Loading...
Frontiers in robotics and AI20240101Vol.11issue()

Android Avatarは、具体化された擬人化により教育効果を改善します

,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

Covid-19パンデミックの後、複数の国の教育機関で遠隔学習の採用が加速されてきました。カメラ画像を使用したビデオ会議システムを使用することに加えて、アバターはリモートクラスにも使用できます。特に、存在感を持つAndroidアバターは、ビデオ録音された講義よりも高品質の教育を提供する可能性があります。Androidアバターの特定の教育効果を調査するために、ジェミノイドを使用しました。特定の個人の外観を持つAndroid、および実験室実験と大規模なフィールド実験の両方を実施しました。最初は、Androidアバターの講義をビデオ会議システムと比較しました。講義にAndroidアバターを使用すると、ビデオ講義と比較して、見られるという主観的な感情が非常に高く、やる気があり、講義に焦点を当てていることがわかりました。さらに、Androidアバターを使用した大規模なフィールド実験を実施して、そのような教育効果に貢献するものを明確にしました。この結果は、Androidの擬人化と能力に対する学生の認識がプラスの影響を与え、不快感が教育効果の主観的な経験に悪影響を与えることを示唆しています。これらの結果は、積極的な教育経験における具体化された擬人化の役割を示しています。この研究の重要な点は、Androidの教育効果を明らかにするために、実験室実験と大規模な実験の両方が実施されたことです。これらの結果は、いくつかの関連研究をサポートしており、詳細に明確にされています。これらの結果に基づいて、教育におけるAndroidの将来の使用の可能性について説明します。

Covid-19パンデミックの後、複数の国の教育機関で遠隔学習の採用が加速されてきました。カメラ画像を使用したビデオ会議システムを使用することに加えて、アバターはリモートクラスにも使用できます。特に、存在感を持つAndroidアバターは、ビデオ録音された講義よりも高品質の教育を提供する可能性があります。Androidアバターの特定の教育効果を調査するために、ジェミノイドを使用しました。特定の個人の外観を持つAndroid、および実験室実験と大規模なフィールド実験の両方を実施しました。最初は、Androidアバターの講義をビデオ会議システムと比較しました。講義にAndroidアバターを使用すると、ビデオ講義と比較して、見られるという主観的な感情が非常に高く、やる気があり、講義に焦点を当てていることがわかりました。さらに、Androidアバターを使用した大規模なフィールド実験を実施して、そのような教育効果に貢献するものを明確にしました。この結果は、Androidの擬人化と能力に対する学生の認識がプラスの影響を与え、不快感が教育効果の主観的な経験に悪影響を与えることを示唆しています。これらの結果は、積極的な教育経験における具体化された擬人化の役割を示しています。この研究の重要な点は、Androidの教育効果を明らかにするために、実験室実験と大規模な実験の両方が実施されたことです。これらの結果は、いくつかの関連研究をサポートしており、詳細に明確にされています。これらの結果に基づいて、教育におけるAndroidの将来の使用の可能性について説明します。

After the COVID-19 pandemic, the adoption of distance learning has been accelerated in educational institutions in multiple countries. In addition to using a videoconferencing system with camera images, avatars can also be used for remote classes. In particular, an android avatar with a sense of presence has the potential to provide higher quality education than a video-recorded lecture. To investigate the specific educational effects of android avatars, we used a Geminoid. an android with the appearance of a specific individual, and conducted both laboratory experiment and large-scale field experiment. The first compared the android avatar lecture with a videoconferencing system. We found that the use of an android avatar for the lecture led to the significantly higher subjective feelings of being seen, feeling more motivated, and focused on the lecture compared to the video lecture. We further conducted a large-scale field experiment with an android avatar to clarify what contributes to such educational effects. The results suggest that the students' perception of android's anthroppomorphism and competence has a positive impact, and discomfort has a negative impact on the subjective experence of educational effect. These results indicate the role of embodied anthropomorphization in positive educational experience. The important point of this study is that both the laboratory experiment and the large-scale experiment were conducted to clarify the educational effects of androids. These results support several related studies and are clarified in detail. Based on these results, the potential for the future usage of androids in education is discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google