著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
グルーブ、または音楽に移るという楽しい衝動は、感情と行動の関係についてユニークな洞察を提供します。音楽モデルの予測コーディングは、グルーブが時間の経過とともに形成される音楽の予測にリンクされており、中程度の複雑さの刺激が最も楽しく、動きを生む可能性が高いと評価されています。同時に、リスナーは音楽のリスニングから派生した喜びが異なります。音楽の認識の障害や一般的なアンヘドニアの障害にもかかわらず、音楽のリスニング中の喜びを報告した音楽の報告を受けた個人。ミュージカルアンヘドニクスの溝の主観的な体験についてはほとんど知られていません。ここでは、溝と音楽の報酬の感度の関係を調べました。参加者(n = 287)は、知覚された複雑さが異なるドラムブレークを聞き、それぞれを喜びと動きたいと評価しました。音楽のアンヘドニクス(n = 13)は、音楽の認識能力と一般的なanhedoniaに一致したコントロール(n = 13)と比較して、格付けが大幅に低かった。しかし、両方のグループは、快楽と動きと刺激の複雑さの評価と刺激の複雑さの間の古典的な逆U関係を実証しました。サンプル全体で、喜びの評価は、非常に複雑な刺激に対する音楽報酬の感度と最も強く関連していました(つまり、音楽の報酬の感度と刺激の複雑さの間に相互作用がありました)。最後に、音楽報酬の感覚運動サブスケールは動きと一意に関連していましたが、音楽報酬の他の5つの側面を超えて、喜びではなく評価はありませんでした。結果は、報酬の感受性の多次元的な性質を強調し、喜びと動きを望んでいることは、重複するが分離可能なメカニズムによって駆動されることを示唆しています。
グルーブ、または音楽に移るという楽しい衝動は、感情と行動の関係についてユニークな洞察を提供します。音楽モデルの予測コーディングは、グルーブが時間の経過とともに形成される音楽の予測にリンクされており、中程度の複雑さの刺激が最も楽しく、動きを生む可能性が高いと評価されています。同時に、リスナーは音楽のリスニングから派生した喜びが異なります。音楽の認識の障害や一般的なアンヘドニアの障害にもかかわらず、音楽のリスニング中の喜びを報告した音楽の報告を受けた個人。ミュージカルアンヘドニクスの溝の主観的な体験についてはほとんど知られていません。ここでは、溝と音楽の報酬の感度の関係を調べました。参加者(n = 287)は、知覚された複雑さが異なるドラムブレークを聞き、それぞれを喜びと動きたいと評価しました。音楽のアンヘドニクス(n = 13)は、音楽の認識能力と一般的なanhedoniaに一致したコントロール(n = 13)と比較して、格付けが大幅に低かった。しかし、両方のグループは、快楽と動きと刺激の複雑さの評価と刺激の複雑さの間の古典的な逆U関係を実証しました。サンプル全体で、喜びの評価は、非常に複雑な刺激に対する音楽報酬の感度と最も強く関連していました(つまり、音楽の報酬の感度と刺激の複雑さの間に相互作用がありました)。最後に、音楽報酬の感覚運動サブスケールは動きと一意に関連していましたが、音楽報酬の他の5つの側面を超えて、喜びではなく評価はありませんでした。結果は、報酬の感受性の多次元的な性質を強調し、喜びと動きを望んでいることは、重複するが分離可能なメカニズムによって駆動されることを示唆しています。
Groove, or the pleasurable urge to move to music, offers unique insight into the relationship between emotion and action. The predictive coding of music model posits that groove is linked to predictions of music formed over time, with stimuli of moderate complexity rated as most pleasurable and likely to engender movement. At the same time, listeners vary in the pleasure they derive from music listening: individuals with musical anhedonia report reduced pleasure during music listening despite no impairments in music perception and no general anhedonia. Little is known about musical anhedonics' subjective experience of groove. Here we examined the relationship between groove and music reward sensitivity. Participants (n = 287) heard drum-breaks that varied in perceived complexity, and rated each for pleasure and wanting to move. Musical anhedonics (n = 13) had significantly lower ratings compared to controls (n = 13) matched on music perception abilities and general anhedonia. However, both groups demonstrated the classic inverted-U relationship between ratings of pleasure & move and stimulus complexity, with ratings peaking for intermediately complex stimuli. Across our entire sample, pleasure ratings were most strongly related with music reward sensitivity for highly complex stimuli (i.e., there was an interaction between music reward sensitivity and stimulus complexity). Finally, the sensorimotor subscale of music reward was uniquely associated with move, but not pleasure, ratings above and beyond the five other dimensions of musical reward. Results highlight the multidimensional nature of reward sensitivity and suggest that pleasure and wanting to move are driven by overlapping but separable mechanisms.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。