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チャットボットの使用は、重要な経済的機会を提供するため、広まっています。ただし、同時に、顧客は問い合わせを行う際に人間のオペレーターとのやり取りを好むように思われ、その結果、使用が既知の場合はチャットボットと協力していません。この特定の状況は、組織が顧客にこれを開示せずにチャットボットを使用するインセンティブを作成します。この欺cept的な実践は、組織と彼らのために働く従業員の評判に害を及ぼすでしょうか?4つの実験研究にわたって、チャットボットを使用して組織と対話する見込み客は、組織がチャットボットに関する情報を顧客に開示していない場合、組織が倫理的ではないと認識していることを実証します(調査1)。さらに、チャットボットの欺cept的な使用を促進することを要求する組織で働く従業員は、より大きな離職意図を示し(研究2)、仮想的な実験的設定(研究3)とプロの雇用リクルーターの両方で採用担当者からより悪い雇用機会を受け取ります。フィールド(研究4)。これらの結果は、チャットボットを一見すると、組織から始まり、最終的には顧客と彼らのために働く従業員に影響を与えるという否定的な効果を称賛することを強調しています。
チャットボットの使用は、重要な経済的機会を提供するため、広まっています。ただし、同時に、顧客は問い合わせを行う際に人間のオペレーターとのやり取りを好むように思われ、その結果、使用が既知の場合はチャットボットと協力していません。この特定の状況は、組織が顧客にこれを開示せずにチャットボットを使用するインセンティブを作成します。この欺cept的な実践は、組織と彼らのために働く従業員の評判に害を及ぼすでしょうか?4つの実験研究にわたって、チャットボットを使用して組織と対話する見込み客は、組織がチャットボットに関する情報を顧客に開示していない場合、組織が倫理的ではないと認識していることを実証します(調査1)。さらに、チャットボットの欺cept的な使用を促進することを要求する組織で働く従業員は、より大きな離職意図を示し(研究2)、仮想的な実験的設定(研究3)とプロの雇用リクルーターの両方で採用担当者からより悪い雇用機会を受け取ります。フィールド(研究4)。これらの結果は、チャットボットを一見すると、組織から始まり、最終的には顧客と彼らのために働く従業員に影響を与えるという否定的な効果を称賛することを強調しています。
The use of chatbots is becoming widespread as they offer significant economic opportunities. At the same time, however, customers seem to prefer interacting with human operators when making inquiries and as a result are not as cooperative with chatbots when their use is known. This specific situation creates an incentive for organizations to use chatbots without disclosing this to customers. Will this deceptive practice harm the reputation of the organization, and the employees who work for them? Across four experimental studies, we demonstrate that prospective customers, who interact with an organization using chatbots, perceive the organization to be less ethical if the organization does not disclose the information about the chatbot to their customers (Study 1). Moreover, employees that work for an organization which requires them to facilitate the deceptive use of a chatbot exhibit greater turnover intentions (Study 2) and receive worse job opportunities from recruiters in both a hypothetical experimental setting (Study 3) and from professional job recruiters in the field (Study 4). These results highlight that using chatbots deceptively has far reaching negative effects, which begin with the organization and ultimately impact their customers and the employees that work for them.
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