Loading...
Journal of dental education2024May01Vol.88issue(5)

歯科教育における文化的能力:評価と包摂のためのツールの開発

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的/目的:この研究は、選択された歯科医師(DDS)コースの文化的能力の内容を評価し、歯科学校のカリキュラムにおける文化的能力の統合を標準化するために使用できる評価ツールの使用を調査することを目的としています。 方法:調査がコースディレクターに送信され、文化的能力、包含のメカニズム、およびコースでトピックを教える際の快適レベルに関連する4つのトピックの包含を決定しました。同じコースのスキャンは、文化的能力を教えるためのカリキュラムに含まれる知識、スキル、態度(KSA)に関する専門家パネルの推奨事項から開発されたツールを使用して実施されました。 結果:21のコースディレクターが応答しました。15人は、彼らが健康の社会的決定要因を含めており、12個がコースに健康の不平等を含むと報告しました。教員は、これらのトピックを教える際に平均8.67の快適レベルを報告しましたが、文化的な謙虚さと暗黙のバイアスを教える際の快適レベルは少なくなりました。コースディレクターは、課題、ケーススタディ、講義、クイズ、患者ケア(臨床コース)を使用して、トピックを含めました。コースのスキャンは、コースシラバスで一般的な歯科医の能力の使用が、文化的能力に対する推奨される知識、スキル、態度をカバーしていることを示しました。 結論:ルーブリックは、文化的能力の内容の評価に適していました。コースシラビの一般的な歯科医の能力により、文化的能力を教えるために、歯科コースで推奨されるKSAを統合することができます。ただし、歯科学部は、コースの目標とコンテンツでKSAアイテムの統合のトレーニングを必要とする場合があります。

目的/目的:この研究は、選択された歯科医師(DDS)コースの文化的能力の内容を評価し、歯科学校のカリキュラムにおける文化的能力の統合を標準化するために使用できる評価ツールの使用を調査することを目的としています。 方法:調査がコースディレクターに送信され、文化的能力、包含のメカニズム、およびコースでトピックを教える際の快適レベルに関連する4つのトピックの包含を決定しました。同じコースのスキャンは、文化的能力を教えるためのカリキュラムに含まれる知識、スキル、態度(KSA)に関する専門家パネルの推奨事項から開発されたツールを使用して実施されました。 結果:21のコースディレクターが応答しました。15人は、彼らが健康の社会的決定要因を含めており、12個がコースに健康の不平等を含むと報告しました。教員は、これらのトピックを教える際に平均8.67の快適レベルを報告しましたが、文化的な謙虚さと暗黙のバイアスを教える際の快適レベルは少なくなりました。コースディレクターは、課題、ケーススタディ、講義、クイズ、患者ケア(臨床コース)を使用して、トピックを含めました。コースのスキャンは、コースシラバスで一般的な歯科医の能力の使用が、文化的能力に対する推奨される知識、スキル、態度をカバーしていることを示しました。 結論:ルーブリックは、文化的能力の内容の評価に適していました。コースシラビの一般的な歯科医の能力により、文化的能力を教えるために、歯科コースで推奨されるKSAを統合することができます。ただし、歯科学部は、コースの目標とコンテンツでKSAアイテムの統合のトレーニングを必要とする場合があります。

PURPOSE/OBJECTIVES: This study aimed to assess the cultural competency content in selected Doctor of Dental Surgery (DDS) courses and to explore the use of an assessment tool that may be used to standardize the integration of cultural competency in the dental school curriculum. METHODS: A survey was sent to course directors to determine the inclusion of four topics related to cultural competence, the mechanisms of inclusion, and their comfort level in teaching the topics in their courses.  A scan of the same courses was conducted with the use of a tool developed from an Expert Panel's recommendations for knowledge, skills, and attitudes (KSA) to be included in curricula for teaching cultural competence. RESULTS: Twenty-one course directors responded.  Fifteen reported they include social determinants of health and twelve include health inequities in their courses. Faculty reported an average of 8.67 comfort level in teaching these topics but there was less comfort level in teaching cultural humility and implicit bias.  Course directors used assignments, case studies, lectures, quizzes, and patient care (clinical courses) to include the topics. The scan of courses showed that the use of the Competencies for General Dentists in course syllabi covered the recommended knowledge, skills, and attitudes for cultural competence. CONCLUSIONS: The rubric was suitable for assessing cultural competency content.  The Competencies for General Dentists in course syllabi will allow the integration of the recommended KSA in dental courses to teach cultural competence.  However, dental faculty may need training in the integration of KSA items in course objectives and content.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google