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Biology of sport2023Oct01Vol.40issue(4)

フライホイールトレーニングでの負荷とトレーニング変数の間の偏心の過負荷の違い

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

フライホイールのエクササイズにおける実際の偏心の過負荷の存在についてかなりの議論があります。この研究の目的は、フライホイールスクワットエクササイズの異なる負荷と変数の間の同心円状の機械的出力比の違いを分析することを目的としています。20人の身体的に活発な男性(22.9±2.2歳、身長:1.8±0.1 m、体重:79.6±8.2 kg)が5瞬間の慣性を使用して負荷テストを実施しました。角速度はロータリーエンコーダーを使用して測定され、垂直力は力プレートを使用して測定されました。各変数(角速、角度加速度、電力、垂直力、およびトルク)について、荷重全体の比較を可能にするために、同心円と偏心の位相について平均値とピーク値が計算されました。負荷×位相(同心および偏心)と荷重×変数の違いの可能性をテストしました。重要性のレベルは、p <0.05として確立されました。有意な負荷×相相互作用は、平均角速、ピーク垂直力、ピーク角加速度、ピークパワー、ピークトルクで見つかりました。速度由来の変数(角速、角度加速度、およびパワー)で、より高い偏心過負荷値が観察されました。結論として、速度由来のピーク変数とより低い負荷は、風変わりな過負荷を示す可能性が高く、フライホイールトレーニングへの応答を監視するために使用できます。

フライホイールのエクササイズにおける実際の偏心の過負荷の存在についてかなりの議論があります。この研究の目的は、フライホイールスクワットエクササイズの異なる負荷と変数の間の同心円状の機械的出力比の違いを分析することを目的としています。20人の身体的に活発な男性(22.9±2.2歳、身長:1.8±0.1 m、体重:79.6±8.2 kg)が5瞬間の慣性を使用して負荷テストを実施しました。角速度はロータリーエンコーダーを使用して測定され、垂直力は力プレートを使用して測定されました。各変数(角速、角度加速度、電力、垂直力、およびトルク)について、荷重全体の比較を可能にするために、同心円と偏心の位相について平均値とピーク値が計算されました。負荷×位相(同心および偏心)と荷重×変数の違いの可能性をテストしました。重要性のレベルは、p <0.05として確立されました。有意な負荷×相相互作用は、平均角速、ピーク垂直力、ピーク角加速度、ピークパワー、ピークトルクで見つかりました。速度由来の変数(角速、角度加速度、およびパワー)で、より高い偏心過負荷値が観察されました。結論として、速度由来のピーク変数とより低い負荷は、風変わりな過負荷を示す可能性が高く、フライホイールトレーニングへの応答を監視するために使用できます。

There is considerable debate about the existence of a real eccentric overload in flywheel exercises. This study aimed to analyse the differences in concentric: eccentric mechanical output ratios between different loads and variables in the flywheel squat exercise. Twenty physically active men (22.9 ± 2.2 years, height: 1.8 ± 0.1 m, weight: 79.6 ± 8.2 kg) performed a loading test using five moments of inertia. Angular speed was measured using a rotary encoder, while the vertical force was measured using force plates. For each variable (angular speed, angular acceleration, power, vertical force, and torque), mean and peak values were calculated for concentric and eccentric phases to allow comparisons across the loads. We tested the possible differences in Load × Phase (concentric and eccentric) and Load × Variable. The level of significance was established as p < 0.05. A significant Load × Phase interaction was found in mean angular speed, peak vertical force, peak angular acceleration, peak power and peak torque. Higher eccentric overload values were observed with speed-derived variables (angular speed, angular acceleration and power). In conclusion, speed-derived peak variables and lower loads are more likely to show an eccentric overload and can be used to monitor responses to flywheel training.

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