Loading...
Children (Basel, Switzerland)2024Apr03Vol.11issue(4)

太りすぎのハンドボール選手のスキル、気分、パフォーマンスの向上:個々のvs集団的励まし戦略の探求

,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この比較研究では、ハンドボールの試合中に技術的なタクシーなスキルと肥満の学生の気分状態を強化する際の、個々の言葉による励ましと集団的な言葉による励ましの2つの教育方法の有効性を調査しています。この研究では、ランダム化比較設計を採用しており、28人の過体重学生(50%の女性)、年齢:17.4±2.08歳、BMI:女性では26.8±1.5、男性で27.3±2.1が含まれます。技術的な特徴的なスキルは、ボールプレイ(BP)、征服ボール(CB)、失われたボール(LB)、シュート/ゴール、保存指数、防御指数など、パフォーマンスメトリック(Gréhaigneによる個別の評価提案)を通じて評価されます。テスト前後のテスト(BRUMSスケール)を使用して評価されます。結果は、個々の言葉による励ましが技術的触覚スキルを大幅に向上させ、集団的な言葉による励ましと比較して、太りすぎの学生の気分状態にプラスの影響を与えることを明らかにしています。VEIを使用したセッション1の少年は、VECと比較して、ボールプレイの数が大幅に多く表示されました(平均差= 0.94標準偏差、p = 0.004)および征服ボール(平均差= 0.78標準偏差、p = 0.006)を示しました。彼らはまた、失われたボールの数が少ない(平均差= -0.62標準偏差、p = 0.018)、射撃効率が高い(シュート/目標比、平均差= 0.67標準偏差; p = 0.013)。セッション2で同様の傾向が観察され、VEIは再び利点を示しています。少女たちは、両方のセッションでVEIで同様の改善を示しました。特に、これらのパフォーマンスの向上は、前向きな感情的変化と一致し、VEIは男の子と女の子の両方のうつ病と疲労スコアの大幅な減少をもたらしました。この研究は、ハンドボールの文脈における太りすぎの学生の特定のニーズに合わせて教える方法を調整することの重要性を強調し、スキル開発と感情的な幸福に対する個別の言葉による励ましの有効性を強調しています。これらの調査結果は、体育に関与する教育者とコーチに実際的な意味を提供し、スポーツ環境で太りすぎの学生の学習体験を最適化するためのパーソナライズされたアプローチを提唱します。

この比較研究では、ハンドボールの試合中に技術的なタクシーなスキルと肥満の学生の気分状態を強化する際の、個々の言葉による励ましと集団的な言葉による励ましの2つの教育方法の有効性を調査しています。この研究では、ランダム化比較設計を採用しており、28人の過体重学生(50%の女性)、年齢:17.4±2.08歳、BMI:女性では26.8±1.5、男性で27.3±2.1が含まれます。技術的な特徴的なスキルは、ボールプレイ(BP)、征服ボール(CB)、失われたボール(LB)、シュート/ゴール、保存指数、防御指数など、パフォーマンスメトリック(Gréhaigneによる個別の評価提案)を通じて評価されます。テスト前後のテスト(BRUMSスケール)を使用して評価されます。結果は、個々の言葉による励ましが技術的触覚スキルを大幅に向上させ、集団的な言葉による励ましと比較して、太りすぎの学生の気分状態にプラスの影響を与えることを明らかにしています。VEIを使用したセッション1の少年は、VECと比較して、ボールプレイの数が大幅に多く表示されました(平均差= 0.94標準偏差、p = 0.004)および征服ボール(平均差= 0.78標準偏差、p = 0.006)を示しました。彼らはまた、失われたボールの数が少ない(平均差= -0.62標準偏差、p = 0.018)、射撃効率が高い(シュート/目標比、平均差= 0.67標準偏差; p = 0.013)。セッション2で同様の傾向が観察され、VEIは再び利点を示しています。少女たちは、両方のセッションでVEIで同様の改善を示しました。特に、これらのパフォーマンスの向上は、前向きな感情的変化と一致し、VEIは男の子と女の子の両方のうつ病と疲労スコアの大幅な減少をもたらしました。この研究は、ハンドボールの文脈における太りすぎの学生の特定のニーズに合わせて教える方法を調整することの重要性を強調し、スキル開発と感情的な幸福に対する個別の言葉による励ましの有効性を強調しています。これらの調査結果は、体育に関与する教育者とコーチに実際的な意味を提供し、スポーツ環境で太りすぎの学生の学習体験を最適化するためのパーソナライズされたアプローチを提唱します。

This comparative study investigates the effectiveness of two teaching methods, individual verbal encouragement and collective verbal encouragement, in enhancing the technical-tactical skills and mood state of obese students during handball matches. This study employs a randomized controlled design and involves 28 overweight students (50% females), age: 17.4 ± 2.08 years and BMI: 26.8 ± 1.5 for females and 27.3 ± 2.1 for males. Technical-tactical skills are assessed through performance metrics (individual evaluation proposal by Gréhaigne) such as Ball Played (BP), Conquered Ball (CB), Lost Ball (LB), Shoots/Goals, Conservation index, and defensive index, while mood states are evaluated using pre- and post-tests (BRUMS Scale). Results reveal that individual verbal encouragement significantly enhances technical-tactical skills and positively influences the mood state of overweight students compared to collective verbal encouragement. Boys in Session 1 with VEI displayed a significantly higher number of ball plays (mean difference = 0.94 standard deviations, p = 0.004) and conquered balls (mean difference = 0.78 standard deviations, p = 0.006) compared to VEC. They also had a lower number of Lost Balls (mean difference = -0.62 standard deviations, p = 0.018) and a higher shooting efficiency (Shoots/Goals ratio, mean difference = 0.67 standard deviations; p = 0.013). Similar trends were observed in Session 2, with VEI, again, demonstrating advantages. Girls exhibited analogous improvements with VEI in both sessions. Notably, these performance enhancements coincided with positive emotional changes, with VEI leading to a greater decrease in depression and fatigue scores for both boys and girls. The study highlights the importance of tailoring teaching methods to the specific needs of overweight students in the context of handball, emphasizing the effectiveness of individualized verbal encouragement for skill development and emotional well-being. These findings offer practical implications for educators and coaches involved in physical education, advocating for personalized approaches to optimize learning experiences for overweight students in sports settings.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google