Loading...
Annals of emergency medicine1995Mar01Vol.25issue(3)

退院指示:イラストは患者がそれらを理解するのに役立ちますか?

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Clinical Trial
  • Journal Article
  • Randomized Controlled Trial
概要
Abstract

研究目的:指示を排出するためにイラストを追加すると、患者の理解が向上するかどうかを判断します。 設計:無作為化、盲検化、前向き研究。盲目の調査員は、退院指示の参加者の理解をテストするために設計された一連の質問をしました。10の可能な正しい応答がありました。 設定:農村レベルIトラウマセンターの救急部門。 参加者:裂傷の診断で退院した101人の患者の利便性サンプル。 介入:患者は、(n = 54)または(n = 47)のイラストなしで退院指示を受け取るようにランダムに割り当てられました。 結果:正しい応答の中央値は5でした。イラストの患者は、イラストのない患者よりも5つ以上の正しい応答を選択する可能性が1.5倍高かった(65%対43%; P = .033)。イラストの効果は、人口統計グループによって異なります。非白人(n = 51)の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい応答を選択する可能性が2倍以上でした(p = .032)。高校教育(n = 71)以下の患者の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい反応を選択する可能性が1.8倍高かった(p = .038)。女性(n = 48)の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい反応を選択する可能性が1.7倍高かった(p = .006)。 結論:裂傷を負った患者の指示を排出するためのイラストを追加すると、患者の理解が向上します。非白人、女性、または高校教育に過ぎない患者の間では大きな影響があります。

研究目的:指示を排出するためにイラストを追加すると、患者の理解が向上するかどうかを判断します。 設計:無作為化、盲検化、前向き研究。盲目の調査員は、退院指示の参加者の理解をテストするために設計された一連の質問をしました。10の可能な正しい応答がありました。 設定:農村レベルIトラウマセンターの救急部門。 参加者:裂傷の診断で退院した101人の患者の利便性サンプル。 介入:患者は、(n = 54)または(n = 47)のイラストなしで退院指示を受け取るようにランダムに割り当てられました。 結果:正しい応答の中央値は5でした。イラストの患者は、イラストのない患者よりも5つ以上の正しい応答を選択する可能性が1.5倍高かった(65%対43%; P = .033)。イラストの効果は、人口統計グループによって異なります。非白人(n = 51)の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい応答を選択する可能性が2倍以上でした(p = .032)。高校教育(n = 71)以下の患者の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい反応を選択する可能性が1.8倍高かった(p = .038)。女性(n = 48)の中で、イラストを持つ患者は、5つ以上の正しい反応を選択する可能性が1.7倍高かった(p = .006)。 結論:裂傷を負った患者の指示を排出するためのイラストを追加すると、患者の理解が向上します。非白人、女性、または高校教育に過ぎない患者の間では大きな影響があります。

STUDY OBJECTIVE: To determine whether the addition of illustrations to discharge instructions improves patient comprehension. DESIGN: Randomized, blinded, prospective study. A blinded investigator asked a series of questions designed to test the participant's comprehension of the discharge instructions. There were 10 possible correct responses. SETTING: Emergency department of a rural Level I trauma center. PARTICIPANTS: Convenience sample of 101 patients discharged with the diagnosis of laceration. INTERVENTIONS: Patients were randomly assigned to receive discharge instructions with (n = 54) or without (n = 47) illustrations. RESULTS: The median number of correct responses was five. Patients with illustrations were 1.5 times more likely to choose five or more correct responses than those without illustrations (65% versus 43%; P = .033). The effect of illustrations varied by demographic group. Among nonwhites (n = 51), patients with illustrations were more than twice as likely to choose five or more correct responses (P = .032). Among patients with no more than a high school education (n = 71), patients with illustrations were 1.8 times more likely to choose five or more correct responses (P = .038). Among women (n = 48), patients with illustrations were 1.7 times more likely to chose five or more correct responses (P = .006). CONCLUSION: The addition of illustrations to discharge instructions for patients who have sustained lacerations improves patient comprehension. There is a large effect among patients who are nonwhite, female, or have no more than a high school education.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google