Loading...
Cureus2024Feb01Vol.16issue(2)

オンライン教育コンテンツを開発する臨床医 - 教育者の考慮事項:物語のレビュー

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

現代の医学教育では、臨床医教育者は、対面の指導を補完または置き換えるために、オンライン教育を開発することをますます求められています。オンラインカリキュラムの必要性が高まっているにもかかわらず、多くの医療専門家は、デジタルコンテンツの開発、展開、評価、メンテナンスのトレーニングと経験がありません。以前の研究は、オンライン教育開発のいくつかの側面に関するガイダンスを提供しますが、多くの場合、アクセシビリティ、法的考慮事項、経済的影響、持続可能性の課題など、重要な要素を見落としています。このレビューは、医療専門家にこれらの重要な問題の幅広い概要を提供します。教育の目標と目標をデジタルコンテンツに合わせること、適切なオンラインインターフェイスを選択し、アクセシビリティを最大化して包括的なオンライン学習環境を作成する戦略を採用するなど、さまざまな教育的考慮事項について説明します。効果的で高品質で永続的なオーディオ視聴覚コンテンツを作成するための実用的なヒントを提供し、最初のコンテンツの展開、テスト、評価、および改訂を反映しています。ターゲットオーディエンスに教員が含まれる場合、継続的な医学教育クレジットを取得することの複雑さについて説明します。著作権法、知的財産権、医療責任など、オンライン教育者が考慮しなければならないいくつかの法的問題に対処します。このレビューは、教育プログラムの長期的な成功を確保するための持続可能性メカニズムと経済的考慮事項の議論で締めくくります。私たちの推奨事項は、法的意味を検討しながら、効果的で包括的で持続可能なオンラインコンテンツを生成するための実用的なツールでデジタル教育の旅に出る医療専門家を装備することを目的としています。

現代の医学教育では、臨床医教育者は、対面の指導を補完または置き換えるために、オンライン教育を開発することをますます求められています。オンラインカリキュラムの必要性が高まっているにもかかわらず、多くの医療専門家は、デジタルコンテンツの開発、展開、評価、メンテナンスのトレーニングと経験がありません。以前の研究は、オンライン教育開発のいくつかの側面に関するガイダンスを提供しますが、多くの場合、アクセシビリティ、法的考慮事項、経済的影響、持続可能性の課題など、重要な要素を見落としています。このレビューは、医療専門家にこれらの重要な問題の幅広い概要を提供します。教育の目標と目標をデジタルコンテンツに合わせること、適切なオンラインインターフェイスを選択し、アクセシビリティを最大化して包括的なオンライン学習環境を作成する戦略を採用するなど、さまざまな教育的考慮事項について説明します。効果的で高品質で永続的なオーディオ視聴覚コンテンツを作成するための実用的なヒントを提供し、最初のコンテンツの展開、テスト、評価、および改訂を反映しています。ターゲットオーディエンスに教員が含まれる場合、継続的な医学教育クレジットを取得することの複雑さについて説明します。著作権法、知的財産権、医療責任など、オンライン教育者が考慮しなければならないいくつかの法的問題に対処します。このレビューは、教育プログラムの長期的な成功を確保するための持続可能性メカニズムと経済的考慮事項の議論で締めくくります。私たちの推奨事項は、法的意味を検討しながら、効果的で包括的で持続可能なオンラインコンテンツを生成するための実用的なツールでデジタル教育の旅に出る医療専門家を装備することを目的としています。

In modern medical education, clinician-educators are increasingly called upon to develop online education to complement or replace in-person instruction. Despite a growing need for online curricula, many medical professionals lack training and experience in digital content development, deployment, assessment, and maintenance. Previous studies offer guidance on some aspects of online education development but often overlook key components, such as accessibility, legal considerations, financial implications, and sustainability challenges. This review offers medical professionals a broad overview of these important issues. We discuss various pedagogical considerations, including aligning educational goals and objectives with the digital content, choosing the appropriate online interface, and employing strategies to mitigate cognitive load while maximizing accessibility to create an inclusive online learning environment. We offer practical tips for creating effective, high-quality, and enduring audio-visual content and reflect on initial content deployment, testing, assessment, and revision. We discuss the intricacies of obtaining continuing medical education credits when the target audience includes faculty members. We address several legal issues online educators must consider, such as copyright laws, intellectual property rights, and medical liability. The review concludes with a discussion of sustainability mechanisms and financial considerations to ensure the long-term success of the educational program. Our recommendations aim to equip medical professionals embarking on a digital education journey with practical tools to produce effective, inclusive, and sustainable online content while considering legal implications.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google