Loading...
Nature communications2024Jun06Vol.15issue(1)

大学のルームメイトが学業成績に及ぼす不均一なピア効果

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

学生のピアが学習成果にどのように影響するかを理解することは、複雑な社会システムにおける効果的な教育管理には重要です。ただし、ピア選択と進化するピア関係の複雑さは、静的な観測データを使用してピア効果を特定するための課題をもたらします。ここでは、ヌルモデルと回帰アプローチの両方を使用して、5,272人の学部生の縦断的データを使用してピア効果を調べます。登録時にルームメイトの割り当てが卒業まで存続し、ルームメイトの関係が持続すると、ルームメイトの割り当てが順調にランダムになります。具体的には、寮の部屋間で学生をランダムにシャッフルすることにより、ルームメイトのヌルモデルを構築し、ルームメイトのアカデミックパフォーマンスの類似性を定量化する同化メトリックを導入します。ルームメイトのヌルモデルよりも実際のデータの同化が大幅に大きくなることがわかります。これにより、ルームメイトのピアエフェクトが示唆されています。さらに、同化は時間とともに全体的に増加する傾向を示し、ピア効果が強くなることを示唆しています。回帰分析により、ピア不均一性の緩和的役割がさらに明らかになります。特に、ルームメイトが同様に機能すると、学生の将来のパフォーマンスとルームメイトの平均以前のパフォーマンスとの間の肯定的な関係がより顕著であり、寮の部屋での順序ランクは独立した効果があります。私たちの調査結果は、学生の学業成績に影響を与える際の大学のルームメイトの役割を理解することに貢献しています。

学生のピアが学習成果にどのように影響するかを理解することは、複雑な社会システムにおける効果的な教育管理には重要です。ただし、ピア選択と進化するピア関係の複雑さは、静的な観測データを使用してピア効果を特定するための課題をもたらします。ここでは、ヌルモデルと回帰アプローチの両方を使用して、5,272人の学部生の縦断的データを使用してピア効果を調べます。登録時にルームメイトの割り当てが卒業まで存続し、ルームメイトの関係が持続すると、ルームメイトの割り当てが順調にランダムになります。具体的には、寮の部屋間で学生をランダムにシャッフルすることにより、ルームメイトのヌルモデルを構築し、ルームメイトのアカデミックパフォーマンスの類似性を定量化する同化メトリックを導入します。ルームメイトのヌルモデルよりも実際のデータの同化が大幅に大きくなることがわかります。これにより、ルームメイトのピアエフェクトが示唆されています。さらに、同化は時間とともに全体的に増加する傾向を示し、ピア効果が強くなることを示唆しています。回帰分析により、ピア不均一性の緩和的役割がさらに明らかになります。特に、ルームメイトが同様に機能すると、学生の将来のパフォーマンスとルームメイトの平均以前のパフォーマンスとの間の肯定的な関係がより顕著であり、寮の部屋での順序ランクは独立した効果があります。私たちの調査結果は、学生の学業成績に影響を与える際の大学のルームメイトの役割を理解することに貢献しています。

Understanding how student peers influence learning outcomes is crucial for effective education management in complex social systems. The complexities of peer selection and evolving peer relationships, however, pose challenges for identifying peer effects using static observational data. Here we use both null-model and regression approaches to examine peer effects using longitudinal data from 5,272 undergraduates, where roommate assignments are plausibly random upon enrollment and roommate relationships persist until graduation. Specifically, we construct a roommate null model by randomly shuffling students among dorm rooms and introduce an assimilation metric to quantify similarities in roommate academic performance. We find significantly larger assimilation in actual data than in the roommate null model, suggesting roommate peer effects, whereby roommates have more similar performance than expected by chance alone. Moreover, assimilation exhibits an overall increasing trend over time, suggesting that peer effects become stronger the longer roommates live together. Our regression analysis further reveals the moderating role of peer heterogeneity. In particular, when roommates perform similarly, the positive relationship between a student's future performance and their roommates' average prior performance is more pronounced, and their ordinal rank in the dorm room has an independent effect. Our findings contribute to understanding the role of college roommates in influencing student academic performance.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google