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CBE life sciences education2025Mar01Vol.24issue(1)

学部のSTEM学生のグレーディングプラクティスに対する認識は、クイズが自己決定のドライバーにプラスの影響を与えることを明らかにしています

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

成績は教育の主食であり、将来のキャリアの機会への玄関口です。しかし、採点の実践は不平等を(再)生成し、生徒に不十分でやる気がないと感じることがあります。代替のグレーディングプラクティスはこれらの問題に対処する可能性がありますが、これらの戦略は、多くの場合、より大きな教室の設定では時間的に時間がかかり、非現実的です。この研究では、科学、技術、工学、数学(STEM)の学部生の学習と福祉にどのように動機付けられ、学習に影響を与える方法を概念化するために、実装しやすいグレーディングプラクティスであるクラス内のクイズレターを探ります。自己決定理論のレンズを通じて、2つのSTEMコースでクイズの再集会を経験した学部生と半構造化されたインタビューを実施しました。我々の結果は、再集計が生徒の主題の能力、成績の成果の自律性、インストラクターへの関連性の感情、および学習の全体的な動機に対する認識を大幅に改善したことを明らかにしました。学生の大半はまた、伝統的なグレーディングの実践が彼らの動機と幸福にどのように悪影響を与えたかを表明しました。さらに、定量分析により、クイズが再集会したことで、最初のクイズで低い得点を獲得した学生に特に恩恵を受けたことが明らかになりました。この研究は、学生の学習を動機付け、教育における体系的な障壁を軽減する、より公平で単なるグレーディングアプローチを選択することにより、教育者に従来の格付け慣行を再考するように促すことを目指しています。

成績は教育の主食であり、将来のキャリアの機会への玄関口です。しかし、採点の実践は不平等を(再)生成し、生徒に不十分でやる気がないと感じることがあります。代替のグレーディングプラクティスはこれらの問題に対処する可能性がありますが、これらの戦略は、多くの場合、より大きな教室の設定では時間的に時間がかかり、非現実的です。この研究では、科学、技術、工学、数学(STEM)の学部生の学習と福祉にどのように動機付けられ、学習に影響を与える方法を概念化するために、実装しやすいグレーディングプラクティスであるクラス内のクイズレターを探ります。自己決定理論のレンズを通じて、2つのSTEMコースでクイズの再集会を経験した学部生と半構造化されたインタビューを実施しました。我々の結果は、再集計が生徒の主題の能力、成績の成果の自律性、インストラクターへの関連性の感情、および学習の全体的な動機に対する認識を大幅に改善したことを明らかにしました。学生の大半はまた、伝統的なグレーディングの実践が彼らの動機と幸福にどのように悪影響を与えたかを表明しました。さらに、定量分析により、クイズが再集会したことで、最初のクイズで低い得点を獲得した学生に特に恩恵を受けたことが明らかになりました。この研究は、学生の学習を動機付け、教育における体系的な障壁を軽減する、より公平で単なるグレーディングアプローチを選択することにより、教育者に従来の格付け慣行を再考するように促すことを目指しています。

Grades are a staple of education and a gateway to future career opportunities. Yet, grading practices can (re)produce inequities and cause students to feel inadequate and unmotivated. Alternative grading practices may address these problems, but these strategies are often time intensive and impractical in larger classroom settings. In this study, we explore an easy-to-implement grading practice, in-class quiz retakes, to conceptualize how grades motivate learning and impact well-being for undergraduate students in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Through the lens of self-determination theory, we conducted semistructured interviews with undergraduates who experienced quiz retakes in two STEM courses. Our results revealed that retakes largely improved students' perceptions of their competence in the subject matter, autonomy in grade outcomes, feelings of relatedness to the instructors, and overall motivation to learn. The majority of students also expressed how traditional grading practices negatively impacted their motivation and well-being. In addition, a quantitative analysis revealed that quiz retakes particularly benefitted students who scored lower on their initial quizzes. We aspire for this study to prompt educators to reconsider traditional grading practices by opting for more equitable and just alternative grading approaches that motivate student learning and mitigate systemic barriers in education.

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