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PloS one20230101Vol.18issue(11)

単一の世帯のCovid-19パンデミック中の食品購入、消費、および取り扱いの変化

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:以前は複数の家族に支配されていた市場の新しいタイプの消費者科目として、単一世帯は購入構造の変化を推進しています。食品購入活動は、Covid-19の発生以来、大きな変化を遂げています。この研究の目的は、一人世帯(SPH)と複数の家庭の間のCovid-19パンデミック中の食品消費、購入、および取り扱いの変動を評価および比較することでした。 方法:テキサス州ハリス郡とウォーラー郡のコミュニティで211人の個人の間で行われた横断的研究。Covid-19パンデミック中の社会人口統計学、食品購入、食品消費、食品取り扱い活動は、検証済みのCovid-19栄養アンケートで評価されました。 結果:非ヒスパニック系黒人の参加者は42.6%を占め、28.4%がヒスパニックでした。参加者は、主に18〜24歳(39.3%)、47.9%の単一世帯構成、フルタイムの雇用で30.4%、29.1%が食品支援プログラムに参加しました。それらの大部分は、食料品のピックアップサービス、オンライン食料品の買い物、ファーマーズマーケットを使用したことがありませんでした。Covid-19のパンデミックの間、参加者の大半はより多くの大規模なスーパーマーケット、レストラン/ファーストフード、オンライン食料品を使用しましたが、食事消費は大多数の参加者にとって同じままであるように見えました。飲料については、参加者の大部分がより多くの水を消費し、ソーダを減らし、アルコールを消費しませんでした。一人の家庭とより高いレストラン/ファーストフードの購入との間には重要な関連性がありました。参加者の多くは、パンデミック中の体重増加と身体活動の減少を報告しました。 結論:レストランの食事の購入は、単一人の家族でより一般的でした。この調査の結果は、公共政策担当者、食品サービス、および保健当局が、消費者の異なるカテゴリーがパンデミックでどのように反応するかを予測する可能性があり、協同組合の影響を最小限に抑えるために領域固有の緩和戦略を通知するために使用される可能性がある-19パンデミックおよび将来のイベント。

目的:以前は複数の家族に支配されていた市場の新しいタイプの消費者科目として、単一世帯は購入構造の変化を推進しています。食品購入活動は、Covid-19の発生以来、大きな変化を遂げています。この研究の目的は、一人世帯(SPH)と複数の家庭の間のCovid-19パンデミック中の食品消費、購入、および取り扱いの変動を評価および比較することでした。 方法:テキサス州ハリス郡とウォーラー郡のコミュニティで211人の個人の間で行われた横断的研究。Covid-19パンデミック中の社会人口統計学、食品購入、食品消費、食品取り扱い活動は、検証済みのCovid-19栄養アンケートで評価されました。 結果:非ヒスパニック系黒人の参加者は42.6%を占め、28.4%がヒスパニックでした。参加者は、主に18〜24歳(39.3%)、47.9%の単一世帯構成、フルタイムの雇用で30.4%、29.1%が食品支援プログラムに参加しました。それらの大部分は、食料品のピックアップサービス、オンライン食料品の買い物、ファーマーズマーケットを使用したことがありませんでした。Covid-19のパンデミックの間、参加者の大半はより多くの大規模なスーパーマーケット、レストラン/ファーストフード、オンライン食料品を使用しましたが、食事消費は大多数の参加者にとって同じままであるように見えました。飲料については、参加者の大部分がより多くの水を消費し、ソーダを減らし、アルコールを消費しませんでした。一人の家庭とより高いレストラン/ファーストフードの購入との間には重要な関連性がありました。参加者の多くは、パンデミック中の体重増加と身体活動の減少を報告しました。 結論:レストランの食事の購入は、単一人の家族でより一般的でした。この調査の結果は、公共政策担当者、食品サービス、および保健当局が、消費者の異なるカテゴリーがパンデミックでどのように反応するかを予測する可能性があり、協同組合の影響を最小限に抑えるために領域固有の緩和戦略を通知するために使用される可能性がある-19パンデミックおよび将来のイベント。

OBJECTIVE: As a new type of consumer subject in the market that was formerly dominated by multiple person families, single households are driving the change in the buying structure. Food purchase activities have undergone significant changes since the outbreak of the COVID-19. The objective of this study was to assess and compare variations in food consumption, purchase and handling during the COVID-19 pandemic between single person households (SPH) and multiple person households. METHOD: A cross-sectional study conducted among 211 individuals in communities in Harris and Waller Counties, Texas. Sociodemographic, food purchase, food consumption and food handling activities during the COVID-19 pandemic were assessed with a validated COVID-19 Nutrition questionnaire. RESULTS: Non-Hispanic Black participants constituted 42.6%, and 28.4% were Hispanics. Participants were made up of mostly aged 18-24 years (39.3%), 47.9% single household composition, 30.4% in full time employment, and 29.1% partook in food assistance programs. A large proportion of them had never used grocery pickup services, online grocery shopping and a farmers' market. During the COVID-19 pandemic, majority of the participants used more of large supermarkets, restaurant/fast food, and online grocery but food consumption seemed to remain the same for the majority of participants. For beverages, majority of participants consumed more water, less soda, and no alcohol. There was a significant association between single person household and higher restaurant/fast foods purchase. Many of the participants reported weight gain and less physical activity during the pandemic. CONCLUSION: Restaurant meal purchases was more prevalent in single-person families. The results from the study have the potential to contribute to how public policy officials, food service, and health authorities forecast how different categories of consumers will react in pandemics and may be used to inform area-specific alleviation strategies to minimize the impact of the COVID-19 pandemic and future events.

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