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Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society. IEEE Engineering in Medicine and Biology Society. Annual International Conference2023Jul01Vol.2023issue()

正しい方向へのステップ:バランスリハビリテーション療法と測定のためのカスタマイズされたステッピングゲームソフトウェアとバランスボードの有効性の評価

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

転倒の発生率は、古い集団の年齢とともに大幅に増加します。伝統的に、運動介入はバランスと強さを改善するのに効果的であり、それにより転倒の数とリスクを減らしていました。コストを最小限に抑え、運動をより魅力的にし、セラピストの負担を軽減するために、仮想現実技術を使用した真剣なゲームの使用がより一般的になりました。これらのゲームシステムにより、補償戦略の評価が転倒を減らすことができます。転倒を減らすための最も簡単な補償戦略の1つは、前進することです。ステッピングを評価するために、ステップ、応答時間、反応時間にかかる時間、ステッピングゲームは2つの任天堂Wii Balance Boards™を使用して開発されました。この研究の目的は、補足バランスとしての効果についてステッピングゲームシステムを調査することでした。機能的結果と参加者の満足度を評価することによる治療。ゲームは、運動プログラムの範囲で一部の参加者のパフォーマンス測定(応答時間、反応時間、ステップ時間)の変化を特定することができました。ただし、臨床的意義を評価するには、より大きなサンプルサイズとより厳格なプロトコルが必要です。臨床的関連性 - ステッピングゲームは、ベルグバランスよりもステップ時間、反応時間、応答時間を含むバランス関連の測定値の変化を検出するためにより敏感であるように見えます。規模。

転倒の発生率は、古い集団の年齢とともに大幅に増加します。伝統的に、運動介入はバランスと強さを改善するのに効果的であり、それにより転倒の数とリスクを減らしていました。コストを最小限に抑え、運動をより魅力的にし、セラピストの負担を軽減するために、仮想現実技術を使用した真剣なゲームの使用がより一般的になりました。これらのゲームシステムにより、補償戦略の評価が転倒を減らすことができます。転倒を減らすための最も簡単な補償戦略の1つは、前進することです。ステッピングを評価するために、ステップ、応答時間、反応時間にかかる時間、ステッピングゲームは2つの任天堂Wii Balance Boards™を使用して開発されました。この研究の目的は、補足バランスとしての効果についてステッピングゲームシステムを調査することでした。機能的結果と参加者の満足度を評価することによる治療。ゲームは、運動プログラムの範囲で一部の参加者のパフォーマンス測定(応答時間、反応時間、ステップ時間)の変化を特定することができました。ただし、臨床的意義を評価するには、より大きなサンプルサイズとより厳格なプロトコルが必要です。臨床的関連性 - ステッピングゲームは、ベルグバランスよりもステップ時間、反応時間、応答時間を含むバランス関連の測定値の変化を検出するためにより敏感であるように見えます。規模。

The incidence of falls significantly increases with age in older populations. Traditionally, exercise interventions have been effective in improving balance and strength, thereby reducing the number and risk of falls. To minimize costs, to make exercise more engaging, and to reduce the burden on therapists, the use of serious gaming using virtual reality technologies has become more common. These gaming systems allow the evaluation of compensatory strategies to reduce falls. One of the easiest compensatory strategies to reduce falls is to step forward. To evaluate stepping, the time it takes to step, response times, and reaction times, a stepping game was developed using two Nintendo Wii Balance Boards™.The objective of this study was to investigate the stepping game system for its efficacy as a supplemental balance therapy by evaluating functional outcomes and participant satisfaction. The game was able to identify changes in performance measures (response time, reaction time and step time) for some participants over the span of the exercise program; however, a larger sample size and a stricter protocol is necessary to evaluate the clinical significance.Clinical Relevance- The stepping game appears to be more sensitive to detecting change in balance related measures including step time, reaction time, response time, than the Berg Balance Scale.

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