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Nurse education in practice2024Jan11Vol.75issue()

看護教育によるせん妄の評価と管理の強化:スコーピングレビュー

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

目的/目的:このスコーピングレビューの目的は、せん妄の評価と管理に焦点を当てた看護師の教育介入の特性と結果を探ることでした。 背景:せん妄は、入院患者における一般的な急性および可逆的な神経精神医学症候群です。せん妄は、認知的、精神医学的、身体的障害を引き起こし、入院期間の長期、再入院のリスクの増加、罹患率と死亡率の増加をもたらす可能性があります。看護師はせん妄の管理に不可欠な役割を果たします。せん妄管理に関する既存の看護教育介入についての理解が不足しています。 設計:この研究はスコーピングレビューでした。 方法:このスコーピングレビューでは、Arksey and O'Malley(2005)Scoping Reviewフレームワークを使用しました。2019年から2023年の間にアカデミックサーチプレミアで公開された記事を検索しました。次のCINAHL/MESHを使用した看護および同盟の健康文学(CINAHL)の累積インデックス(CINAHL)とMedlineは、「教育」「介入」と併せて「デリリウム」を提案しました。「看護師」、「看護師」または「看護」。せん妄に関する看護の知識と実践の改善に関する研究が含まれ、看護学生に焦点を当てた学生が除外されました。最初のスクリーニングには、164の識別された記事からの関連性について記事のタイトルと要約を評価し、42の記事のフルテキストレビューが続きました。最後に、包括的な分析のために17の記事が選択されました。各記事から関連情報を抽出し、調査結果を証拠表にチャート化しました。 結果:選択した17の記事では、ワークショップ、シミュレーション、グループディスカッション、オンラインモジュール、1対1のコーチングなど、看護スタッフの教育に使用されるさまざまな介入を紹介しました。教育的介入は、主にせん妄の定義、リスク要因、評価、および管理に焦点を当てています。これらの教育的介入は、看護師のせん妄の認識を高め、せん妄の管理に関する自信と知識を高めました。これらの介入は、せん妄評価と管理プロトコルへのコンプライアンスの増加につながり、最終的にドキュメントの精度と患者の転帰が改善されました。 結論:このスコーピングレビューの結果は、看護師がせん妄の予防と管理のための支援と教育を提供する必要があることを示唆しており、看護スタッフの信頼とせん妄の評価と管理の能力を高めています。インタラクティブな教育技術の使用は、スキーマ開発、専門化の促進、批判的思考に大きな利点を示しています。これらの調査結果は、教育的介入のための本質的な看護能力の特定、長期的な知識保持の評価、および看護実践におけるその応用など、将来の研究に重要な意味を持っています。

目的/目的:このスコーピングレビューの目的は、せん妄の評価と管理に焦点を当てた看護師の教育介入の特性と結果を探ることでした。 背景:せん妄は、入院患者における一般的な急性および可逆的な神経精神医学症候群です。せん妄は、認知的、精神医学的、身体的障害を引き起こし、入院期間の長期、再入院のリスクの増加、罹患率と死亡率の増加をもたらす可能性があります。看護師はせん妄の管理に不可欠な役割を果たします。せん妄管理に関する既存の看護教育介入についての理解が不足しています。 設計:この研究はスコーピングレビューでした。 方法:このスコーピングレビューでは、Arksey and O'Malley(2005)Scoping Reviewフレームワークを使用しました。2019年から2023年の間にアカデミックサーチプレミアで公開された記事を検索しました。次のCINAHL/MESHを使用した看護および同盟の健康文学(CINAHL)の累積インデックス(CINAHL)とMedlineは、「教育」「介入」と併せて「デリリウム」を提案しました。「看護師」、「看護師」または「看護」。せん妄に関する看護の知識と実践の改善に関する研究が含まれ、看護学生に焦点を当てた学生が除外されました。最初のスクリーニングには、164の識別された記事からの関連性について記事のタイトルと要約を評価し、42の記事のフルテキストレビューが続きました。最後に、包括的な分析のために17の記事が選択されました。各記事から関連情報を抽出し、調査結果を証拠表にチャート化しました。 結果:選択した17の記事では、ワークショップ、シミュレーション、グループディスカッション、オンラインモジュール、1対1のコーチングなど、看護スタッフの教育に使用されるさまざまな介入を紹介しました。教育的介入は、主にせん妄の定義、リスク要因、評価、および管理に焦点を当てています。これらの教育的介入は、看護師のせん妄の認識を高め、せん妄の管理に関する自信と知識を高めました。これらの介入は、せん妄評価と管理プロトコルへのコンプライアンスの増加につながり、最終的にドキュメントの精度と患者の転帰が改善されました。 結論:このスコーピングレビューの結果は、看護師がせん妄の予防と管理のための支援と教育を提供する必要があることを示唆しており、看護スタッフの信頼とせん妄の評価と管理の能力を高めています。インタラクティブな教育技術の使用は、スキーマ開発、専門化の促進、批判的思考に大きな利点を示しています。これらの調査結果は、教育的介入のための本質的な看護能力の特定、長期的な知識保持の評価、および看護実践におけるその応用など、将来の研究に重要な意味を持っています。

AIM/OBJECTIVE: The purpose of this scoping review was to explore the characteristics and outcomes of education interventions for nurses focused on delirium assessment and management. BACKGROUND: Delirium is a prevalent acute and reversible neuropsychiatric syndrome in hospitalized patients. Delirium can cause cognitive, psychiatric and physical impairments and result in prolonged hospital stay, increased risk of readmission and elevated morbidity and mortality rates. Nurses play an essential role in managing delirium. There is a lack of understanding of the existing nursing educational interventions on delirium management. DESIGN: The study was a scoping review. METHODS: In this scoping review, we used Arksey and O'Malley's (2005) scoping review framework. We searched articles published between 2019 and 2023 in Academic Search Premier, the Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL) and MEDLINE using the following CINAHL/MeSH suggested subject terms: "delirium" in conjunction with "education" "intervention" and "nurse", "nurses" or "nursing." Studies on improving nursing knowledge and practices regarding delirium were included while those focusing on nursing students were excluded. Initial screening involved evaluating article titles and abstracts for relevance from 164 identified articles, followed by a full-text review of 42 articles. Finally, 17 articles were selected for comprehensive analysis. We extracted relevant information from each article and charted the findings in an evidence table. RESULTS: The 17 selected articles showcased a variety of interventions used to educate nursing staff, such as workshops, simulations, group discussions, online modules and one-on-one coaching. Educational interventions primarily focused on delirium definition, risk factors, assessment and management. These educational interventions enhanced nurses' perception of delirium, boosting their confidence and knowledge in managing delirium. These interventions also led to increased compliance with delirium assessment and management protocols, which ultimately resulted in improved documentation accuracy and patient outcomes. CONCLUSIONS: Findings from this scoping review suggest that nursing administration need to provide support and education for delirium prevention and management to enhance nursing staff confidence and competence in assessing and managing delirium. The use of interactive educational techniques has demonstrated profound benefits in schema development, expertize promotion and critical thinking. These findings have significant implications for future research, including the identification of essential nursing competencies for educational interventions and the assessment of long-term knowledge retention and its application in nursing practice.

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