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Brain sciences2024Mar06Vol.14issue(3)

読解、症状の負荷、および仕事に復帰するhemianopicディスレクシアの新しい治療法の影響

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

読解障害は、同名のhemianopiaで頻繁に発生し、hemianopicディスレクシア(HD)と呼ばれます。既存の治療方法は、読書中の読み取り速度、精度、眼の動きの改善を示しています。しかし、日常生活の機能的で読書関連のタスク、たとえば電話番号、タイピングエラーやテキストメモリを見つけることに及ぼすこのような治療の転送効果については、ほとんど知られていません。さらに、症状の負荷と仕事に戻ることへの影響についてはほとんど知られていない。ここでは、単一の単語の3つの異なるメソッドを強化するテキスト、迅速なシリアルビジュアルプレゼンテーション(RSVP)、および移動ウィンドウのテクニックとその有効性を評価する新しい読書療法を調べました。27人の慢性HD患者は、数ヶ月の治療期間の前後に治療のない間隔でベースライン設計で治療されました。HDは、4つのタイムポイントでの主観的な症状負荷に関する一連の読み取りテストとアンケートで評価されました。患者は数週間にわたって3つの読書療法すべてを受けました。結果は、すべての措置内の治療中の大幅で安定した改善を示しています。治療を受けた患者の約63%が治療後に職場に戻った。私たちの新しいHD治療は、読み取りパフォーマンスの広範囲にわたる永続的な改善につながり、機能的な読み取りタスクと症状負荷の削減に一般化され、患者の大部分が仕事に戻ることができたと結論付けました。

読解障害は、同名のhemianopiaで頻繁に発生し、hemianopicディスレクシア(HD)と呼ばれます。既存の治療方法は、読書中の読み取り速度、精度、眼の動きの改善を示しています。しかし、日常生活の機能的で読書関連のタスク、たとえば電話番号、タイピングエラーやテキストメモリを見つけることに及ぼすこのような治療の転送効果については、ほとんど知られていません。さらに、症状の負荷と仕事に戻ることへの影響についてはほとんど知られていない。ここでは、単一の単語の3つの異なるメソッドを強化するテキスト、迅速なシリアルビジュアルプレゼンテーション(RSVP)、および移動ウィンドウのテクニックとその有効性を評価する新しい読書療法を調べました。27人の慢性HD患者は、数ヶ月の治療期間の前後に治療のない間隔でベースライン設計で治療されました。HDは、4つのタイムポイントでの主観的な症状負荷に関する一連の読み取りテストとアンケートで評価されました。患者は数週間にわたって3つの読書療法すべてを受けました。結果は、すべての措置内の治療中の大幅で安定した改善を示しています。治療を受けた患者の約63%が治療後に職場に戻った。私たちの新しいHD治療は、読み取りパフォーマンスの広範囲にわたる永続的な改善につながり、機能的な読み取りタスクと症状負荷の削減に一般化され、患者の大部分が仕事に戻ることができたと結論付けました。

Reading disorders are frequent in homonymous hemianopia and are termed hemianopic dyslexia (HD). The existing treatment methods have shown improvements in reading speed, accuracy, and eye movements during reading. Yet, little is known about the transfer effects of such treatments on functional, reading-related tasks of daily life, e.g., reading phone numbers, finding typing errors or text memory. In addition, little is known about the effects on symptom load and return to work. Here, we examined a new reading therapy entailing three different methods-floating text, rapid serial visual presentation (RSVP) of single words, and the moving window technique-and evaluated their efficacy. Twenty-seven chronic HD patients were treated in a baseline design with treatment-free intervals before and after a treatment period of several months. HD was assessed with a battery of reading tests and a questionnaire about subjective symptom load at four time-points. Patients received all three reading therapies over several weeks. The results show significant and stable improvements during treatment within all measures. Approximately 63% of treated patients returned to work after the therapy. We concluded that our novel HD treatment led to widespread and lasting improvements in reading performance, generalized to functional reading tasks and reduced symptom load, and the majority of patients were able to return to work.

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