著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
近年、世界的に青少年の間で人生の満足度が顕著に低下しています。本研究では、パンデミック中のフィンランドの一般的な中等学校の学生の幸福に関する肯定的な心理学介入コースの即時および長期的な影響を調査しました。部分的に無作為化された待機リストコントロールグループの設計に基づいて、この研究には、10の学校から350人の生徒の最終サンプルが含まれていました。自己報告措置を使用して、即時のグループ間効果と、介入の長期的なグループ内効果の両方を学生と悪化に及ぼしました。肯定的な心理学と認知療法の方法の組み合わせが適用され、このコースは参加学校の教師と学生福祉担当者によって管理されました。調査結果は、筋力介入コースを伴う研究が、学校での肯定的な習慣、幸福、肯定的な感情の生徒の経験を強化したことを示しています。しかし、効果のサイズは小さかった。介入は、幸福、否定的な感情、うつ病、または研究関連の燃え尽きのあらゆる側面に即座に影響を与えませんでした。長期的な影響の分析における学生の幸福の重要な肯定的な変化は、慎重に解釈する必要があります。学生はまた、個人的な生活と研究の両方に対する介入のプラスの効果を報告しました。全体として、介入は小さながプラスの影響を与え、学生に幸福を高めて微調整したようです。この結果は、15〜19歳の一般高等学校の学生に対する肯定的な教育の実施に関する貴重な洞察を提供します。
近年、世界的に青少年の間で人生の満足度が顕著に低下しています。本研究では、パンデミック中のフィンランドの一般的な中等学校の学生の幸福に関する肯定的な心理学介入コースの即時および長期的な影響を調査しました。部分的に無作為化された待機リストコントロールグループの設計に基づいて、この研究には、10の学校から350人の生徒の最終サンプルが含まれていました。自己報告措置を使用して、即時のグループ間効果と、介入の長期的なグループ内効果の両方を学生と悪化に及ぼしました。肯定的な心理学と認知療法の方法の組み合わせが適用され、このコースは参加学校の教師と学生福祉担当者によって管理されました。調査結果は、筋力介入コースを伴う研究が、学校での肯定的な習慣、幸福、肯定的な感情の生徒の経験を強化したことを示しています。しかし、効果のサイズは小さかった。介入は、幸福、否定的な感情、うつ病、または研究関連の燃え尽きのあらゆる側面に即座に影響を与えませんでした。長期的な影響の分析における学生の幸福の重要な肯定的な変化は、慎重に解釈する必要があります。学生はまた、個人的な生活と研究の両方に対する介入のプラスの効果を報告しました。全体として、介入は小さながプラスの影響を与え、学生に幸福を高めて微調整したようです。この結果は、15〜19歳の一般高等学校の学生に対する肯定的な教育の実施に関する貴重な洞察を提供します。
There has been a noticeable decline in life satisfaction among adolescents globally in recent years. The present study explored the immediate and long-term effects of a positive psychology intervention course, Study with Strength, on the well-being of students at general upper secondary school in Finland during the pandemic. Based on a partly randomized wait-list control group design, the study included a final sample of 350 students from 10 schools. Self-report measures were used to assess both immediate between-group effects and long-term within-group effects of the intervention on student well-and ill-being. A combination of methods from positive psychology and cognitive therapy were applied, and the course was administered by the participating schools' own teachers and student-welfare personnel. The findings show that the Study with Strength intervention course enhanced the students' experiences of positive practices at school, happiness and of positive emotions. However, the effect sizes were small. The intervention did not have any immediate effects on all aspects of well-being, negative emotions, depression, or study-related burnout. The significant, positive changes in students' well-being in the analysis of long-term effects must be interpreted with caution. The students also reported a positive effect of the intervention both on their personal lives and in their studies. Overall, it appears that the intervention had a small but positive impact, nudging students towards enhanced well-being. The results offer valuable insights into the implementation of positive education on students at general upper secondary school aged 15-19.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。