著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:過去10年間で、人道的緊急事態が増加しており、人道的健康の専門化に対する需要が高くなりました。教育とトレーニングは、これらの労働者が危機中に効果的なケアを提供する準備をするために重要です。人道的健康教育における現在の最先端の理解は、将来の教育プログラムの研究開発を知らせるために不可欠です。このレビューでは、査読付きの文献を調査して、現場での現在の思考に関する洞察を提供します。 方法:レビューは2023年3月に実施され、2024年5月にPubMed、Web of Science、Scopus、およびEducation Resource Information Centerデータベースが2013年1月以降に公開された英語の査読済み記事のデータベースを使用して更新されました。スコーピングレビューのために、系統的レビューのための優先レポート項目とスコーピングレビューのメタ分析拡張(PRISMA-SCR)に遵守されています。定性的コンテンツ分析を使用してデータを分析し、物語の記述要約として提示されました。 結果:スクリーニング後、32の記事が選択基準を満たしました。選択された記事のテーマは、教育とトレーニングのフレームワーク、マッピング、プログラムに焦点を当てています。成長する機会にもかかわらず、ほとんどの教育とトレーニングプログラムはグローバルノースに拠点を置いています。特定されたギャップには、標準化されたカリキュラムまたはコンピテンシーフレームワークの不足と、さらなる標準化されたトレーニングプログラムの開発と評価を導くための評価フレームワークが含まれます。学際的および協力的なパートナーシップ、反復設計、eラーニングを含む混合教育方法とモダリティが成功したトレーニングを促進しました。ただし、物流的および技術的な制約と標準化されたトレーニングフレームワークの欠如は、このようなトレーニングプログラムの開発、実装、評価の障壁でした。 結論:このレビューは、過去10年間の人道的健康教育の傾向の概要を提供し、将来の教育開発と研究の重要な分野を特定します。調査結果は、学際的および協力的なパートナーシップを適応させ、地域センター、地元のリーダーシップ、電子シミュレーションを含むアクセス可能なeラーニングを通じて地元のスタッフのトレーニングを優先することの重要性を強調しています。また、このレビューでは、トレーニングプログラムを評価し、改善の分野を特定するための標準化されたメトリックを備えた人道的健康教育とトレーニングプログラムの継続的な研究と評価の必要性を強調しています。これらのステップは、人道的医療専門家が危機的状況で効果的な医療を提供するための適切なトレーニングを受けることを保証するのに役立ちます。
はじめに:過去10年間で、人道的緊急事態が増加しており、人道的健康の専門化に対する需要が高くなりました。教育とトレーニングは、これらの労働者が危機中に効果的なケアを提供する準備をするために重要です。人道的健康教育における現在の最先端の理解は、将来の教育プログラムの研究開発を知らせるために不可欠です。このレビューでは、査読付きの文献を調査して、現場での現在の思考に関する洞察を提供します。 方法:レビューは2023年3月に実施され、2024年5月にPubMed、Web of Science、Scopus、およびEducation Resource Information Centerデータベースが2013年1月以降に公開された英語の査読済み記事のデータベースを使用して更新されました。スコーピングレビューのために、系統的レビューのための優先レポート項目とスコーピングレビューのメタ分析拡張(PRISMA-SCR)に遵守されています。定性的コンテンツ分析を使用してデータを分析し、物語の記述要約として提示されました。 結果:スクリーニング後、32の記事が選択基準を満たしました。選択された記事のテーマは、教育とトレーニングのフレームワーク、マッピング、プログラムに焦点を当てています。成長する機会にもかかわらず、ほとんどの教育とトレーニングプログラムはグローバルノースに拠点を置いています。特定されたギャップには、標準化されたカリキュラムまたはコンピテンシーフレームワークの不足と、さらなる標準化されたトレーニングプログラムの開発と評価を導くための評価フレームワークが含まれます。学際的および協力的なパートナーシップ、反復設計、eラーニングを含む混合教育方法とモダリティが成功したトレーニングを促進しました。ただし、物流的および技術的な制約と標準化されたトレーニングフレームワークの欠如は、このようなトレーニングプログラムの開発、実装、評価の障壁でした。 結論:このレビューは、過去10年間の人道的健康教育の傾向の概要を提供し、将来の教育開発と研究の重要な分野を特定します。調査結果は、学際的および協力的なパートナーシップを適応させ、地域センター、地元のリーダーシップ、電子シミュレーションを含むアクセス可能なeラーニングを通じて地元のスタッフのトレーニングを優先することの重要性を強調しています。また、このレビューでは、トレーニングプログラムを評価し、改善の分野を特定するための標準化されたメトリックを備えた人道的健康教育とトレーニングプログラムの継続的な研究と評価の必要性を強調しています。これらのステップは、人道的医療専門家が危機的状況で効果的な医療を提供するための適切なトレーニングを受けることを保証するのに役立ちます。
INTRODUCTION: In the past decade, humanitarian emergencies have been increasing, leading to an higher demand for humanitarian health professionalization. Education and training are critical for preparing these workers to provide effective care during crises. Understanding the current state-of-the-art in humanitarian health education is essential to inform research and development of future educational programs. This review surveys the peer-reviewed literature to provide insights into the current thinking in the field. METHODS: A review was conducted in March 2023 and updated in May 2024 using PubMed, Web of Science, Scopus, and Education Resources Information Center databases for English-language peer-reviewed articles published since January 2013. The review followed the Joanna Briggs Institute methodology for scoping reviews and adhered to the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses extension for Scoping Reviews (PRISMA-ScR). Data were analyzed using qualitative content analysis and presented as a narrative descriptive summary. RESULTS: After screening, 32 articles met the inclusion criteria. The themes of the selected articles focus on education and training frameworks, mapping, and programs. Despite the growing opportunities, most education and training programs are based in the Global North. The gaps identified include a lack of standardized curriculum or competency frameworks and evaluation frameworks to guide the development and evaluation of further standardized training programs. Interdisciplinary and collaborative partnerships, iterative design, and mixed teaching methods and modalities, including e-learning, facilitated successful training. However, logistical and technical constraints and the lack of standardized training frameworks were barriers to developing, implementing, and evaluating such training programs. CONCLUSION: This review provides an overview of the humanitarian health education trends over the last decade and identifies key areas for future educational development and research. The findings emphasize the importance of adapting interdisciplinary and collaborative partnerships and prioritizing the training of local staff through regional centers, local leadership, and accessible e-learning, including e-simulation. The review also highlights the need for continued research and evaluation of humanitarian health education and training programs with standardized metrics to evaluate training programs and identify areas for improvement. These steps will help ensure that humanitarian health professionals receive adequate training to provide effective healthcare in crisis situations.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。