Loading...
Clinical psychology & psychotherapy2023Nov28Vol.issue()

若者の不安とうつ病を減らすための治療ゲーム:それらの使用と有効性の系統的レビューと探索的メタ分析

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

目的:精神的幸福のための深刻なゲームの開発は、関心が高まっているトピックです。ゲームの没入型の品質と組み合わされた主流のエンターテイメント媒体としてのゲームの受け入れの増加は、精神的健康における意味のあるサポートと介入の機会を提供します。 方法:系統的レビューと探索的メタ分析を実施して、介入の側面が全体の効果サイズを介して測定された結果に影響を与えたかどうかを調べました。マルチレベルのメタ分析アプローチを採用して、効果サイズの相互依存性に対応しました(2027人の参加者との14の研究からの18の効果サイズ)。 結果:全体として、任意の結果変数に対するゲーム介入の主な効果は、小規模から中サイズ、d = .35(信頼区間[.23、47]、p <.001)でした。結果は、唯一の重要なモデレーターが介入の性質であることを明らかにしました。具体的には、合理的な感情的行動焦点を含む介入のみが、参加者のうつ病および/または不安の改善を大幅に予測しました。 結論:調査結果は、メンタルヘルスのための治療ゲームの有望な効果を明らかにしていますが、方法論的および手続き上の懸念のアドレス指定とともに、複製が必要です。

目的:精神的幸福のための深刻なゲームの開発は、関心が高まっているトピックです。ゲームの没入型の品質と組み合わされた主流のエンターテイメント媒体としてのゲームの受け入れの増加は、精神的健康における意味のあるサポートと介入の機会を提供します。 方法:系統的レビューと探索的メタ分析を実施して、介入の側面が全体の効果サイズを介して測定された結果に影響を与えたかどうかを調べました。マルチレベルのメタ分析アプローチを採用して、効果サイズの相互依存性に対応しました(2027人の参加者との14の研究からの18の効果サイズ)。 結果:全体として、任意の結果変数に対するゲーム介入の主な効果は、小規模から中サイズ、d = .35(信頼区間[.23、47]、p <.001)でした。結果は、唯一の重要なモデレーターが介入の性質であることを明らかにしました。具体的には、合理的な感情的行動焦点を含む介入のみが、参加者のうつ病および/または不安の改善を大幅に予測しました。 結論:調査結果は、メンタルヘルスのための治療ゲームの有望な効果を明らかにしていますが、方法論的および手続き上の懸念のアドレス指定とともに、複製が必要です。

OBJECTIVE: The development of serious games for mental wellbeing is a topic of growing interest. The increase in acceptance of games as a mainstream entertainment medium combined with the immersive qualities of games provides opportunities for meaningful support and intervention in mental wellbeing. METHOD: We conducted a systematic review and exploratory meta-analysis to examine if aspects of the interventions influenced outcomes as measured via overall effect sizes. We employed a multilevel meta-analytic approach to accommodate the interdependency of effect sizes (18 effect sizes from 14 studies, with 2027 participants). RESULTS: Overall, the main effect for gaming interventions on any outcome variable was small to medium sized, d = .35 (confidence interval [.23, 47], p < .001). Results revealed that the only significant moderator was the nature of the intervention. Specifically, only interventions that included a rational emotional behavioural focus significantly predicted an improvement in depression and/or anxiety in participants. CONCLUSION: The findings reveal promising effects for therapeutic games for mental health, but replications are needed, alongside the addressing of methodological and procedural concerns.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google