tDCS (HD-tDCS) on social function in 4-12 years-old children with autism spectrum disorder (ASD). This study was a randomized, double-blind, pseudo-controlled trial in which 45 ASD children were recruited and divided into three groups with sex, age, and rehabilitation treatment as control variables. Each group of 15 children with ASD was randomly administered active HD-tDCS with the Cz as the central anode, active HD-tDCS with the left dorsolateral prefrontal cortex (F3) as the central anode, and sham HD-tDCS with the Cz as the central anode with 14 daily sessions in 3 weeks. The Social Responsiveness Scale Chinese Version (SRS-Chinese Version) was compared 1 week after stimulation with values recorded 1 week prior to stimulation. At the end of treatment, both the anodal Cz and anodal left DLFPC tDCS decreased the measures of SRS-Chinese Version. The total score of SRS-Chinese Version decreased by 13.08%, social cognition decreased by 18.33%, and social communication decreased by 10.79%, which were significantly improved over the Cz central anode active stimulation group, especially in children with young age, and middle and low function. There was no significant change in the total score and subscale score of SRS-Chinese Version over the Cz central anode sham stimulation group. In the F3 central anode active stimulation group, the total score of SRS-Chinese Version decreased by 13%, autistic behavior decreased by 19.39%, and social communication decreased by 14.39%, which were all significantly improved. However, there was no significant difference in effect between the Cz and left DLPFC stimulation conditions. HD-tDCS of the Cz central anode may be an effective treatment for social dysfunction in children with ASD.
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