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プロバイダーの支払いメカニズムとしての降伏は、2012年にガーナ国民健康保険制度(NHIS)によって政策の注目を集め、ガーナのアシャンティ地域で操縦されました。最近の研究により、この政策は、不適切な政策フレーミング、俳優の争い、不明確な政策設計特性、および不利な政治的文脈のために2017年に停止されたことが明らかになりました。ただし、NHISは、プロバイダーの支払いオプションとしてのキャピテントに依然として関心を持っています。修正された政治プロセスモデルを使用して、次の方法を探求するために将来の政策分析が実施されました。i)適切に政策議論を再構成します。ii)政治的機会を生み出す。iii)ガーナの降伏へのポリシーの注意を上げるためにリソースを動員します。2019年12月に、18人の利害関係者の目的のあるサンプルとの半構造化されたインタビューから、断面定性データが収集され、パイロット地域の41人の政策受益者との4つのコミュニティレベルのフォーカスグループディスカッションを補完しました。すべてのデータはテープ録音され、転写されました。NVIVO 12ソフトウェアを使用して、分析はテーマがありました。結果は、ポリシーの適切な再構成には、ポリシーの改名、特定のポリシー設計特性(救急医療、降伏率、プロバイダーの選択、および割り当て)の改良、およびコスト封じ込めの代わりに、キャピテントの健康上の利点に関するポリシーのコミュニケーションと擁護を再焦点化することが必要であることが明らかになりました。意図。政策の再実装の政治的機会を生み出すために、より広範な利害関係者の協議を伴う政治的に敏感なアプローチを採用する必要があります。政策の擁護とコミュニケーションは、政治的に中立的なエージェントが主導することを証明するべきです。公平な降伏ポリシーの実装では、医療施設、特に低レベルの施設のリソースが必要であり、インフラストラクチャ、消耗品、改善された情報管理システム、および訓練を受けた人員がサービス提供能力を強化する必要があります。この研究は、ガーナの降伏政策に利害関係者の利益が存在すると結論付け、効果的な再構成、政治的機会の創造、および政策の注意を取り戻すために必要なリソースの動員を求めています。
プロバイダーの支払いメカニズムとしての降伏は、2012年にガーナ国民健康保険制度(NHIS)によって政策の注目を集め、ガーナのアシャンティ地域で操縦されました。最近の研究により、この政策は、不適切な政策フレーミング、俳優の争い、不明確な政策設計特性、および不利な政治的文脈のために2017年に停止されたことが明らかになりました。ただし、NHISは、プロバイダーの支払いオプションとしてのキャピテントに依然として関心を持っています。修正された政治プロセスモデルを使用して、次の方法を探求するために将来の政策分析が実施されました。i)適切に政策議論を再構成します。ii)政治的機会を生み出す。iii)ガーナの降伏へのポリシーの注意を上げるためにリソースを動員します。2019年12月に、18人の利害関係者の目的のあるサンプルとの半構造化されたインタビューから、断面定性データが収集され、パイロット地域の41人の政策受益者との4つのコミュニティレベルのフォーカスグループディスカッションを補完しました。すべてのデータはテープ録音され、転写されました。NVIVO 12ソフトウェアを使用して、分析はテーマがありました。結果は、ポリシーの適切な再構成には、ポリシーの改名、特定のポリシー設計特性(救急医療、降伏率、プロバイダーの選択、および割り当て)の改良、およびコスト封じ込めの代わりに、キャピテントの健康上の利点に関するポリシーのコミュニケーションと擁護を再焦点化することが必要であることが明らかになりました。意図。政策の再実装の政治的機会を生み出すために、より広範な利害関係者の協議を伴う政治的に敏感なアプローチを採用する必要があります。政策の擁護とコミュニケーションは、政治的に中立的なエージェントが主導することを証明するべきです。公平な降伏ポリシーの実装では、医療施設、特に低レベルの施設のリソースが必要であり、インフラストラクチャ、消耗品、改善された情報管理システム、および訓練を受けた人員がサービス提供能力を強化する必要があります。この研究は、ガーナの降伏政策に利害関係者の利益が存在すると結論付け、効果的な再構成、政治的機会の創造、および政策の注意を取り戻すために必要なリソースの動員を求めています。
Capitation as a provider payment mechanism gained policy attention by the Ghana National Health Insurance Scheme (NHIS) in 2012 and was piloted in the Ashanti Region, Ghana. Recent studies revealed that the policy was suspended in 2017 due to inappropriate policy framing, actor contestations, unclear policy design characteristics, and an unfavorable political context. However, the NHIS still has interest in capitation as a provider payment option. Using the modified political process model, a prospective policy analysis was conducted to explore how to: i) appropriately reframe policy debates; ii) create political opportunities; and iii) mobilize resources to reattract policy attention to capitation in Ghana. Cross-sectional qualitative data were gathered in December, 2019 from semi-structured interviews with a purposive sample of 18 stakeholders and complemented with four community-level focus group discussions with 41 policy beneficiaries in the pilot region. All data were tape-recorded and transcribed. The analysis was thematic, using the NVivo 12 software. The results revealed that an appropriate reframing of the policy requires policy renaming, refinement of certain policy design characteristics (emergency care, capitation rates, choice and assignment of providers) and refocusing policy communication and advocacy on the health benefits of capitation instead of its cost containment intent. To create political opportunities for policy re-implementation, a politically sensitive approach with broader stakeholder consultations should be adopted. Policy advocacy and communication should be evidenced-based and led by politically neutral agents. An equitable capitation policy implementation requires resourcing health facilities, especially the lower-level facilities, with improved infrastructure, consumables, improved information management systems and well-trained personnel to enhance their service delivery capacities. The study concludes that there exists stakeholder interest in the capitation policy in Ghana and calls for an effective reframing, creation of political opportunities, and mobilization of needed resources to regain policy attention.
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